Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری سابق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیأت داوران مشخص شده برای پایان نامه هر فرد می‌توانند پس از بررسی عدم چاپ مقاله به دلایل غیر علمی در مجلات ، مجله جایگزین داخلی را به صورت موقت معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «لزوم تعیین مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری » را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

خبرنگار فارس این مطالبه را پیگیری کرده است.

ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری سابق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیأت علمی گروه زیست پزشکی دانشکده مهندس شیمی دانشکده تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با «لزوم تعیین مراجع داخلی برای چاپ مقالات دکتری» گفت: نمی‌توانیم جایگزینی برای چاپ مقالات دکتری داشته باشیم.

*پیشنهاد اضافه کردن تبصره جدید به مقررات فعلی در مورد چاپ مقالات

وی ادامه داد: می‌توان تبصره‌ای به مقررات فعلی در مورد چاپ مقالات دکتری اضافه کرد.

 

واشقانی تاکید کرد: اگر دانشجویی مقاله خود را برای چاپ به مجلات بین‌المللی ارسال کرد و به دلایل غیر علمی مورد تأیید قرار نگرفت کمیته‌ کنترل گزارشات فصلی دانشجویان و هیأت داورانی که از آغاز پیشنهاد رساله برای پایان نامه هر فرد تعیین می‌شوند می‌توانند بر اساس مستنداتی چون پاسخ مجله‌ای که مقاله را رد کرده و بر اساس کیفیت مقاله‌ای که دانشجو ارائه کرده است مقاله دانشجو را بررسی کنند.

معاون پژوهش و فناوری سابق دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: پس از بررسی دلایل عدم چاپ به دلایل غیر علمی در مجلات، مجله جایگزین داخلی را به صورت موقت برای چاپ مقاله معرفی کنند تا اجازه دفاع برای دانشجو صادر شود و پس از آن برای مراحل بعد چاپ مقاله مورد پیگیری مجدد قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرس رساله مراجع دانشکده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می کند و استخدام عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه فنی و حرفه ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیات علمی با مدرک دکتری استخدام می شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه ای استخدام می شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم این ها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث های دیگر اثر گذار باشیم.

کد خبر 6086721

دیگر خبرها

  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند