Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه امروز پاسخ قاطع وزارت خارجه به رفتار غیردیپلماتیک سفیر انگلیس در فرماندهی آشوب ها یک ضرورت است، گفت: یکی از نمایندگان به دنبال تهیه و تدوین طرحی برای کاهش سطح روابط ایران با انگلیس به دلیل رفتارهای غیردیپلماتیک سفیر این کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته در بین تعدادی از دانشجو نماهای معترض در حوالی دانشگاه امیرکبیر تهران، ” مک‌ایر” سفیر انگلیس حضور داشت که این حضور به گفته کارشناسان سیاسی طرحی از سوی استعمار نوین و روباه پیر برای هدایت از نزدیک، اغتشاشات در ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین امروز تعدادی از نمایندگان مجلس اعتراض خود نسبت به دسیسه های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم بین المللی را به هر طریقی عنوان کردند.

رفتار سفیر انگلیس خلاف قوانین و عرف دیپلماتیک بود

در این باره محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تسلیت به خانواده شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراین و ابراز همدردی با آنان، به ویژه خانواده های مصیبت دیده در استان همدان و شهرستان تویسرکان، گفت: با این حال هر مسئله روی داده دلیل بر آن نمی شود که کشورهای بیگانه در امور داخلی ایران اسلامی دخالت کنند.

وی به دستگیری سفیر انگلیس در جریان اعتراض روز گذشته در تهران اشاره و اظهار کرد: رفتار و اعمال مسئولان و اتباع یک کشور در کشوری دیگر باید طبق قوانین، قواعد و اصول دیپلماتیک باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: اینکه سفیر کشوری بیگانه بیاید و در امور داخلی کشوری دیگر دخالت کند، نه طبق قوانین بین المللی است و نه در دایره عرف دیپلماتیک می گنجد.

حضور سفیر انگلیس در اجتماعی غیر قانونی، نشان از فرماندهی اغتشاشات در خارج از مرز دارد

مفتح با تأکید بر محکومیت و عدم پذیرش رفتار غیرقانونی سفیر انگلیس و حضور او برای هدایت اغتشاشات، تصریح کرد: این همان دم خروسی است که نشان داد اغتشاشات در کشورمان از خارج از مرزها هدایت می شود.

وی عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم، اقدام سخیف سفیر انگلیس را محکوم کرده و از مقامات دولتی به ویژه وزارت امور خارجه انتظار برخورد جدی با چنین رفتارهای غیر قانونی را داریم تا دیگر تکرار نشود و بیگانه ای جرأت آشوب به پا کردن و هدایت اغتشاشات را نداشته باشد.

نماینده مردم تویسرکان در ادامه از اعتراض دیگر نمایندگان مجلس نسبت به اقدام توجیه ناپذیر سفیر انگلیس خبر داد و اعلام کرد: یکی از نمایندگان به دنبال تهیه و تدوین طرحی برای کاهش سطح روابط ایران با انگلیس به دلیل رفتارهای غیردیپلماتیک سفیر این کشور است.

مفتح تأکید کرد: امیدواریم با تهیه چنین طرح و مصوب شدن آن، درس عبرتی به مسئولان این کشور داده شود تا دیگر در امور داخلی ایران اسلامی دخالت نکنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه بلژیک اعلام کرد که سفیر ایران در این کشور را برای پاسخ ایران به اسرائیل احضار کرده است.

«حجه لهبیب» وزیر امور خارجه بلژیک در بیانیه ای مدعی شد که این حمله ثبات منطقه و مردم را به مخاطره می اندازد.

وزارت خارجه جمهوری چک نیز امروزاعلام کرد که سفیر ایران را در خصوص حمله این کشور به رژیم صهیونیستی احضار کرده است.

پیش از این نیز انگلیس، فرانسه، آلمان و اردن سفرای ایران را احضار کرده بودند.

ایران نیز در روزهای اخیر سفرای برخی کشورهای غربی را احضار کرده بود.

دیگر خبرها

  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد
  • احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی
  • حمله ایران به اسرائیل اقدام ایران به تلافی حمله به کنسولگری اش بود
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است
  • فرانسه و انگلیس سفیر ایران را احضار کردند
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • گاف تازه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو درباره پاسخ ایران