Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: طی ۱۰ سال آینده این احتمال وجود دارد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست بدهند. این رقم معادل با مرگ روزانه بیش از ۴۰ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از آلودگی هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن قلب انگلیس که اقدام به جمع‌آوری این آمار کرده، اعلام کرده است: در حال حاضر سالانه ۱۱ هزار مورد فوتی برآورد شده اما این رقم با تداوم افزایش میانگین سنی جمعیت بیشتر خواهد شد.

آمار قربانیان آلودگی هوای تهران | آلودگی هوا سالانه بر مرگ ۳۳هزار ایرانی تاثیر می‌گذارد

طبق اعلام این انجمن، انتشار ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون (P2.5) با تاثیرات بسیار مخربی بر سلامت قلب همراه است که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش داده و همچنین بیماری‌های جسمی موجود را تشدید می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، مدیر اجرایی این انجمن گفت: هر روز میلیون‌ها نفر از مردم سراسر انگلیس ذرات سمی‌ای را استنشاق می‌کنند که به جریان خون نفوذ کرده و خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهند.

کد خبر 477882 برچسب‌ها آلودگی هوا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و دومین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی درمرکز پیوند عضو منتصریه دانشگاه؛  ۴ عضو زنده یاد طوبی رجائی ۷۰ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  مرحومه طوبی رجائی در بیمارستان بوعلی سینا شیراز  به آقای ۶۵ ساله ساکن بندرعباس که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد طوبی رجائی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد طوبی رجائی از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد  به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی