Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۰ روستای منطقه مورزرد زیلایی از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد با جمعیتی افزون‌بر ۱۵۰۰ نفر با بارش اولین برف و باران ارتباط آنان قطع می‌شود. ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، منطقه مورزرد زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد با دارا بودن 30 روستای بزرگ و کوچک و جمعیتی افزون بر 1500 نفر از نعمت جاده آسفالته و مناسب بهره‌مند نبوده تا جایی که با اولین بارش برف و باران دیگر برای تردد یا مشکل روبه‌رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30 کیلومتر از جاده خاکی مورزرد زیلایی برای اهالی این روستاهای کوچک و بزرگ دردسرهای فراوانی را ایجاد کرده تا جایی که تعدادی از زنان این روستاها در گذشته و در هنگام بارداری به دلیل قطع راه ارتباطی برای مراجعه به مراکز درمانی، جان خود را از دست داده‌اند.

یاسوج|حکایت زنان آب‌آور در «مورزرد زیلایی»؛ رنج‌هایی که پایان ندارد+فیلمیاسوج| باران راه ارتباطی «مورزرد زیلایی» را قطع کرد؛ وعده مسئولان 40 ساله شد + تصویرکهگیلویه و بویراحمد| راه ارتباطی مورزرد زیلایی قطع شد؛ زن باردار از مرگ حتمی نجات یافت + عکس

در بررسی میدانی خبرنگار تسنیم در منطقه محروم سیلاب و کلوار واقع در 120 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین خواسته مردم از مسئولان احداث راه ارتباطی حاکی مناسب بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: به محض بارش برف و باران در جاده‌های خاکی روستایی با یکسری مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم زیرا در این محورها امکان بازگشایی به محض پایان بارش وجود ندارد زیرا در این صورت فضای بدتری ایجاد می‌شود.

محمد نصیری‌راد با اشاره به اینکه یک روز بعد از بارش برف و باران برای بازگشایی جاده‌های خاکی در حد امکان ورود می‌کنیم، خاطرنشان کرد: محور مارگون -مورزرد زیلایی حدفاصل تاکسیسه تا مورزرد بین 25 تا 30 کیلومتر طول دارد که این میزان خاکی بوده و البته 12 کیلومتر زیرسازی شده است.

به گزارش تسنیم، احداث و ایجاد زیرساخت‌های راهسازی اعم از زیرسازی و آسفالت در حوزه اداره کل راه و شهرسازی بوده و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وظیفه نگهداری از این جاده‌ها را برعهده دارد که با این شرایط مشکل موجود راه ارتباطی منطقه محروم مورزرد زیلایی متوجه اداره کل راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/541/ ت

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این معضل در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان بیسار بیشتر است و دی‌ماه سال گذشته، یک پسر ۹ ساله در روستای «سرآبتاوه» مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفت.

وی بیان داشت: این کودک از ناحیه صورت و دست مورد حمله قرار گرفت و به کما رفت و اکنون پس از ۱۰۵ روز همچنان در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری، در حالت کما و زیر دستگاه «این توبه» قرار دارد.

رضائیان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و روستاها وجود سگ‌های ولگرد است که علاوه بر خطرات جانی حمله به انسان‌ها، باعث شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان می‌شود.

کد خبر 6081078

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • طغیان رودخانه راه ارتباطی ۱۲روستای بخش جبالبارز جنوبی رامسدودکرد
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • بارش باران در جاده‌های ۹ استان