Web Analytics Made Easy - Statcounter

- رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش مقاله آماده در یکی از سایت های اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از سایت‌های اینترنتی از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اضافه کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از سایت‌های اینترنتی آگهی فروش انواع مقاله آماده را مشاهده و با شخص آگهی دهنده تماس برقرار کرده و درخواست خرید یک مقاله را می‌کند و فروشنده نیز از او می خواهد که  وجه مربوطه برایش انتقال دهد اما پس از انجام خواسته وی فرد فروشنده مقاله دیگر به تلفن خود پاسخ نداده است.

وی اضافه کرد: ماموران مشغول بررسی این پرونده بودند که 2 نفر دیگر نیز که با همین کلاهبرداری مواجه شده بودند برای شکایت به پلیس فتای استان مراجعه کردند که از کلاهبرداری‌‌های بسیاری بر اثر سهل‌انگاری مال باختگان حکایت داشت.

مرتضوی بیان کرد: سرانجام با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی و جست‌وجو در فضای سایبر، عامل اصلی این نوع از کلاهبرداری‌های اینترنتی شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اضافه کرد در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی اظهار داشت:  سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

انتهای پیام/63086/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس اصفهان دستگیری فروش اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!

آفتاب‌‌نیوز :

با سری به سایت های فروش اینترنتی با آگهی های بسیاری روبرو خواهید شد که شرایط متفاوتی نیز دارند، برای مثال در یکی از آگهی ها فروشنده تضمین داده که شیر الاغ در حضور مشتری دوشیده می شود و هر کیلو آن با قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

اطلاعات در گزارشی نوشت: آگهی بعدی با تاکید بر فواید مصرف شیر الاغ و تضمین بر اصل بودن آن با قیمت هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

با کمی جستجو در آگهی ها شاهد فروش شیر خر با قیمت ۲ میلیون تومان نیز خواهیم بود.

در مجموع با سری به آگهی های اینترنتی شاهد فروش شیر الاغ با قیمت هر کیلو ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان خواهید بود.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • ارسال پیام و درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال، شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی
  • پیش فروش بلیت قطار‌ها از امروز
  • قیمت شیر الاغ هم سر به فلک کشید
  • قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!
  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز