Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت؛ مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد سامانه مطالبات عمومی ایرانیان را به عنوان یک ضرورت در بهسازی حکمرانی و سازوکار‌های تصمیم‌گیری و سیاستگذاری عمومی طراحی و ارایه کرد و طی بررسی‌های متعدد در کمیسیون امور اجتماعی در نهایت به تصویب اعضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، چگونگی طرح مطالبات در سامانه مطالبه‌گری عمومی ایرانیان (سمع)، معیار‌های ارزیابی مطالبات و اختیارات و وظایف کمیته ارزیابی، در نسخه اصلاح شده آیین نامه اجرایی سامانه مطالبات ایرانیان اعمال و با لحاظ نظرات اعضای هیئت دولت مبنی بر اصلاح موانع ثبت مطالبات از حالت سلبی به ایجابی تصویب شد.

این آیین نامه به منظور جلب مشارکت عمومی در فرایند سیاستگذاری و نظارت همگانی در حیطه اختیارات دستگاه‌های اجرایی و بهبود پاسخگویی دولت به انتظارات عمومی و همچنین افزایش شفافیت عملکرد دولت، فعالیت خواهد کرد.

بر همین اساس، هر شهروند ایرانی بالای ۱۸ سال می‌تواند با درج شماره ملی خود، مطالبات عمومی از دولت را در این سامانه درخواست یا از آن حمایت کند.

تصویب آیین نامه اجرایی تعیین نحوه از کارافتادگی کلی جانبازان و آزادگان

در ادامه این جلسه، آیین نامه اجرایی ماده (۱۸) اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، موضوع تعیین نحوه از کارافتادگی کلی جانبازان و آزادگان با اصلاحاتی به تصویب رسید.

 طبق بند (ت) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه -مصوب ۱۳۹۶- ماده (۱۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اصلاح و بر اساس آن مقرر شده است " بنیاد شهید و امور ایثارگران در چارچوب قوانین و به منظور تعیین، تدوین یا اصلاح معیار‌های تشخیص درصد جانبازی، به عنوان مبنای ارایه خدمت به جانبازان و آزادگان، در مواردی که نیاز به رأی کمیسیون باشد، نسبت به تشکیل کمیسیون‌های پزشکی اقدام و جهت تعیین نحوه ازکارافتادگی کلی آنها با در نظر گرفتن وضعیت فعلی سلامت روحی، جسمی، اجتماعی، اقتصادی، شغلی و سابقه حضور در جبهه و براساس آیین نامه‌ای که به پیشنهاد بنیاد شهید و امورایثارگران و ستاد کل نیرو‌های مسلح و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام کند.

برهمین اساس، بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجرای این بند مبنی بر تعیین نحوه از کارافتادگی کلی جانبازان و آزادگان با در نظر گرفتن وضعیت فعلی سلامت روحی، جسمی، اجتماعی، اقتصادی، شغلی و سابقه حضور در جبهه آنان، آیین نامه اجرایی مربوط را که با مشارکت ستاد کل نیرو‌های مسلح و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تهیه و جهت سیر مراحل تصویب ارسال کرد و پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی با اصلاحاتی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد

رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

در این نامه آمده است: 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 213664/ت62097هـ مورخ 18/11/1402، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت  اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (1) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب 1376- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (6) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

در ادامه تصویر اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مشاهده می کنید؛ در تبصره این بخش آمده است:  «تبصره- در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل به عنوان واریز منابع موضوع این آیین‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط در طول دوره خدمت پرداخت می‌شود. استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در طول دوره خدمت، مانع از پرداخت اصل پس انداز در پایان دوره نخواهد بود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد
  • گزارش ملی رصد سالانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور منتشر می‌شود
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود