Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به کاهش میزان بارندگی ها و کاهش منابع آب زیرزمینی محدود کردن کشت برنج در این استان است.

تشکری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی هفت هزار و 500 هکتار و شرکت آب منطقه ای یک هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت برنج اختصاص داده می شود، اظهارکرد: طی برنامه سه ساله باید سطح زیرکشت این محصول در استان کاهش یابد که این برنامه از سال گذشته در خراسان شمالی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما بارندگی های مطلوب ابتدای سال جاری سبب شد تا مردم همچنان کشت برنج را انجام دهند و به سمت کشت محصول جایگزین پیش نروند.

تشکری با اشاره به اینکه برای محدود کردن کشت برنج در استان به دنبال کشت های جایگزین هستیم، ادامه داد: محصولاتی همچون لوبیا، چغندرقند، ذرت علوفه ای، ذرت دانه ای و ... از جمله محصولات جایگزین هستند.

وی اظهارکرد: یکی از سیاست هایی که شرکت آب منطقه ای به منظور کاهش شالیزارهای برنج در این استان درصدد انجام است، افزایش بهای آب مصرفی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کشاورزان بابت استفاده از آب های سطحی مقداری تعرفه پرداخت می کنند اما تعرفه پرداختی از سوی شالیکاران افزایش می یابد.

وی به تغییر کاربری واحدهای شالیکوبی در استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی دو واحد از این کارخانه ها دارای مجوز هستند که باید آن ها تغییر کاربری یابند که در حین انجام کار البته باید به آن ها خوراک نیز داده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: علاوه بر آن واحدهای شالیکوبی فاقد مجوز نیز در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت برنج خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان زاوه با اعلام افزایش میزان جوجه ریزی به بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه گفت: شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی پس از شهرستان‌های سبزوار و تربت جام رتبه‌ی سوم جوجه ریزی استان را دارا است.
محمد پیروی افزود: علی‌رغم حذف بخش زیادی از یارانه‌های دولتی، سهم بخش خصوصی دراین بخش بیشتر شده وبا حمایت بهره برداران مرغدار از طریق پیگیری راه اندازی واحد‌های راکد وکمک به توسعه واحد‌های مرغداری اقتصادی نیمه فعال شهرستان زمینه برای بهبود وضعیت جوجه ریزی فراهم گشته است. 
وی گفت: شهرستان زاوه در استان خراسان رضوی پس از شهرستان‌های سبزوار وتربت جام رتبه سوم جوجه ریزی استان را دارا می‌باشد وبهبود مکانیزاسیون در بخش مذکور در اولویت برنامه ریزی جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی