Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، در پی آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا محبوبیت اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور به شدت کاهش یافت.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام گرفته توسط مؤسسه افکارسنجی نیوزپُل که نتیجه آن دیروز یکشنبه منتشر شد، محبوبیت موریسون از زمان تصدی کرسی نخست وزیری در اوت ۲۰۱۸ به پایین‌ترین سطح رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ تأیید عملکرد نخست وزیر که با کسر میزان نارضایتی از میزان رضایتمندی تعیین می‌شود از منفی ۳ در ماه دسامبر به منفی ۲۲ در ماه جاری افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ تأیید عملکرد آنتونی آلبانیز، سرکرده مخالفان با ۱۰ رتبه افزایش به مثبت ۹ رسیده است.

هم اکنون ۴۳ درصد استرالیایی‌ها عملکرد آلبانیز را تأیید می‌کنند و این در حالی است که این نرخ برای نخست وزیر ۳۹ درصد اعلام شده است. این بدان معناست که اکنون برای اولین بار سرکرده مخالفان نسبت به موریسون در وضعیت بهتری قرار دارد. این ارقام در ماه دسامبر ۴۸ به ۳۴ به نفع موریسون بود.

کوین بونهام Kevin Bonham مفسر مسایل سیاسی در گفتگو با گاردین خاطر نشان کرد که در تاریخ نیوزپل این دومین باری است که محبوبیت موریسون به یکباره سقوط می‌کند.

حزب کارگر از این پس با نرخ رضایتمندی ۵۱ درصدی در برابر ائتلاف دولتی به رهبری اسکات موریسون با ۴۹ درصد محبوبیت، قرار گرفته است. از زمان پیروزی حزب حاکم در انتخابات ماه مه ۲۰۱۸ این اولین باری است که این حزب در چنین وضعیتی قرار گرفته است.

این نظرسنجی در زمانی انجام گرفت که موریسون به دلیل ناتوانی در هدایت دولت مورد انتقاد قرار دارد.

در حالی که بخش‌های بزرگی از ایالت نیوز ساوت ولز کانون انتخاباتی موریسون در آتش می‌سوخت، وی به همراه خانواده اش برای تعطیلات به هاوایی رفته بود. از این رو موریسون در ماه دسامبر ناگزیر به عذرخواهی شد. این در حالی است که برخی از اعضای دولت وی حاضر نیستند آتش سوزی‌ها را با تغییرات آب و هوایی مرتبط بدانند.

موریسون دیروز یکشنبه​ در مصاحبه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای با «بنگاه خبررسانی استرالیا» ABC اذعان کرد که ترک کشور در بحبوحه بحران، اشتباه بوده است.

آتش‌سوزی فاجعه‌بار جنگلی در استرالیا، از ماه اکتبر آغاز شده و بیش از ۱۰ میلیون هکتار از جنگل‌های این کشور را طعمه خود کرده است. شمار تلفات انسانی آتش سوزی ۲۰ تن اعلام شده است. همچنین بر اساس داده‌های دانشگاه سیدنی، بیش از یک میلیارد حیوان در این آتش سوزی تلف شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی استرالیا حوادث بین الملل نظرسنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: صداوسیما

دیگر خبرها

  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن؛ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند
  • ۸ کشته و مفقودی در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن/ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند