Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز فیلی عصر دوشنبه در نشست کارگروه زلزله استان افزود: این امر به منظور پیش بینی مکان‌های اضطراری در زمان وقوع زلزله انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در شهرهای پرجمعیت استان همچون یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، سی سخت و باشت سایت‌های مناسب امکان سنجی و شناسایی می‌شوند.

فیلی افزود: در این راستا باید مطالعات لازم از سوی راه و شهرسازی انجام و نقشه‌های اجرایی برای آماده کردن این مکان‌های اسکان و تأمین اعتبار به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باید در این راستا کارگروه ویژه تشکیل و اعضای این کارگروه موظف به پیگیری جانمایی و تأمین زیرساخت‌های این مکان از جمله آب، برق، گاز، سکوبندی و محوطه سازی هستند.

فیلی افزود: همچنین راه و شهرسازی با اعتبار یک میلیارد تومان نسبت به تهیه و نصب هشت دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف شهر یاسوج اقدام کند.

وی بیان داشت: در مصوبات گذشته تعیین سامانه پهنه بندی خطرپذیری زلزله شهر یاسوج و تعیین حریم گسل‌های این شهر مصوب شد و راه و شهرسازی با همکاری دانشگاه یاسوج به عنوان مشاور، عملیات مطالعات تکمیلی در این راستا را انجام دهند.

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: در راستای نصب دستگاه‌های لرزه نگار نیز مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار تأمین و به مدیریت بحران استانداری ابلاغ می‌شود و اعتبار مورد نیاز در خصوص ایجاد سامانه زلزله شهر یاسوج نیز باتوجه به مطالعات قبلی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تأمین شود.

وی افزود: مدارس غیرانتفاعی نیز تا پایان خردادماه مهلت دارند که با همکاری نوسازی مدارس، مشکلات ایمنی مدارس غیرانتفاعی را رفع کنند.

کد خبر 4824702

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج استانداری کهگیلویه و بویراحمد قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف بوشهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهادت شهرکرد سپاه پاسداران تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه گرگان شیراز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ ۵۳۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: از ٢٧ فروردین تا ساعت ۷ صبح امروز ۳۰ فروردین، استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آبگرفتگی شده و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این مدت با انجام ۷۵ مورد عملیات امدادی، به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی با اشاره به اینکه ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۸۱۹ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آبگرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، افزود: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۵۸ واحد مسکونی انجام و ٣ اردوگاه اسکان اضطراری نیز در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای اسکان افراد متأثر از سیل، برپا شد.

کد خبر 6081768

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ ۵۳۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شرق جاسک دایر شده است
  • اسکان اضطراری ۱۷۰ خانوار جاسکی بدنبال سیلاب
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج