Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@23:48:01 GMT

خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌ زدگان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۹۶۱۸

خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌ زدگان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وحید پورمردان با اعلام این خبر که طغیان رودخانه باهوکلات بر اثر سیلاب اخیر، باعث بیرون آمدن تمسا‌ح‌های پوزه کوتاه (گاندوها) از محل زیست‌شان شده است، گفت: گاندو‌ها با جریان آب ممکن است به مناطق مختلف حرکت کرده باشند و لازم است که مردم در این زمینه هشیاد باشند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون موردی از آسیب و یا تلفات از حمله گاندو‌های سرگردان گزارش نشده است، اظهار داشت: بهترین راه در شرایط حاضر برای مصون ماندن از خطر احتمالی حمله گاندو‌ها اطلاع‌رسانی به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان سیستان بلوچستان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای به منظور ساماندهی خطرات سیلاب در این استان ابراز داشت: براثر سیلاب تنش‌هایی به حیات وحش از جمله گاندو‌ها وارد شده و این تنش‌ها باعث جابه‌جایی آن‌ها شده است که لازم است افراد در صورت مشاهده تمساح به محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اعلام آماده باش همه محیط‌بانان این استان برای کنترل شرایط موجود، از اعزام گروه پایش گاندو خبر داد و گفت: رسانه‌های گروهی در راستای این طلاع رسانی باید بازوی همکار ما باشند تا مردم با هشیاری بیشتری در سیلاب حرکت کنند.

پورمردان در پاسخ به این سوال که آیا امکان محصور کردن محل زیست گاندو‌ها پیش از شروع سیلاب وجود نداشت، توضیح داد: با توجه به پراکندگی محل زیست این گونه که حدود ۵۰ کیلومتر در طول رودخانه باهوکلات، امکان فنس کشی از لحاظ فنی وجود نداشت ضمن اینکه اهالی روستا‌های حاشیه این رودخانه بخشی از منابع آبی‌شان را از آن تهیه می‌کنند و فنس کنشی در تعارض با منافع محلی‌هاست.

مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مرد محلی آشنایی مناسبی با رفتار گاندو‌ها دارند، و می‌دانند محصور کردن این گونه غیرممکن است.

وی آبگیری تالاب جازموریان پس از سال‌ها خشکسالی را از اتفاقات خوب وقوع این سیلاب عنوان کرد.

پورمردان همچنین از ورود خسارت به پوشش گیاهی این ساتان خبر داد و گفت: احتمال تلفات حیات وحش این منطقه نیر وجود دارد، اما آمار این تلفات پس از فروکش کردن سیلاب مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: سیلاب با توجه به وجود مسیر‌های سیلابی مناسب به سرعت از مناطق چهارگانه محیط زیست خارج خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رودخانه باهوکلات سیلاب سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از منابع خبری سوری، نیروهای مردمی تیپ قدس (نیروهای فلسطینی مورد حمایت ارتش سوریه) در کمین تروریست‌ها کشته شدند.

این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.

هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.

این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.

داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم
  • سیل‌زدگان بلوچستان مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشند
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان + فیلم
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