Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان روز دوشنبه در نشست آغاز عملیات اجرایی طرح کودک‌یار در گنبدکاووس اظهار داشت: این طرح با هدف حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در سنین ۶ تا ۱۸ سال سراسر استان ابتدا در کارگروه بانوان و خانواده استانداری به تصویب رسید و اجرای آن از امروز به صورت پایلوت در محله اسلام‌آباد گنبدکاووس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهه غیناقی افزود: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بررسی علل و عوامل آن، ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی برای حل این مشکلات با حضور خانواده‌ دانش‌آموزان و فراهم کردن زمینه آموزش آنان با دعوت از معلمان داوطلب با همکاری ادارات مرتبط از جمله آموزش و پرورش، دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بهزیستی و کمیته امداد از مراحل اجرای طرح کودک‌یار است.

وی ادامه داد: هزار کودک بازمانده از تحصیل در گنبدکاووس وجود دارد که امیدواریم با اجرای این طرح، تا اول مهرماه سال آینده ۱۰۰ نفر از آنان به مدارس بازگردند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دختران در روستاهای محروم استان به دلایل مختلف از جمله فقر اقتصادی و مشکلات فرهنگی از تحصیل بازمانده‌اند، گفت: اجرای طرح کودک‌یار می‌تواند با افزایش روشنگری جامعه نسبت به اهمیت حضور زنان تحصیل کرده در خانواده، کمک قابل توجهی به حضور مجدد آنان در کلاس‌های درس داشته باشد.

غیناقی از دفتر امور بانوان فرمانداری گنبدکاووس خواست مراحل مختلف اجرای طرح کودک‌یار از جمله شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و برگزاری نشست با خانواده‌ این کودکان و شناسایی خیران آماده همکاری را جمع‌بندی و به دفتر امور بانوان استانداری گلستان ارائه کند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: استان گلستان در رده‌های آخر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل قرار دارد و بیشترین آمار ترک تحصیل نیز مربوط به دانش‌آموزان کلاس نهم است.

کمال‌الدین نظرنژاد با اشاره به اینکه بیشترین دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گنبدکاووس، دختر هستند، افزود: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد مسائل اقتصادی، عوامل فرهنگی از جمله ازدواج در سنین پایین و مشکلات رفت و آمد از دلایل ترک تحصیل آنان است.

وی ادامه داد: امسال هزار و ۳۳۶ نفر از دانش آموز گنبدکاووس ترک تحصیل کردند که علت بازماندن از تحصیل ۲۰۰ نفر از آنان ازدواج بوده است.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله اولویت‌های نظام، دولت و استاندار گلستان دانست و گفت: امیدواریم اجرای طرح کودک‌یار در این شهرستان نتایج موفقی داشته باشد تا در ادامه شاهد اجرای آن در سایر نقاط استان باشیم.

افزون بر ۸۰ هزار دانش‌آموز با احتساب مقطع پیش دبستانی در ۴۹۳ مدرسه گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها گنبدکاووس بازمانده از تحصیل آموزش و پرورش امور بانوان استانداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس بازمانده از تحصیل آموزش و پرورش امور بانوان استانداری گنبدکاووس بازمانده از تحصیل آموزش و پرورش امور بانوان استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر هنرستان دخترانه فنی حرفه‌ای و کارو دانش کیش، گفت: دانش آموزان در دوازده رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

اکبری افزود: دویست و چهل دانش آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صدو هفتاد دانش آموز نیز در رشته‌های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: نمایشگاه هفته مشاغل با هدف ارائه توانمندی‌ها و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با بازار کار و کار آفرینی و اشتغالزایی برپا شده است.

اکبری گفت: دانش آموزان فنی و حرفه‌ای در رشته‌های گرافیک، حسابداری، معماری داخلی، شبکه، نرم افزار، طراحی و دوخت و دانش آموزان کار و دانش نیز در رشته‌های هتل داری، گرافیک رایانه، عکاسی دیجیتال، چهره سازی، خیاطی، مدیریت برنامه ریزی و امور خانواده در نمایشگاه هفته مشاغل شرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • مسدود شدن محور کلاله – گنبدکاووس