Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری «جایزه سال استیکر» به مناسبت روز جهانی استیکر صبح دوشنبه ۲۳ دی ماه با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر، بهرام عظیمی رئیس هیأت داوران، میثم عسگری رئیس جایزه سال استیکر و محمدمیثم میثمی رئیس فرهنگسرای اندیشه در این فرهنگسرا برگزار شد.

میثم عسگری رئیس جایزه سال «استیکر» در ابتدای نشست ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان‌مان در حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: ایده این جشنواره از یک سال گذشته شکل گرفت و شکل‌گیری آن نیز با توجه به ظرفیت شبکه‌های مجازی و دسترسی وسیع به موبایل‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به فراگیری حضور مردم در فضای مجازی و اینکه استیکرهای موجود حس خوبی را به ما نمی‌داد و دغدغه‌ای برای ما ایجاد کرد تا در مجموعه آی‌گپ از استیکرهای بومی ایرانی استفاده کنیم و از آقای شجاعی طباطبایی خواستیم تا این جایزه شکل بگیرد.

وی درباره اهدای یک جایزه مردمی به بهترین استیکر توضیح داد: در جلسه هیأت انتخاب، زمانی که همه داورها ابراز شگفتی خود را از آثار رسیده اعلام کردند تصمیم گرفتیم که یک جایزه انتخاب مردمی هم داشته باشیم و در مراسم اختتامیه که ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود در کنار سه جایزه، جایزه انتخاب مردمی هم اهدا خواهد شد. در روز اختتامیه، همچنین از فیچر استیکر متحرک آی‌گپ رونمایی خواهیم کرد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر جایزه سال استیکر ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان‌مان در حادثه هواپیمای اوکراینی، با تاکید بر ساخت استیکرهای ایرانی گفت: به نظر من راه‌اندازی جایزه سال استیکر، اتفاق خوبی است و زمینه‌ای برای اتفاقات خوب در این زمینه است. از زمانی که فضای مجازی شکل گرفت و فراگیر شد، با استیکرهای نامانوس با فرهنگ ایرانی مواجه بودیم و به همین دلیل سعی کردیم در این جشنواره راهگشا باشیم.

وی درباره داوری این جایزه بیان کرد: بهرام عظیمی، علی رادمند، محمد تهرانی نصر، امیر ایماغیان و خودم به عنوان هیأت انتخاب آثار را در مرحله اول انتخاب کردیم. از هنرمندان خواسته شده بود روی همه حالت استیکرهای موجود اثر بفرستند که در مرحله اول ۵ حالت خنده، گریه، دوست داشتن، عصبانیت و لایک را در نظر گرفتیم و مرحله اول داوری انجام شد.

شجاعی طباطبایی افزود: در مرحله اول بیش از ۱۳۱ هنرمند ۵۰ مجموعه از آثارشان، مورد بررسی قرار گرفت و به این هنرمندان فرصت دادیم تا بسته‌ای ۲۰ تایی را ارسال کنند و مبلغ دو میلیون تومان برای رسیدن به مرحله بعدی به آنها اهدا شد.

وی تاکید کرد: به روز بودن و اینکه در پیام‌رسان‌های دیگر استفاده نشده باشند، همسو بودن با فرهنگ ایرانی، نوآوری و خلاقیت، استفاده از تکنیک‌های متفاوت و ناب برای طراحی، از جمله معیارهای ما برای انتخاب آثار بود.

دبیر جایزه سال استیکر گفت: در مرحله نهایی داوری، سه نفر برنده جایزه اصلی اعلام می‌شوند که به آن‌ها به ترتیب اول تا سوم، ۱۳، ۱۰ و ۷ میلیون تومان اهدا خواهد شد. یک جایزه ۵ میلیون تومانی مردمی هم اضافه کرده‌ایم. در گام اول، این جشنواره درصدد است استیکرهای بومی تولید کند.

بهرام عظیمی رئیس هیأت داوران جایزه سال استیکر نیز گفت: چون با روند برگزاری جشنواره‌های کاریکاتور و کارتون آشنا هستم، گمان نمی‌کردم برای جایزه سال استیکر چنین آثار با کیفیت و جذابی ارسال شود. استیکر یک موضوع ندارد و هنرمندان باید ۲۰ حالت مختلف را طراحی می‌کردند و منِ طراح می‌دانم یک هنرمند ممکن است همه استیکرها را با یک کیفیت از آب در نیاورد و بسیار سخت است، اما آثار شگفت‌آور بود و من اگر داور نبودم در این جشنواره شرکت نمی‌کردم چون نمی‌توانستم همه المان‌های جشنواره را براورده کنم.

وی در ادامه با تاکید بر کیفیت بالای آثار، بیان کرد: کیفیت آثار ارسالی خوب بود و برای ما خیلی سخت بود ۵۰ مجموعه را انتخاب کنیم. شاید تنها جشنواره‌ای است که هنرمندان با آن ارتباط برقرار کردند و آثار آن حتی از کاریکاتور و کارتون هم جداب‌تر است.

