Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، ابراهیم رحیمی در دیدار با مدیرعامل آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مواهب الهی مثل آب تنها مختص نسل فعلی نیست و نسل های آینده هم حقی از این مواهب الهی دارند.

وی افزود: در راستای فرهنگ سازی و احیای منابع آب های زیرزمینی در استان چهارمحال و بختیاری، آبیاری در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به صورت بارانی و تحت فشار از نوع تیپ انجام می شود و این امر موجب صرفه جویی 4/1 و مصرف بهینه در برداشت آب از سفره های زیرزمینی همراه با برداشت مرغوب محصولات ارگانیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان داشت: در همین راستا پژوهش های مسأله محور از سوی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با موضوع آبخیزداری ارائه شده که می تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد.

رحیمی با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه اعم از اعضای هیأت علمی، تعداد دانشجویان و رشته های متنوع در مقاطع مختلف تحصیلی تصریح کرد: با تعامل دانشگاه و آب منطقه ای و تصویب طرح های مطالعاتی و انتخاب استادان و دانشجویان ممتاز علمی می توان به حل مشکلات موجود در امر کارآفرینی پرداخت و به تولید و تجاری سازی علم دست یافت.

وی افزود: راه اندازی مرکز پژوهشی آب یکی از سیاست های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است که انتظار می رود ارگان های ذیربط در استان کمک کنند تا این مرکز هر چه سریع تر راه اندازی و به بهره برداری برسند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار گفت: ما در کشور خیلی با کمبود آب مواجه هستیم ولی تا به امروز دقت زیادی در این رابطه نداشتیم. سرجمع دشت های کشور و اشل آن در استان ما از 10 عدد دشتی که داریم 6 عدد آن ممنوعه است و 4 عدد آن ممنوعه بحرانی است و برداشت آب در حد شرب هم امکان پذیر نیست.

احمدرضا سدهی سامانی اظهار داشت: وظیفه ذاتی مجموعه ی دستگاه های اجرایی است که در این فرآیند ورود کنند.

وی تصریح کرد: در بحث مراکز آموزشی و علمی از سوی آموزش و پرورش، جلسات و تفاهم نامه هایی داشتیم که حتی با انجام یک طرح دانش آموزی موفق شدیم رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

سدهی سامانی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم پژوهش های موثر در بحث آب و استفاده بهینه از سفره های آب زیر زمینی از حالت دانش آموزی به دانشجویی تبدیل شود و ارائه طرح های تحقیقاتی از سوی جامعه دانشگاهی موجب نجات استانمان از بحران کم آبی شود.

وی گفت: مراکز آموزشی در استان می توانند برای برطرف کردن نیاز آبی خود در فضاهای سبز از تصفیه پساب های موجود و جمع آوری آب باران در فصول پر بارش استفاده کنند که خوشبختانه این امر در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد درحال محقق شدن است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه امروز مقوله آب در استان از اهمیت بالایی برخوردار است انتظار می رود با مساعدت و حمایت مسئولین دانشگاهی، پژوهشکده آب در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هرچه سریع تر راه اندازی و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام /

251 / 167 سدهی سامانی مرکز پژوهشی آب منطقه ای چهارمحال بختیاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرکز پژوهشی آب منطقه ای چهارمحال بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: بارش باران محور‌های شهرکرد به کوهرنگ، شهرکرد به فارسان و بروجن به شهرکرد را لغزنده کرد.

بیشتر بخوانید

محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری لغزنده است

وی افزود: رانندگانی که قصد تردد از این محور‌ها را دارند احتیاط لازم را داشته باشند.

نوربخش از رانندگان خواست: با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • لغزندگی برخی محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • 300 ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم