Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیر کل جنبش النجباء عراق با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی حق بزرگی بر گردن عراق دارد، گفت اگر دولت عراق نتواند نظامیان بیگانه را از خاک این کشور اخراج کند گروه‌های مقاومت عراق ظرف مدت کوتاهی این هدف را محقق می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نصر الشمری» معاون دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء (از گروه‌های الحشد الشعبی) عراق گفت در صورتی که تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه عملی نشود، ملت عراق راه مقاومت را انتخاب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تصمیم اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق نیازی به مجوز پارلمان ندارد، گفت: «ائتلاف بین‌المللی به درخواست دولت عراق وارد این کشور شد و می‌تواند با یک نامه دولت اخراج شود».

وی افزود: «درعین حال مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از عراق تنها تصمیمی است که به دور از مسائل قومی-مذهبی اتخاذ شد».

این مقام جنبش النجباء عراق گفت: «هیچ انسان عاقلی حضور کشوری بیگانه که سلطه خود را بر کشوری دارای حاکمیت مستقل تحمیل کرده است، نمی‌پذیرد...  اگر اخراج نیروهای بیگانه از عراق اتهام است، عیبی ندارد این برای ما و فرزندان و نوه‌های ما افتخار است».

الشمری موضع همه گروه‌های مقاومت درباره پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در عراق را یکپارچه توصیف کرد و گفت: «آمریکا باید به حاکمیت کشورها و تصمیم‌های ملت‌ها احترام گذارد و تسلیم باشد».

وی با بیان اینکه عراق هرگز نمی‌پذیرد که تحت سلطه هیچ کشوری باشد، گفت: «اگر تصمیم‌های پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه عملی نشود، این چراغ سبزی برای آغاز عملیات مقاومت [نظامی] تلقی خواهد شد».

الشمری با تاکید بر اینکه الحشد الشعبی هیچ گاه به اندازه بعد از شهادت «ابومهدی المهندس» فرمانده خود متحد و مقاوم نبوده است، گفت: «شهادت او هرگز به معنای پایان الحشد الشعبی و نقش آن در منطقه نیست».

معاون دبیر کل النجباء گفت: «شهید حاج قاسم سلیمانی دین بزرگی بر گردن مقاومت عراق دارد و به برکت خون پاک شهدا پایان موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی رقم خواهد خورد... مقاومت علیه نیروهای آمریکایی در مدت کوتاهی هدف خود در اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق را تحقق می‌بخشد».

اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و چند روز قبل از آن حمله پهپادی آمریکا به پایگاه کتائب حزب الله در شهرستان القائم الانبار و به شهادت رسیدن ۲۸ نفر از نیروهای این گروه خشم عراقی‌ها را از ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق بیش‌تر کرد.

 پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رأی داد.

آمریکا در آگوست ۲۰۱۴ ائتلافی برای مقابله نظامی با داعش در عراق و سوریه تشکیل داد و کشورهای مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

انتهای پیام/ص

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق الحشد الشعبی مقاومت ائتلاف بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم