Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@07:39:31 GMT

۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۵۰۳۶

۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس اختصاص یافت

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس درنظر گرفته شده اما به دلیل اینکه تاکید بر اتوبوس استاندارد و به روز است متاسفانه هنوز در شرکت‌های داخلی ساخت اتوبوس چنین اتوبوس‌هایی با سوخت یورو ۴ وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شریعتی‌نیا در برنامه "اینجا اصفهان" در خصوص رونمایی فرهنگنامه شهروندی، اظهار کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان مکلف شد که یک آگاهی‌بخشی به همه شهروندان داشته باشد و در این راستا یک فرهنگ‌نامه‌ای را با استفاده از اساتید و دانشگاهیان در ارتباط با فرهنگ شهروندی تدوین کردند که در زمینه‌های مختلف توصیه‌هایی در این کتاب آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک جلد از این فرهنگنامه در ارتباط با فرهنگ حمل‌ونقل و ترافیک است، افزود: آلاینده‌ها به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند که آلاینده‌های ثابت مانند منازل، کارخانجات و صنایع و آلاینده‌های متحرک همان وسایل نقلیه هستند که بر اساس تحقیقات صنعتی اصفهان و معاونت ترافیک شهرداری مشخص شد که ۵۷ درصد آلایندگی در شهر اصفهان از وسایل نقلیه متحرک ایجاد می‌شود و ۴۳ درصد آن مربوط به آلاینده‌های ثابت مانند صنایع و منازل است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این گزارش فرقی بین آلودگی در فصول سرد و گرم نیست، تصریح کرد: یک موتورسیکلت به اندازه شش تا هشت خودروی سواری هوا را آلوده می‌کند و شاید این برای مردم باورپذیر نباشد که در این فرهنگنامه به تمام این موارد اشاره شده است.

وی با ابراز تاسف از وجود صنایع مادر در اصفهان خاطرنشان کرد: این امر شاید به دلیل وجود اصفهان در مرکز ایران باشد اما با توجه به مکان‌یابی نادرست صنایع مادر بسیار بزرگی مانند سیمان، ذوب آهن، فولاد یا پالایشگاه در حال آلوده کردن هوای اصفهان هستند که این کلانشهر را از یک طرف به عنوان استانی مهاجرپذیر و در عین حال با آلودگی هوای بسیار تبدیل کرده است.

نباید شیرهای مازوت در اصفهان باز شود

شریعتی‌نیا در خصوص راهکار کاهش این آلایندگی، تصریح کرد: استفاده از فیلترهای تصفیه کننده استاندارد بین‌المللی یکی از این اقدامات است و اداره محیط زیست در حال برخورد با کارخانه‌های آلاینده است همچنین بهبود کیفیت سوخت یکی از راهکارهاست که نباید اجازه دهیم در اصفهان یا اطراف آنها از سوخت‌های فسیلی مانند نفت، گازوئیل و مازوت استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم شیرهای مازوت در اصفهان باز نشود، گفت: همه مردم و حتی میهمانانی که وارد این شهر می‌شوند مسئول هستند و حق نداریم در حق هوا با آلوده کردن آن تجاوز کنیم و این امر در باورهای دینی ما به نوعی حق‌الناس است و برخی مسئولیت بیشتری دارند که اداره کل محیط زیست مهمترین مسئول جلوگیری از این امر همچنین یکی از ظابطان قضایی است که می‌تواند در این موضوع موثر واقع شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در توصیه به شهروندان در کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: برای زیست‌پذیر کردن شهر اصفهان باید همگی تلاش کنیم تا این امر محقق شود که استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی مهمترین راهکار کاهش است و در این راه وظیفه مهمتر را شهرداری دارد که زمینه استفاده شهروندان از اتوبوس، مترو و دوچرخه را فراهم کنند.

وی با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به حمل‌ونقل عمومی، گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس درنظر گرفته شده اما به دلیل اینکه تاکید بر اتوبوس استاندارد و به روز است متاسفانه هنوز در شرکت‌های داخلی ساخت اتوبوس چنین اتوبوس‌هایی با سوخت یورو ۴ وجود نداشته است و ما هم اجازه ورود اتوبوس با سوخت یورو ۲ را به شهر اصفهان نمی‌دهیم و به همین دلیل فرآیند خرید خرید اتوبوس باکیفیت در سال ۹۸ تا حدودی به کندی پیش رفته است.

فرهنگ استفاده از دوچرخه باید ایجاد شود

شریعتی‌نیا در لزوم ایجاد زیرساخت دوچرخه‌ سواری در اصفهان، افزود: ایجاد زیرساخت توسط مدیریت شهروندی یک طرف قضیه است اما ایجاد فرهنگ استفاده از دوچرخه هم امر مهمی است و باید آنقدر برای استفاده از دوچرخه فرهنگسازی کرد تا روزی برسد که دوچرخه سواری یک کلاس اجتماعی و امری مطلوب و ارزشمند باشد که ایجاد پیست‌ها و مسیرهای دوچرخه سواری و حتی پیاده‌روی در این موضوع موثر است.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های شهری اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون موضوعی به نام "قصه آدم و هوا" داشتیم که برنامه‌های مختلفی برای افزایش فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش آلاینده‌های وسایل نقلیه اجرا شد و یکی از برنامه‌های آن نصب ایستگاه‌های دوچرخه در مکان‌های مختلف بود که امیدواریم این فرهنگ بیش از گذشته افزایش یابد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نه تنها اصفهان بلکه همه کلانشهرها در فصول سرد با آلودگی هوا مواجه هستند، افزود: یکی دیگر از مشکلات جدی فلات مرکزی ایران بحث آب است و باید برای ورود آب به فلات مرکزی ایران یک عزم ملی باشد و خشکی این فلات مربوط به کل استان‌های فلات مرکزی است که راهکارهایی چون انتقال آب از کرمان و خلیج فارس و ایجاد سدهایی در جنوب و غرب اصفهان در دستور کار است و امیدواریم پیگیری مسئولان اصفهان با دستور ریاست جمهوری و شورای عالی آب هر چه زودتر به نتیجه برسد.

کد خبر 405664

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر حمل و نقل عمومي ترافيک خريد اتوبوس سوخت مازوت دوچرخه سواری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد

امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن موشک‌ها به تل‌آویو و دیگر اهداف نظامی را کار بزرگی بیان کرد و گفت: این مسئله یک قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد و کار بسیار مهمی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران در عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: کار عظیمی انجام شد و دشمن نیز بر این ادعا اذعان داشت چرا که از تعابیری مانند در طول تاریخ سابقه نداشته، استفاده کرد و این اقدامات موشکی ایران، ادعای صهیونیست‌ها درباره غیرقابل نفوذ بودن گنبد آهنین و سیستم اطلاعاتی قوی آنها را بر هم زد.

امام جمعه اصفهان پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران به اسرائیل و رسیدن موشک‌ها به تل‌آویو و دیگر اهداف نظامی را کار بزرگی بیان کرد و گفت: نماینده آمریکا درخواست محکوم کردن حمله ایران را دارد در حالی که تهاجم به کنسولگری ایران را محکوم نکردند و این مسئله یک قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد و کار بسیار مهمی بود.

وی افزود: این اقدام سبب دلگرمی مردم غزه شد و همه فهمیدند کشورهای عربی تحت نفوذ آمریکا هستند و آنچه که تاکنون به مردم غزه انرژی داده ایمان آنها بوده است، هم چنان که قرآن کریم نیز می‌فرماید «اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند» و همه اینها از الطاف و عنایات خداوند است و کشتار کودکان غزه روح مردم را تغییر داد.

عضو خبرگان رهبری هم چنین در ادامه سخنان خود دفتر تبلیغات اسلامی را ارگانی مبلغ ساز عنوان کرد و گفت: توزیع مبلغ با سازمان تبلیغات اسلامی است و اصل کار این است که دفتر تبلیغات اسلامی مبلغ سازی کند و ریشه اول مبلغ سازی نیز آن است که اصول اعتقادی مبلغین قوی باشد.

وی اضافه کرد: مبلغ دینی باید ظاهری مناسب داشته و آگاه به علم روز باشد و اگر می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم باید با باور انجام شود، باید حفظ آیات، روایات، نهج‌البلاغه و تاریخ جز کار مبلغ باشد و در هنگام گزینش باید این موارد مورد ارزیابی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: کار دفتر تبلیغات اسلامی کار معظمی است و هر مقدار مبلغ سازی نمائید ارزشمند است، همچنین علاوه بر آن، کار در فضای مجازی در این حوزه بسیار مهم است و تبیین اقداماتی که تاکنون انجام شده و از این پس انجام می‌شود کار مبلغ است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر مسئله تبیین پیشرفت‌های حاصل شده انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به عنوان ضروری‌ترین کار مبلغان تصریح کرد: امیرمومنان (ع) تعبیر بسیار زیبایی درباره مرگ و زندگی دارد و می‌فرماید «الموت فی حیاتکم مقهورین والحیات فی موتکم قاهرین» هم چنان که می‌بینیم صحرای سینا برای اعراب است، اما اجازه آن با آمریکا است و این نشان از آن دارد که اینها مرده هستند و در مقابل امام حسین (ع) است که پیروز از دنیا رفتند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گزارشی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در طول سال گذشته ارائه کرد و اظهار کرد: تبلیغات مهم‌ترین رکن دفتر معاونت فرهنگی تبلیغی است که وظیفه آموزش و اعزام مبلغین را به عهده دارد، در دو سال اخیر جذب بسیار خوبی اعم از مبلغین برادر و خواهر داشته‌ایم و دوره‌های بدو خدمت و تخصصی برگزار کردیم.

وی افزود: حجم اعزام‌های دفتر تبلیغات اسلامی در یک سال اخیر رشد مطلوبی داشته است به طوری که سال گذشته رکورد اعزام در طول ادوار اعزام‌های دفتر تبلیغات شکسته شد و در ماه محرم یک هزار و ۵۰۰ نفر از طرف دفتر تبلیغات اعزام شدند و در ماه مبارک رمضان نیز یک هزار و ۳۰۰ نفر اعزام انفرادی انجام شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در کنار اعزام‌های انفرادی، ۷۰ گروه تبلیغی نیز فعالیت‌های تبلیغی انجام داده و در کنار این ۷۰ گروه، بیش از ۴۰ گروه هنری، رسانه‌ای و مجازی به صورت مجازی کار تبلیغی داشته‌اند که برخی از تولیدات این گروه‌ها برد رسانه‌ای فوق‌العاده نیز داشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فعالیت‌های مرکز خلاقیت و پژوهشکده الهیات و خانواده اصفهان وظیفه مرکز خلاقیت را حمایت از گروه‌های طلبگی که قصد کسب و کار فرهنگی دارند عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ تیم ایده در این مرکز تحت پوشش قرار دارند و هم چنین در حوزه پژوهش نیز پژوهشکده الهیات و خانواده در اصفهان فعال است و ۶۰ درصد فعالیت‌های آن مربوط به خانواده است.

وی اضافه کرد: در بخش انتشارات نیز سالی ۲۰ جلد کتاب منتشر می‌شود و بیش از ۲۵۰ جلد کتاب در طی ۱۰ سال فعالیت مرکز به چاپ رسیده است.

کد خبر 745148

دیگر خبرها

  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • عملیات «وعده صادق» قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد