Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر و سخنگوی اتحادیه صیادان کشور گفت: عدم صدور مجوزهای صید، بسیاری از صیادان را با گرفتاری مواجه کرده و دولت می‌بایست برای حفظ معیشت صیادان، در اجرای طرح‌های نوین پرورش ماهی و میگو، از ظرفیت صیادان استفاده کند.

کامران آتین ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بخشی از صیادان استان هرمزگان بدلیل کاهش ذخایر ماهیان در آبهای خلیج فارس و دریای عمان از گرفتن مجوز صید باز مانده‌اند اما بخش بزرگی از معیشت این صیادان به دریا وابسته است و باید فکری اساسی برای آنها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این صیادان اغلب با قایق در گذشته صید می‌کرده‌اند و یا ملوان لنج‌های صیادی دیگران بودند و یا ناچارا با لنج‌هایی از دیگر استان‌ها به صورت اجاره‌ای صید می‌کردند که اکنون با عدم اعطای مجوز با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند.

دبیر و سخنگوی اتحادیه صیادان کشور اضافه کرد: شیلات هرمزگان بزرگ‌ترین تشکیلات شیلاتی کشور است و ده‌ها هزار نفر از مردم این استان از طریق دریا گذران زندگی می‌کنند و محدودیت در اعطای مجوزهای صید عملا زندگی و معیشت مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

آتین بیان داشت: انتظار ما این است که با در نظرگرفتن شرایط و ویژگی‌های دریا و ذخایر دریایی، مجوزهایی در اختیار شیلات استان قرار گیرد تا به اقتضای شرایط به صیادان تعلق یافته و وضعیت درون استان به شکل مطلوب‌تری پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: معیشت صیادان را می‌توان از طریق اعطای مجوزهای صید در آبهای دور و یا اعطای مجوزهای مناسب در زمینه تولید و پرورش میگو و ماهی در قفس نیز حفظ کرد و اگر اولویتی در این زمینه وجود داشته باشد، می‌بایست صیادان در اولویت واگذاری این قبیل مجوزها و تسهیلات و واگذاری‌ها باشند.

دبیر و سخنگوی اتحادیه صیادان کشور گفت: صید و صیادی یکی از کانون‌های اصلی تأمین مواد غذایی مردم است و فعالین این بخش می‌بایست مورد حمایت هر چه بیشتری قرار گیرند.

انتهای پیام/3264

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه صیادی کشور کامران آتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی رئیس اداره شیلات زابل گفت:سیستان تا قبل از خشکسالی بواسطه‌ی تالاب هامون یکی از مراکز برداشت انواع ماهیان بوده است.
وی بیان کرد:در حال حاضر با شرایط خشکسالی مردم به کار پرورش ماهی در استخر‌های مختلف خاکی و بتنی روی آورده اند.
وی اضافه کرد:از اوایل شهریور تعداد ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی بین پرورش دهندگان با کمک بخش خصوصی توزیع شده است و کار برداشت ماهی سردابی قزل آلا تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • فعالیت ۵۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان رزن
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا
  • کمتر از یک ماه دیگر مجوزهای کاغذی باطل می‌شوند