Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه دولتی روز سه شنبه در ارتباط با سفر «آبه شینزو» به امارات متحده عربی به خبرگزاری کیودو گفت که آبه در این سفر در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی طرح استقرار نیروهای دفاع از خود ژاپن در آبهای خاورمیانه به منظور حفاظت از حمل و نقل تجاری ژاپن را برای ولیعهد این کشور توضیخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور نظامی ژاپن در منطقه شامل اعزام یک شناور، یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاعی به همراه ۲۶۰ پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب است.

ولیعهد ابوظبی هم در این دیدار از نقش توکیو در تامین امنیت دریایی استقبال کرد و متعهد شد که به عنوان یک کشور منطقه همکاری کند.

گزارش می  افزاید امارات متحده عربی واقع در نزدیکی تنگه هرمز دومین تامین کننده نفت خام ژاپن است که حدود یک سوم واردات خود را از خلیج فارس تامین می کند چند حمله به تانکرها از جمله تانکری که توسط یک شرکت ژاپنی اداره می شد در نزدیکی این تنگه اتفاق افتاد.

آبه در این دیدار از تلاش های امارات برای تأمین نفت پایدار به ژاپن ابراز قدردانی کرد و ولیعهد هم پاسخ داد که همچنان توجه زیادی به این مهم خواهد کرد.

کیودو می گوید ثبات در خاورمیانه از اولویت های ژاپن است در همین راستا آبه تلاش های دیپلماتیک خود را برای کاهش تنش ها افزایش داده است که اخیراً با ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در عراق و حملات موشکی تلافی جویانه تهران علیه پایگاه های عراقی که میزبان سربازان آمریکایی بودند افزایش یافته است.

آبه در این دیدار در مورد افزایش تنش ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و گفت ژاپن آماده است تا در کاهش این تنش ها نقش خود را ایفا کند ولیعهد ابوظبی هم به نخست وزیر ژاپن گفت که امارات متحده عربی با هماهنگی با کشورهای دیگر به تلاش های دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

سفر پنج روزه آبه به خاورمیانه از روز شنبه آغاز شد او در نخستین دیدار رسمی‌اش روز یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه وارد عربستان شد او پس از عربستان به امارات رفت و قرار است بعد از امارات هم به عمان برود تا با مقام‌های این کشور و کاهش تنش در منطقه دیدار و گفت وگو کند.

منبع: خبرگزاری رسمی کیودو نیوز برچسب‌ها ابوظبی ژاپن خاورمیانه ایالات متحده آمریکا امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابوظبی ژاپن خاورمیانه ایالات متحده آمریکا امارات متحده عربی ابوظبی ژاپن خاورمیانه ایالات متحده آمریکا امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

کد خبر 6085941

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی