Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات انجام شده در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از این که هواشناسی اخطار خود را مبنی بر ورود یک سامانه بارش‌زا از جنوب غربی استان اعلام کرد، ستاد بحران در شهرستان دلگان که پنجمین شهرستان بزرگ استان سیستان و بلوچستان است تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستاد از همان ابتدا، مبنای کار خود را اطلاع رسانی دقیق به مردم در راستای پیشگیری از حوادث گذاشت و اطلاع رسانی خوبی از سوی دهیارهان و شوراها انجام شد.

شجاعی اضافه کرد: بارندگی عصر جمعه آغاز شد و 35 ساعت ادامه داشت و در این مدت در شهرستان دلگان 117 میلیمتر بارندگی داشتیم؛ این در حالی است که میانگین بارندگی در استان در طی یک سال 113 میلیمتر بوده است. نکته دیگر این که امسال میزان بارندگی 26 برابر مدت مشابه در سال 97 بوده است.

فرماندار شهرستان دلگان اظهار کرد: بلافاصله بعد از بارنگی، بر اثر طغیان رودخانه‌های شهرستان‌های همجوار از جمله رودبار در استان کرمان و فنوج در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان دلگان دچار خسارت زیادی شد. دلگان کم ارتفاع ترین نقطه استان است، بنابراین از بارندگی در دیگر نقاط تاثیر پذیر است و شهرستان‌های دیگر به اندازه دلگان متاثر از بارندگی‌ها نیستند.

او با بیان این که بلافاصله بعد از طغیان رودخانه‌ها، چهار محور دلگان مسدود شد اظهار کرد: در بارندگی حجم آب زیادی به شهرستان دلگان رسید و خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد شد. پیش بینی اولیه این است که 3500 مترمربع از اراضی صیفی جات و مزارع گندم آسیب جدی دیده و تعداد زیادی از احشام را آب برده است. از سوی دیگر به منازل مسکونی نیز آسیب جدی وارد شده اما چون اطلاع رسانی خوب بوده است زمانی که این اتفاق افتاد کسی در منازل ساکن نبود.

شجاعی اضافه کرد: حدود 10 ساعت قبل از بارندگی تعداد زیادی از خانواده‌های عشایر خود را از نقاط دوردست به نقاط نزدیک منتقل کردیم تا امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشته باشد. با این حال طی این بارندگی علی‌رغم خسارت زیاد مالی خسارت جانی نداشتیم.

او با اشاره به کمک ستاد مدیریت بحران شهرستان، کمک سپاه شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر گفت: بخشی از بلوار ورودی شهر را تخریب کرده و سیلاب را به مسیر رودخانه منتقل کردیم که این اقدام تا بخش زیادی از خسارت جلوگیری کرد.

فرماندار شهرستان در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در طی این چند روز کمکی به شهرستان دلگان نداشته است و این در حالی است که این دانشگاه در شهرستان دلگان واحد دارد و ما در راه اندازی دانشگاه آزاد واحد دلگان کمک زیادی به مسئولان کردیم. البته شاید کمک‌های خود را به چابهار منتقل کرده باشند اما هنوز هیچ کمکی به دلگان نرسیده است.

انتهای پیام/

341 / 167 دلگان شجاعی سیل فرماندار دلگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دلگان شجاعی سیل فرماندار دلگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد‌رسانی جهادی بسیجیان دزفول به مردم در پی بارندگی

در پی بارندگی‌های شدید که در دزفول شد و آبگرفتگی شدید در مناطق مختلف دزفول، مسدود‌شدن راه‌های ارتباطی و گرفتاری مسافران نوروزی در باران؛ بسیجیان و سپاهیان دزفول در کنار دیگر نیروهای امدادی امدادرسانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، روح الله بهشتی‌فرد  با اشاره به شدت بارندگی‌های بامداد امروز در این شهرستان، اظهار داشت: شدت بالای بارندگی، آب گرفتگی و جاری شدن آب در سطح معابر دزفول، گرفتار شدن تعدادی از خودروها در سطح خیابان‌های دزفول را منجر شد.

وی با اشاره به آماده باش کامل این آتش نشانی در طول سال به ویژه در ایام بحرانی ادامه داد: 50 آتش نشان و 9 خودروی عملیاتی آتش نشانی دزفول از ساعت یک بامداد و با شدت گرفتن بارندگی‌ها تا ظهر امروز درگیر امدادرسانی به خودروهای گرفتار در آب گرفتگی معابر بودند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، گفت: آتش‌نشانان علاوه بر امدادرسانی به خودروهای گرفتار در خیابان‌ها، به دلیل رعد و برق و بروز قطعی برق در برخی مناطق دزفول و گرفتار شدن تعدادی از شهروندان، به کمک افراد محبوس در آسانسورها شتافتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون شرایط دزفول به حالت عادی بازگشته و گزارش جدیدی مبنی بر آب گرفتگی معابر یا گرفتار شدن خودروها به سامانه 125 این آتش نشانی طی ساعت های اخیر اعلام نشده است.

مصلای امام علی(ع)دزفول میزبان میهمانان نوروزی شد ️

در پی بارندگی های روز گذشته و بحران اسکان جهت میهمانان نوروزی ، دفتر امام جمعه و مصلای نماز جمعه دزفول در کنار دیگر مدیران شهرستان ایفای نقش کرد ️در این راستا حسب دستور فرماندار ویژه شهرستان دزفول، مصلای نماز جمعه دزفول پذیرای بیش از 200 خانواده شد.

همچنین با حضور پرسنل سپاه ناحیه دزفول، شهرداری و هلال احمر و آشپزخانه خدام اهل بیت علیهم السلام مستقر در مصلی، در ساماندهی و استقرار و تغذیه مهمانان نوروزی اقدام شد.

پشتیبانی از مسافران نوروزی در دزفول پخت و توزیع 600 پرس حلیم ویژه مسافران نوروزی همراه با پذیرایی چایی در مصلای نماز جمعه توسط گروه جهادی دست های آسمانی - فرهنگی امامت جمعه دزفول انجام شد.

در پی بارندگی‌های شدید که در دزفول شد و آبگرفتگی شدید در مناطق مختلف دزفول، مسدود‌ شدن راه‌های ارتباطی و گرفتاری مسافران نوروزی در باران؛ بسیجیان و سپاهیان دزفول در کنار دیگر نیروهای امدادی امدادرسانی کردند.

 بلافاصله پس از شروع بارندگی سیل آسا و دریافت گزارش درباره گرفتار شدن مسافران نوروزی و برخی خودروها در مناطق مختلف شهرستان دربارش باران، با دستور فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت بسیج دزفول کلیه رده‌های این ناحیه به حالت آماده باش درآمده و به امدادرسانی اقدام کردند.

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • ریزش سنگ در محور چالوس/ هیچ خسارت مالی و جانی نداشت
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • بررسی میزان خسارت‌های سیل ۶ فروردین ماه
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • خسارت‌های سیل شب گذشته به روستایی بخش پادنا شهرستان سمیرم + فیلم
  • تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت دید
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند
  • امداد‌رسانی جهادی بسیجیان دزفول به مردم در پی بارندگی