Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هلو میوه‌ای زیبا و خوشمزه است که خواص بی شماری دارد، اما آیا می‌دانید طبع آن سرد است یا گرم؟! تاریخ انتشار: 23:13 - 23 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۶۴۹۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  هُلو (Prunus Persica) یا همان شفتالو بر اساس چسبیدن گوشت به هسته اش به دو دسته هسته‌جدا و هسته‌چسب تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی خواص هلو

این میوه خوشمزه نیز همانند سایر میوه‌ها دارای خواصی از جمله موارد زیر است:

ملین است و سبب تسکین تشنگی می‌شود رفع بوی بد دهان روغن مغز هسته هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است در جهت برطرف کردن زخم‌هایی که در بدن اطفال و پشت گوش آن‌ها می‌زند هسته هلو را در آتش بیاندازید تا بسوزد سپس مغز هسته را در آورده و له کنید و بر محل زخم بگذارید مغز هسته هلو مسهل است و خون را تصفیه می‌کند مغز هسته هلو برای رماتیسم مفید است جوشانده برگ‌های درخت هلو برای بیماری‌های پوست مفید است پوست را با این دم کرده بنوشید برای بیماری‌های مجاری ادرار، سنگ کلیه و ورم مثانه جوشانده برگ‌های درخت هلو را تهیه کرده و یک فنجان در روز میل کنید دم کرده برگ یا گل هلو برای رفع سیاه سرفه استفاده می‌شود هلو را له کنید و بصورت ضماد برای رفع دل پیچه بچه‌ها و دفع کرم روده روی شکم آن‌ها قرار دهید برگ هلو و جعفری را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی سوختگی و محل ضرب دیدگی بگذارید جوشانده پوست درخت هلو اثر تب بر دارد خوردن هلو سموم را از بدن خارج می‌کند برای وزن کم کردن هلو بخورید افرادی که زخم معده دارند و یا مبتلایان به ورم معده و یا روده باید با شکم خالی هلو بخورند هلو میوه خوبی برای اشخاص مسن است مشروط براینکه با شکم خالی بخورند که زود هضم شود جوشانده گل هلو کرم کدو و کرم معده را از بین می‌برد مضرات هلو هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است. به همین دلیل این افراد باید هلو را با عسل یازنجبیل بخورند  هضم هلو برای بعضی از اشخاص دشوار است و نفخ ایجاد می‌کند. برای اینکه ایجاد نفخ نکند، باید آن را حداقل نیم ساعت قبل از غذا خورد خوردن شکوفه هلو برای زنان بار دار ممکن است باعث سقط جنین شود طبع هلو

طبیعت میوه هلو سرد است و برای افراد گرم مزاج بخصوص آنانکه طبیعت گرم و خشک دارند مفید است.

 

بیشتر بخوانید: علائم بیش فعالی در کودکان و روش‌های درمان آن را بشناسید این میوه ها انرژی بدن را تامین می کنند

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواص خوراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاهPortulaca oleraceae  و از خانواده Portulaceae می باشد. تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش سرگرمی روز، خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین درد های سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می شود.

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است را رفع می کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می کند. ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سر درد و دردهای میگرنی می شود.

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیدیه شده است.

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است
  • بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور به قم