Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@15:25:39 GMT

گیاهان بدون نیاز به خاک رشد می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۷۰۹۱

گیاهان بدون نیاز به خاک رشد می‌کنند

یک کمپانی برای نخستین بار در جهان موفق به پرورش گیاهان بدون نیاز به خاک شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تلگراف، یک کمپانی فعال در حوزه تکنولوژی هواکشت روش جدیدی توسعه دادند که پروش گیاه بدون نیاز به خاک و از طریق اسپری مستقیم مواد مغذی به ریشه گیاه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه بریستول انگلستان بودجه‌ای 2 میلیون پوندی برای این فناوری اختصاص داده است. آیروپونیک یا هواکشت روشی برای پرورش گیاهان در محفظه هوا یا مه تنک است بدون اینکه از خاک یا بستر سنگدانه‌ای (موسوم به ژئوپونیک) استفاده شود.

این کمپانی که «لت آس گرو» نام دارد، در یک مزرعه عمودی کوچک در بریستول گیاهانی بدون نیاز به خاک پرورش داده است. در این روش مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه به صورت مستقیم به ریشه گیاه اسپری می‌شود. این گروه امیدوارند که از این تکنولوژی در سراسر انگلستان استفاده شود.

مزرعه عمودی این کمپانی مجهز به تکنولوژی‌ها نوینی چون سیستم تنظیم دما، کنترل نور و ارسال مواد مغذی به گیاه دارد. این سیستم همچنین می‌توانند اطلاعاتی مانند فاز دانه تا زمان برداشت گیاه را جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی کنند. این امر می‌تواند عملکرد مزرعه تا حد زیادی بهبود ببخشد.

این کمپانی ادعا می‌کند که مزارع داخلی نه تنها به هیچ نوع خاکی برای رشد گیاه نیاز ندارند بلکه عاری از هرگونه آفت هستند. این سیستم جدید می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز گیاه را به صورت پایدار، قابل پیش‌بینی و مقاوم به آب‌وهوا برای یک سال فراهم کند. سرمایه‌گذاری دانشگاه بریستول در این پروژه پلت‌فرمی در اختیار این کمپانی قرار داده که می‌تواند به رواج این تکنولوژی جدید در میان کشاورزان سرعت ببخشد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: کشاورزی آفت پرورش گیاه مواد مغذی رشد گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

بدن انسان مدام در حال انجام واکنش‌های شیمیایی بسیاری است که تعدادی از آن‌ها در مراحل مختلف به ویتامین‌ها نیاز دارند. اگر ویتامین‌های مورد نیاز در این واکنش‌ها تأمین نشود، ممکن است فرآیند انجام آن‌ها دچار اختلال شود و عملکرد بدن را با مشکل مواجه سازد. در نتیجه، اگر بدن نتواند به درستی فعالیت کند، تلاش شما برای کاهش وزن بی ثمر خواهد ماند. با مصرف ویتامین‌های ضروری، به بدن این امکان را می‌دهید تا با حداکثر پتانسیل خود کار کند و بازدهی بهتری در حذف چربی‌های اضافه داشته باشد.

ویتامین‌هایی که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند:

ویتامین دی

ویتامین دی، یکی ویتامین‌هایی‌ست که به راحتی در دسترس شماست. بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به راحتی می‌تواند ویتامین دی مورد نیاز را تأمین کند. ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند تن ماهی، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر نیز موجود است. با مصرف مکمل ویتامین D نیز می‌توان کمبود آن را جبران کرد.

ویتامین ب۱۲

اگر دچار کمبود ویتامین ب۱۲ باشید، بدنتان تصمیم می‌گیرد تا به جای سوزاندن مواد مغذی، آن‌ها را به بافت چربی تبدیل کند! شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاق، این ویتامین را از طریق مصرف مکمل‌ها و محصولات حیوانی دریافت کنید [ ویتامین ب۱۲ در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود].

ویتامین ث

این ویتامین برای کاهش وزن مفید است؛ طبق تحقیقات، افرادی که بدنشان دارای ویتامین ث بیشتری است، [نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند]، با سرعت بیشتری لاغر می‌شوند. مصرف مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • تعریف کمپوست
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • اصلاح ژنتیک گیاهان چه ارتباطی با شهرها دارد؟
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)
  • ترفند از بین بردن کف روی آب گوشت در حال پخت | گوشت را با آب سرد بپزیم یا گرم ؟