Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: در راستای مصوبه هیئت دولت مبنی بر حضور وزرا در مناطق سیل زده، امروز وزیر اطلاعات به استان کرمان و وزیران بهداشت و ارتباطات نیز به سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: شب گذشته هم وزیر نیرو به این استان سفر داشت. وزیران در این سفرها از مناطق آسیب دیده بازدید می‌کنند و ضمن بررسی وضعیت خدمات رسانی سریعتر و بهتر به مردم سیل زده، دستورات لازم را صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله صافی گلپایگانی: همه به کمک مردم سیل‌زده سیستان بشتابند

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیامی با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان از همه مسئولان و مردم خواست جهت کمک‌رسانی و رفع مشکلات مردم این استان اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله صافی گلپایگانی، وی در این پیام ضمن اظهار همدردی با حادثه دیدگان ، هیاتی جهت حضور در مناطق سیل‌زده برای بررسی وضعیت و کمک‌رسانی به مردم این منطقه اعزام کرد.

وی در این پیام افزوده است: مومنان مجاز هستند از ثلث سهم مبارک امام (ع) جهت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان مذکور بپردازند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغازشده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام‌شده به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و درنتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی براثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزیی دیده است.

باوجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته‌بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری موردنیاز مردم منطقه است.

27215

کد خبر 1342155

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت استان سیستان و بلوچستان سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های آبخیزداری می‌توانند معجزه کنند/ بیشتر آب‌های سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به دریا ریخته شد

معین‌الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات دولت در حوزه آبخیزداری گفت: در کنار انتقاداتی که به دولت دارم وزارت جهاد کشاورزی رویکرد خوبی در بحث آبخیزداری به‌ویژه در مناطقی که درگیر فرسایش‌های خاکی است، داشته است.

وی اظهار کرد: بزرگترین میزان فرسایش خاکی را در محدوده دشتیاری بزرگ داریم به نام گرگروک یا فرسایش خندقی که میزان فرسایش خاک در این متطقه هفت برابر میانگین کشوری است.

نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در مجلس تصریح کرد: در چنین شرایطی آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی ورود خوبی به این مسئله داشت که فاز اول مهار گرگروک‌ها را با یک طرح آبخیزداری بزرگ تحت عنوان سیل‌بند بزرگ عورکی شروع کردند.

سعیدی ادامه داد: سازه‌هایی تحت عنوان هوتک توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد می‌شود که در ماندگاری آب موثر است از این جهت فکر می‌کنم توجه به طرح‌های آبخیزداری می‌تواند معجزه کند. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: از مجموعه دولت و وزارت نیرو انتظار داریم در مهار آب‌های مرزی به‌ویژه آب‌هایی که به رودخانه‌ها ریخته می‌شود توجه داشته باشند چراکه در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شده است و مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند، اما با بند‌های بتنی کوچک زودبازده می‌توان این مشکل را مرتفع کرد.

نماینده مردم شهر‌های چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: ایجاد سیل‌بند‌های فصلی در رودخانه‌های فصلی بسیار مهم است که متاسفانه وزارت نیرو در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است لذا در این زمینه باید بیشنر کار شود تا در صورت بارندگی، مردم دچار مشکل نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و کاهش دما در نواحی شرقی کشور
  • طرح‌های آبخیزداری می‌توانند معجزه کنند/ بیشتر آب‌های سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به دریا ریخته شد
  • دیدار روحانیون و ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در ورامین
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از طرح تامین آب شهر زاهدان
  • سوخت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • پنج هزار میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • تأمین آب شرب باکیفیت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد