Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعلی ابوالفتح افزود: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا ترامپ با صریحترین شکل و آشکارترین شیوه که توییت است سیاست ارعاب را در پیش گرفت و نه فقط زیرساخت‌های دفاعی و صنعتی بلکه قدمی بالاتر گذاشته و حتی اعلام کرد به میراث فرهنگی ایرانیان که برای ما با ارزش است حمله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالیکه چنین اقدامی کاملا مخالف قوانین بین المللی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود. کاری که داعش و گروه‌های افراطی در سوریه و عراق آن را انجام دادند.

این تحلیلگر درباره برداشتن گام پنجم گفت: ایران مسیری که در گام‌های قبلی رفته بود ادامه داد.

وی ادامه داد: امروز غنی سازی ایرانحدودا ۵% است، ولی بله نظر می‌رسد بالاتر خواهد رفت. این‌ها موارد فنی قضیه هستند و هر کدام از این اقدامات معانی بخصوص خود را دارد و برای کسانی که مسائل هسته‌ای را از نظر فنی بررسی می‌کنند روشن است.

ابوالفتح درباره احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: من عقیده دارم ترامپ پیروز انتخابات است او شانس بالایی دارد و اقداماتی که انجام می‌دهد در راستای جلب نظر افکار عمومی است. چون سردار سلیمانی از نظر او و طیف وسیعی از آمریکاییان یک چهره برجسته ضد آمریکایی و چنین اقداماتی می‌تواند به جایگاه سیاسی ترامپ استحکام بیشتری ببخشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر تنش‌ها با ایران به نوعی باشد که دو کشور وارد جنگی پر تنش و پر هزینه شوند و سربازان آمریکایی زیادی کشته شود می‌توان انتظار داشت جایگاه ترامپ تنزل کند؛ و گرنه آمریکایی‌ها برای خشنودی چند شاهزاده عربی به چنین حرکتی دست نمی‌زدند. تنش در رابطه ایران و آمریکا به حدی بالا رفته بود که وقوع چنین حادثه‌ای اجتناب ناپذیر می‌نمود. ترور سردار سلیمانی از سال‌ها پیش جزو گزینه‌های دولت‌های قبلی آمریکا بود و گفته شده است از زمان جرج دبلیو بوش در دستور کار آمریکا بود و ارتباطی با انتخابات و میزان محبوبیت ترامپ ندارد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.
وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.
سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است