عظیمی اظهار کرد: خیلی سال است کار هنری می‌کنم و برایم جای تعجب و شگفتی داشت که برخی هنرمندان آثاری با المان‌هایی مثل رستم و سهراب، لباس محلی یا حتی توپ پلاستیکی که نوستالژی کودکی ماست، استیکر طراحی کردند. از کل ۱۳۱ نفری که شرکت کردند، در نهایت ۲۰ هنرمند تصویرگر و کاریکاتوریست را می‌شناختیم و شاید اکثر کارهای شاخص توسط هنرمندهایی طراحی شده بود که ما نمی‌شناختیم.

وی با بیان اینکه جایزه سال استیکر تنها جشنواره‌ای است که همه می‌توانند ارزش‌های معنوی آن را درک کنند، گفت: شاید کمتر کسی باشد که از کالای ایرانی استفاده کند اما مطمئن باشید مردم با دیدن این استیکرها، دیگر از استیکرهای خارجی استفاده نمی‌کنند.

محمدمیثم میثمی رئیس فرهنگسرای اندیشه نیز در این نشست گفت: فرهنگسرای اندیشه به نمایندگی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری این افتخار را دارد که برای فرهنگسازی موضوعی که خلآ آن به صورت جدی احساس می‌شد، کاری انجام داده باشد. هر چه پیشتر می‌رویم اهمیت حمایت از پلتفرم‌های داخلی محسوس‌تر می‌شود و لزوم ان را احساس می‌کنیم و چه بهتر که از طرفیت جوانان هنرمند داخلی استفاده کنیم و بستر پیام‌رسان‌ها را نوعی جلو ببریم که لایق مردم عزیز ایران باشد.

به گزارش مهر نمایشگاه آثار جایزه سال استیکر شنبه ۲۸ دی ماه در گالری فرهنگسرای اندیشه افتتاح می‌شود.

کد خبر 4824418

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مسعود شجاعی طباطبایی بهرام عظیمی آی گپ قاسم سلیمانی تئاتر ایران جشنواره فیلم عمار موسیقی ایرانی سینمای مستند فیلم سینمایی کنسرت موسیقی کارگردان سینما سازمان صداوسیما سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سریال ایرانی جایزه سینمایی سازمان سینمایی موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن

جشنواره فیلم کن از اعطای جایزه نخل طلای افتخاری دوره آتی خود به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن خبر داد.

به گزارش ایسنا، این نخستین بار خواهد بود که جایزه نخل طلای افتخاری کن به یک استودیو فیلمسازی اعطا می‌شود و پیش از این جایزه تنها به افراد داده می‌شد. 

استودیو Ghibli در سال ۱۹۸۵ توسط هایائو میازاکی انیماتور نامدار و برنده اسکار ژاپنی و با همکاری ایسائو تاکاهاتا و توشیو سوزوکی بنیان نهاده شد. 

از انیمه های درخشان این استودیو می‌توان به «قلعه در آسمان» (هایائو میازاکی، ۱۹۸۶)، «همسایه من توتورو» (هایائو میازاکی، ۱۹۸۸)، «گورستان کرم های شب تاب» (ایسائو تاکاهاتا، ۱۹۸۸)، «سرویس تحویل کی کی» (میازاکی، ۱۹۸۹)، «همین دیروز» (تاکاهاتا، ۱۹۹۱)، «پورکو روسو» (میازاکی، ۱۹۸۲)، «پوم‌ پوکو» (تاکاهاتا، ۱۹۹۴)، «شاهزاده مونونوکه» (میازاکی، ۱۹۹۷)، «یاماداها، همسایه های من» (تاکاهاتا، ۱۹۹۹)،،«شهر اشباح» (میازاکی، ۲۰۰۱)، «قلعه متحرک هاول» (میازاکی، ۲۰۰۴)، «پونیو» (میازاکی، ۲۰۰۸)، «باد بر می خیزد» (میازاکی، ۲۰۱۳)، «قصه شاهزاده کاگویا» (تاکاهاتا، ۲۰۱۳)، «لاک پشت دریایی سرخ» (میشائیل دودوک دو ویت، ۲۰۱۶) و «پسرک و مرغ ماهیخوار» (میازاکی، ۲۰۲۳) اشاره کرد. 

انیمیشن «پسر و مرغ ماهیخوار» ساخته میازاکی امسال جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند را به خود اختصاص داد. 

پیش از این جورج لوکاس به عنوان دیگر دریافت کننده جایزه نخل طلای افتخاری امسال جشنواره کن معرفی شده بود. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود. امسال «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فیلم وسترن «کوین کاستنر» به جشنواره کن می‌رود اعلام فیلم‌های حاضر در جشنواره کن ۲۰۲۴ ؛ ایران هیچ نماینده‌ای ندارد اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • جزییات تعطیلی باغ گل‌های کرج
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام