Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@05:35:21 GMT

درخواست آلمان از روسیه برای کمک به حفظ برجام

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۷۹۱۳

به گزارش تسنیم به نقل از تاس، هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان در گفت‌وگو با یک روزنامه داخلی تاکید کرد: روسیه به عنوان یکی از طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ازجمله کسانی است که مسئولیت حفظ این توافق را بر عهده دارد.

وی در این باره گفت: مسکو یکی از امضاکنندگان است و مسئولیت دارد این توافق را به عنوان یکی از فاکتورهای ثبات در منطقه حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس ادامه داد: ما از مسکو می‌خواهیم که در طول مذاکرات پیش‌رو ایران را متقاعد کند که طبق اصول رفتار کند. روسیه می‌تواند از امتیاز نفوذ خود در سوریه برای جلوگیری از تشدیدتنش‌ها استفاده کند.

وزیر امورخارجه آلمان همچنین به موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران اشاره کرد و گفت: اینکه ایران وضعیت پیرامون سانحه هوایی روز هشت ژانویه را روشن کرده است، بسیار اهمیت دارد. ما امیدواریم که پیام‌هایی از سوی واشنگتن مبنی بر این ببینیم که هر دو طرف خواهان کاهش تنش‌ها هستند.

تنش‌ها در خاورمیانه پس از آنکه آمریکا در حمله به فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را به شهادت رساند، افزایش یافته است. جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد
  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین
  • درخواست آلمان برای افزایش خویشتن داری در منطقه غرب آسیا
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات