Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، از سوی مراکز و نهاد های عالی حوزوی چهارشنبه ۲۵دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان:  به مناسبت ابراز همدری و تسلیت به خانواده های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، مراسم بزرگداشت این عزیزان، از سوی مراکز و نهاد های عالی حوزوی، چهارشنبه 25دی ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش: این مراسم با حضور، برخی از خانواده های جانباختگان، مراجع تقلید، علما، اساتید، طلاب و اقشار محتلف مردم از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی، جامعه الزهرا(س)،‌ دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی برگزار می گردد.

 

 

منبع: خبرگزاری حوزه

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی سقوط هواپیمای اوکراینی مسجد اعظم قم سانحه هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قبرستان بقیع یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی جهان اسلام است و باید این موضوع را در سطح بین المللی معرفی کنیم.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز در همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت، در قم برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه (ع) بقیع، اظهار داشت: به سرزمینی به نام بقیع نباید به عنوان یک قبرستان نگاه کرد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از قبرستان‌ها دارای جایگاه‌های خاصی هستند، مطرح کرد: همان‌طور که زمان‌ها مقدس هستند، مکان‌ها نیز مقدس هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماه رمضان و نیمه شعبان از زمان‌های مقدس هستند، عنوان کرد: مکان‌هایی مانند مکه، مدینه، عتبات عالیات و ... جزو مکان‌های مقدس هستند.

وی با اشاره به اینکه بقیع گوشه‌ای از تاریخ اسلام را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: وجود شخصیت‌های مدفون در بقیع به بقیع منزلت خاصی داده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه بقیع گنجینه گران‌بهایی است که می‌توان درس‌های بسیاری از آن گرفت، تصریح کرد: اساسا مردم دنیا از افتخارات گذشته و ملی خود تجلیل می‌کنند و زیارت ایجاد رابطه‌ای میان زائر و مزور است.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که پیامبر (ص) در بقیع، نماز باران خوانده‌اند، یادآور شد: حتی جبرائیل نیز در نیمه شعبان با پیامبر (ص) به بقیع رفته و این مکان را محل رحمت الهی نامیدند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این اتفاقات از جایگاه ویژه بقیع حکایت دارد، ابراز کرد: از این رو تکریم و احترام بقیع و پرداختن به جایگاه رفیع این مکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به پیشینه بقیع، بیان کرد: بقیع در طول تاریخ دچار تحولاتی شده است، ولی اجمالاً قبرستان اولیه مسلمانان بقیع بوده است.

حسینی بوشهری اضافه کرد: در روایات به نقل از پیامبر (ص) آمده است که در قیامت ۷۰ هزار نفر از بقیع بدون حساب و کتاب وارد بهشت خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمده قبور بقیع ناشناخته هستند، اظهار کرد: قبرستان بقیع یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی جهان اسلام است و باید این موضوع را در سطح بین المللی معرفی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قبرستان بقیع میراث هویتی مسلمانان است، تصریح کرد: اگر بخواهیم با بخش قابل توجهی از تاریخ اسلام آشنا شویم باید بقیع شناس باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیره‌های پیامبر (ص) طلب مغفرت در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه است، عنوان کرد: سیره حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین (ع) نیز همین بوده است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آیه «فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ یُسۡرًا» در بقیع نازل شده است، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از روایات و احادیث نیز در بقیع نقل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم تلاش امت اسلامی این باشد که روزی بقیع به جایگاه اصلی خود بازگردد.

دیگر خبرها

  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی به جای ساخت مسجد
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا