Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تمرین ارکستر ملی ایران به رهبری مهمان آقاوردی پاشایف برای اجرای کنسرت «شب موسیقی ایرانی - آذری» دوشنبه ۲۳ دی ماه با حضور اصحاب رسانه در تالار رودکی برگزار شد. در این اجرا، سولیست تار صاحیب پاشازاده، سولیست ویلن مازیار ظهیرالدینی و فخری کاظیم نجات به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران را همراهی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاوردی پاشایف درباره این اجرا گفت: این چندمین بار است که به ایران سفر می‌کنم، بین کشور ما و ایران اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد و موسیقی یکی از آنهاست. آخرین اجرای من در اینجا مربوط به سال گذشته با همین ارکستر به رهبری فریدون شهبازیان بود. به هر حال تمامی موسیقی دان های خوب در ایران جمع شده و همکاری با آنها برای من لذت بخش است. در این کنسرت ضمن اجرای موسیقی آذربایجانی از حسین دهلوی قطعاتی را اجرا خواهیم کرد.

در این کنسرت که ۲۶ دی ماه از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می شود، قطعات آذری و ایرانی چون «سن سیز»، «آریای بالاش»، «وطن نغمه سی»، «سنه ده قالماز»، «عسگرین آریاسی»، «آیریلیق»، «ائولری وارخانه- خانه»، «قرنفیل»، «راپسودی چهارگاه»، «چارداش»، «مرغ سحر» و «شوشتری برای ویولن و ارکستر»، «دونغمه ترک»، «به یاد صبا»، «سرود گل»، «سبک بال» و «شورآفرین» به یاد استاد حسین دهلوی نواخته می‌شود.

کد خبر 4824549 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارکستر ملی ایران کنسرت موسیقی تالار رودکی قاسم سلیمانی تئاتر ایران جشنواره فیلم عمار موسیقی ایرانی سینمای مستند فیلم سینمایی کنسرت موسیقی کارگردان سینما سازمان صداوسیما سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سریال ایرانی جایزه سینمایی سازمان سینمایی موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

لرستان به گواه مستندات و دیواره‌نگاره‌ها اولین سرزمینی‌ در تاریخ بشره که موسیقی و رقص گروهی در اون وجود داشته و ریشه بخش مهمی از موسیقی جهان رو باید در خاک لرستان جستجو کرد. سرزمین رقص و آواز و دلاوریهای مردان و زنان لر که در طول تاریخ افتخارهای بسیاری رو برای ایران زمین آفریده است. ویدیویی دیدنی با اجرای موسیقی بی‌نظیر و زیبای لری را ببینید. منبع: viral vids

 

دیگر خبرها

  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود