Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@14:22:52 GMT

تغییر رویکرد وزارت راه در پروژه‌های مسکن مهر

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۵۶۳۷

تغییر رویکرد وزارت راه در پروژه‌های مسکن مهر

در حالی تا اواخر مهر سال گذشته توجه چندانی به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر نمی شد که طی یکسال و چند ماه اخیر تکمیل و تحویل این واحدها به اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، اوایل ماه گذشته مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس با اشاره به وام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بانک مسکن، گفته بود: از محل این وام برای آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هزینه می‌شود، ضمن این که یک وام ۵۰۰میلیاردتومانی با سود ۴درصد نیز برای پردیس در نظر گرفته شده که به‌محض تخصیص در پروژه‌ها تزریق خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وام ۱۰۰۰میلیارد تومانی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس افزایش وام ساخت مسکن به ۳۰۰ میلیون تومان

‏‎جاودان‌فر با اعلام این‌که  وام ۱۰۰۰میلیاردتومانی از منابع داخلی شرکت عمران پردیس بازپرداخت می شود، افزود:‎ وزارت راه و شهرسازی طی یک سال اخیر در خصوص طرح ملی مسکن مهر رویکرد مثبت و روبه‌جلو داشته است. با توجه به اراده و عزم وزارت راه و شهرسازی در خصوص تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خوشبختانه موانع موجود در خصوص تأمین منابع مالی برطرف شده است.

اخیرا مدیرعامل شرکت عمران پردیس نیز با اعلام این‌که تا پایان سال جاری مجموع واحدهای تکمیل شده مسکن مهر به ۶۰ هزار افزایش می‌یابد از پیگیری دریافت وام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل واحدهای باقیمانده طرح مذکور خبر داده بود.

مهدی هدایت با بیان این‌که ۱۰ هزار مسکن مهر بدون برگزاری مراسم افتتاح در حال تحویل به متقاضیان است، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی ‌های صورت گرفته احتمالا تا پایان سال ۱۵ هزار واحد مسکن مهر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تا پایان سال تعداد واحدهای افتتاح شده این طرح در شهر پردیس به ۶۰ هزار واحد می‌رسد، افزود: در حال پیگیری وام ۱۰۰۰میلیارد تومانی از محل تبصره ۸ قانون بودجه هستیم و اگر بانک مسکن در پرداخت این وام تسریع کند تمام مشکلات پردیس حل می‌شود و می‌توانیم تا شهریور سال آینده ۲۲ هزار واحد باقیمانده را نیز تکمیل کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس، از مجموع  ۱۰ هزار واحد تکمیل شده مسکن مهر حدود ۴۰۰۰ واحد در فاز ۱۱ و مابقی نیز در فازهای ۵، ۸ و ۹ است که در حال تحویل این واحدها به مالکان هستیم.

به گزارش تسنیم، برخلاف وزیر مستعفی راه و شهرسازی، طی یکسال و چند ماه اخیر رویکرد وزارت راه و شهرسازی نسبت به پروژه های مسکن مهر سراسر کشور تغییر کرده است. این پروژه‌ها به خصوص در شهرهای جدید با استفاده از منابع داخلی شرکت‌ها در حال تکمیل است.

اوایل ماه جاری حدود ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر مازندران با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، این در حالی بود که از مرداد ۹۲ تا مهر ۹۷ عباس آخوندی در هیچکدام از مراسم‌های افتتاح مسکن مهر حضور نیافت. آخوندی اواخر شهریور سال گذشته در آیین افتتاح ۳۷۴۲ مسکن مهر شهر جدید پرند گفته بود:‌ من فقط از پروژه های مسکن مهر پرند فقط بازدید کردم و آنها را افتتاح نکردم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی شرکت عمران پردیس مسکن مهر پردیس مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای احداث ۶۰۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام خبر داد.

«فرشاد دوستی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون عملیات احداث ۶۰۸۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شامل نهضت ملی، خود مالکی و ... در استان ایلام آغاز شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا شهریور امسال حدود۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: در بخش ارائه تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان بانکهای مختلف پای کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما در بخش تکمیل سهم آورده متقاضیان باید در زمان مقرر آورده خود را تکمیل نمایند تا پروژه‌ها در برنامه زمانبندی به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل