Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح: این تصور که با حذف فیزیکی یک فرد، جریان مقاومت متوقف خواهد شد، یک خطای محاسباتی بود که ترامپ انجام داد؛ او با این اقدامش هزینه‌های حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه را بالا برده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در دیدار با «سپهبد علی عبدالله ایوب» جانشین فرمانده کل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با تشکر از ابراز همدری مسئولان و مقامات کشور سوریه به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و جمعی از رزمندگان جبهه مقاومت گفت: با شهادت سردار سلیمانی راه مقاومت همچنان مفتوح است چرا که مقاومت امروز به یک ایدئولوژی و گفتمان در منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر دفاع افزود: اگر اقدامات سردار سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش از جمله رزمندگان نیرو‌های مسلح و مردمی سوریه نبود، تسلط داعش بر منطقه اجتناب ناپذیر بود؛ از اروپا تا آسیا و آمریکا امنیت‌شان مرهون از خود گذشتگی وی است. او برای صلح می‌جنگید؛ توان و عقیده او به تنهایی عاملی بازدارنده در برابر زیاده‌خواهی و هژمونی قدرت‌های غربی و رژیم‌صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه اقدام ترامپ نابخردانه بود ادامه داد: این تصور که با حذف فیزیکی یک فرد، جریان مقاومت متوقف خواهد شد، یک خطای محاسباتی بود که ترامپ انجام داد؛ او با این اقدامش هزینه‌های حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه را بالا برده است.

حاتمی با بیان اینکه مقابله با حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه باید تبدیل به یک روند مداوم و پایدار شود افزود: حمله موشکی به پایگاه عین الاسد فقط یک اقدام عاجل بود؛ کمترین مطالبات مردمی از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، خروج آمریکا از منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت همچنان با قوت ادامه خواهد داشت، گفت: همانند دوران جنگ، در دوران بازسازی سوریه هم در کنار این کشور خواهیم بود و حمایت از سوریه را در راستای وظیفه شرعی و کمک به ثبات منطقه می‌دانیم.

«سپهبد علی عبدالله ایوب» جانشین فرمانده کل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با تجلیل از فداکاری و ایثارگری مخلصانه شهید سپهبد سلیمانی گفت: من با این شهید عزیز در میدان‌های نبرد و مبارزه با تروریست‌ها آشنا و مأنوس شدم و آن زمانی بود که تروریست‌های جنایتکار بخش وسیعی از سرزمین سوریه را به اشغال خود درآورده بودند.

وی گفت: این قهرمان مجاهد در تمامی صحنه‌های درگیری با تروریست‌ها همواره با احساس مسئولیت و از خود گذشتگی در کنار مردم مظلوم سوریه حضوری فعال و تأثیرگذار داشت و نظرات و دیدگاه‌های راهبردی این سردار بزرگ اسلام در تمامی صحنه‌های نبرد سوریه برای فرماندهان و ملت سوریه راهگشا بود.

سپهبد علی عبدالله ایوب افزود: این سردار پرافتخار و شجاع سپاه اسلام دارای روحی بزرگ و عاطفه‌ای خروشان و محبتی سرشار به امت اسلامی بود که سراسر زندگی خویش را وقف دفاع از آرمان‌های اسلام کرد.

وی هدف سفر خود به تهران را عرض تبریک و تسلیت به ملت و دولت ایران بابت شهادت این الگوی تمام عیار انسانیت عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور بشار اسد در پیام تسلیت خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت اقدامات و دلاوری‌های این قهرمان مجاهد و نستوه در ذهن و خاطر مردم سوریه و همه شرافتمندان و آزادی‌خواهان جهان جاودانه و ثبت خواهد شد.

وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه شهید سپهبد قاسم سلیمانی بار‌ها و بار‌ها در ملاقات‌های دوجانبه آرزوی شهادت و رسیدن به لقاءا... را از درگاه خداوند مسالت می‌کرد، خاطرنشان ساخت: حاج قاسم سلیمانی یک اسوه تمام عیار برای جوانان محور مقاومت و سوری تلقی می‌شود و برای همیشه نام و یاد او در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

در این دیدار وزیر دفاع سوریه نشان قهرمان جمهوری عربی سوریه را به عنوان بالاترین نشان نیرو‌های مسلح این کشور از سوی رئیس جمهور بشار اسد به وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت تقدیم به خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی اعطا کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر دفاع وزیر دفاع سوریه نیروهای مسلح قاسم سلیمانی مقاومت امیر حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

امیر آشتیانی در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیام تشکری خطاب به قالیباف صادر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

وزارت دفاع:‌ سپاه جزو برترین نیروهای نظامی جهان است

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام
همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است