Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:51:25 GMT

بارش برف در ارتفاعات دشتی و تنگستان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۷۹۱۰

بارش برف در ارتفاعات دشتی و تنگستان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بارش برف در استان بوشهر بی سابقه نیست، اما کمتر پیش می‌آید.

مناطق کوهستانی این استان زمانی که هوا سرد شود، کم و بیش سفیدی برف را حس کرده‌اند.

بر همین اساس در یکی دو روز گذشته که هوا سرد شده و در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد که همجوار بوشهر هستند، برف باریده ارتفاعات این استان هم سفیدپوش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تایید بارش برف در کوه بیرمی، گفت: با توجه به وجود توده هوای سرد و کاهش محسوس دما، برف قله ارتفاعات شهرستان‌های دشتی و تنگستان را سفید پوش کرده است.

محمدرضا انصاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در شهرستان جم به ۳.۷ درجه سانتیگراد رسید و در دیلم دمای ۷.۲، برازجان ۷.۴، عسلویه ۷.۸ و بوشهر ۱۱.۸ درجه سانتیگراد ثبت شد.

در سال‌های ۹۳ و ۹۵ هم برخی از ارتفاعات استان بوشهر شاهد بارش برف بودند.

در بهمن سال ۹۵، در اتفاقی نادر در بوشهر هم برف بارید. پیش از آن بوشهری‌ها در سال ۴۲ یا ۴۴ بوده که بارش برف را در شهر خود دیده بودند.

سامانه بارشی فردا می‌آید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا (سه‌شنبه) تا صبح چهارشنبه با عبور امواج ناپایدار از تراز میانی جو، در برخی نقاط استان (به ویژه بر روی دریا و نوار ساحلی) بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود. همچنین از ظهر فردا تا صبح چهارشنبه به سبب وزش باد‌های شمال غربی به نسبت شدید، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

انصاری افزود: جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا، بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی و بر روی دریا تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۵ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۱۰:۴۷، جزر دوم ساعت ۱۸:۰۸ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۱ رخ می‌هد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش برف کاهش دما هوای سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه گفت: پس از ساعت‌ها جست‌‍وجو، جسد فرد گم شده پیدا و به مکان امن منتقل و تحویل عوامل قضایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۹:۰۰ روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، طی اعلام تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ کرمانشاه مبنی بر گم‌شدن فردی در ارتفاعات روستای سنگ‌سفید شهرستان دالاهو، بلافاصله تیم عملیاتی شعبه دالاهو به منطقه اعزام شد.

وی افزود: پس از ساعت‌ها جست‌وجو، فرد گم شده که فوت شده بود پیدا و به مکان امن منتقل و تحویل به عوامل قضائی شد.

مسعود محنتی، فرماندار شهرستان دالاهو در خصوص جزئیات فوت این فرد ۷۰ ساله، تصریح کرد: پس از ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه و جست‌وجو در منطقه، پیکر بی‌جان فرد مفقودشده که دچار بیماری قلبی بود در دامنه ارتفاعات ناحیه صنعتی شهرستان دالاهو کشف شد که با توجه به بیماری قلبی، شواهد و قرائن از مرگ شخص متوفی به دلیل ایست قلبی حکایت داشته است و در نهایت توسط نیروهای جمعیت هلال‌احمر تحویل پزشکی قانونی شد.

کد خبر 746958

دیگر خبرها

  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • احتمال وقوع ناپایداری و بارش خفیف باران در استان بوشهر
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در ارتفاعات کرمان