Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ارزیابی سامانه جامع داوری (سجاد) با حضور معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری در محل معاونت اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد.

فرزاد فرهادی راد مدیرکل پیشگیری‌های قضائی معاونت اجتماعی قوه قضائیه در این نشست گفت: قوانین در خصوص اجرای رأی داوری ابهاماتی دارند، لذا تا زمان تصویب قانون جدید از ظرفیت بخشنامه‌های رئیس قوه قضائیه استفاده شود تا این ابهامات برطرف شود و شرایط آسان‌تری جهت اجرای رأی داوری در محاکم ایجاد گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین استان‌هایی که تاکنون کانون داوری را تشکیل نداده‌اند می‌بایست نسبت به تشکیل کانون‌های داوری اهتمام ویژه داشته و کانون‌های فوق را راه‌اندازی کنند. جلساتی هم با اتاق بازرگانی و اصناف تشکیل شود و مقرر گردد شرط داوری در تمام قراردادها و حتی فاکتورهای فروش درج شود.

فرهادی راد با اشاره به اینکه موضوع داوری موضوع جدیدی در کشور است، خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ سازی نهاد داوری، باید کارهای بیشتری انجام شود، از ظرفیت‌های رسانه به ویژه رسانه‌های محلی، استانی و فضای مجازی جهت ترویج و تبلیغ نهاد داوری استفاده شود. همچنین با تشکیل کانون داوری در سطح استان‌ها، مؤسسات داوری نیز سازمان‌دهی می‌شوند.

در ادامه این نشست محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با تاکید بر اینکه در سطح کشور باید یک هماهنگی و تعامل در این زمینه صورت گیرد، گفت: از این طریق اصناف و سایر بخش‌هایی که به داور نیاز دارند می‌توانند از ظرفیت کانون داوری در استان‌ها استفاده کنند.

رحیمی زاده با اشاره به اینکه برخی از صنوف مثل مشاورین املاک در حین انعقاد قرارداد شرط داوری موجود در قرارداد را حذف می‌نمایند، پیشنهاد کرد: تفاهم نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شود تا شرط داوری در تمامی قراردادها و اسناد رسمی در آن درج گردد و همچنین تفاهم نامه‌ای با بانک مرکزی منعقد شود تا شرط داوری در تمامی قراردادهای بانکی نوشته شود.

فتحی مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطح استان در خصوص ترویج نهاد داوری از سال ۱۳۹۲ تاکنون خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس مؤسسات داوری تاکنون چهار هزار پرونده در سطح استان از طریق داوری رسیدگی و در سال ۱۳۹۷ به صورت منسجم، کانون داوری در استان تشکیل شده است. در بحث نظارت بر مؤسسات داوری هم برخی از مؤسسات که دارای تخلف بودند توسط دادستانی پلمپ شدند.

محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل اصفهان نیز در این نشست ایجاد سامانه جامع داوری و استفاده از فضای فناوری اطلاعات را یکی از ضروریات پیشبرد این برنامه بیان کرد و به ارائه گزارشی از همایش برگزار شده در خصوص ترویج نهاد داوری در استان اصفهان پرداخت.

قنبری با اشاره به مشکلات و معضلات اجرایی امر داوری و خلاءهای قانونی گفت: ابتدا باید داوری را ساماندهی کنیم، راه حلی برای ثبت مؤسسات داوری در نظر بگیریم تا بتوان از این طریق از رشد بی‌رویه آن جلوگیری کرد که البته هماهنگی با اداره ثبت شرکت‌ها می‌تواند راهکاری برای این امر باشد. همچنین ضمانت اجرایی برای برخورد با تخلف در داوری وجود ندارد که پیشنهاد می‌شود دستورالعمل و بخش‌نامه‌ه‌ای جهت عدم قبولی داوری از مؤسسات بدون کد تهیه و تصویب شود تا بتوان کد مربوطه را از داوران متخلف گرفته و امکان داوری را از آنها سلب کرد.

کیانی نسب مدیر اجرایی سامانه جامع آموزش داوری در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار این سامانه در فضای وب قرار گرفته است، به تشریح مزیت‌ها و قابلیت‌های سامانه پرداخت و عنوان کرد: یکی از مزایای سامانه سجاد یا همان سامانه جامع آموزش داوری قابلیت انتخاب داوری فردی و داوری هیئتی است. قابلیت دیگر سامانه سجاد این است که تمام صورتجلسات و مستندات بر روی سامانه بارگذاری می‌شود و نرخ تمام خدمات در سامانه به صورت واحد و ثابت می‌باشد. همچنین قابلیت انتخاب داور با میل و اراده شخص متقاضی توسط ادمین سامانه از دیگر ویژگی‌های سامانه است.

کد خبر 4824353 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم عدالت اجتماعی قاسم سلیمانی شورای شهر تهران شهرداری تهران دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سقوط هواپیما محسن هاشمی سردار سلیمانی مترو سیدابراهیم رئیسی مراسم تشییع قوه قضاییه پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق رانندگان قانونمند در کرمان

پلیس‌راه شمال استان کرمان با اهدای شاخه گل از تعدادی از رانندگان قانونمند در جاده‌های استان تقدیر کرد تا با تشویق رانندگان از وقوع حتی یک حادثه پیشگیری کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، طبق آخرین آمار اعلام شده تعداد زیادی از هموطنان ما در تصادفات رانندگی تعطیلات نوروزی جان خود را از دست دادند و عده خیلی بیشتری مصدوم شدند، به طوری که آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی ایام نوروزی آنقدر نگران کننده است که گویا مردم برای مرگ در جاده‌های کشور مسابقه گذاشته‌اند.

مقام معظم رهبری بر کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور تاکید داشتند و این نشان از جایگاه و اهمیت این موضوع دارد و در این راستا پلیس‌راه استان کرمان تلاش کرده با حضور شبانه روزی و بی‌وقفه در محورهای استان و اجرای طرح‌های نوروزی گام‌های مفید و موثری در کاهش تصادفات بردارند.

پلیس‌راه شمال استان کرمان بیشترین عامل تصادفات را عامل انسانی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان عنوان کرده است و در این را س تا در کنار اقدامات سلبی و ایجابی، با اهدای شاخه گل از تعدادی از رانندگان قانونمند در جاده‌های استان کرمان تقدیر کرد تا با تشویق رانندگان از وقوع حتی یک حادثه پیشگیری کند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • تشویق رانندگان قانونمند در کرمان
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو
  • مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی