Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌های اخیر پر از اتفاقاتی بود که «فارس من» روزانه پیگیر مطالبات شما حول آنها بود. پیگیری‌های فارس برای مهمترین سوژه‌های هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

به‌گزارش خبرگزاری فارس؛ همگی عزاداریم؛ عزادار چهره‌هایی که در آن پرواز لعنتی آسمانی شدند. دشمنان مردم اما مترصد کوچک‌ترین فرصتند؛ فرصتی برای انتقام‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقام‌گیری از چهره‌هایی که شبانه‌روز پاسدار آسمان این مملکت بودند. تحرکات عناصر انگلیسی در همین تجمعات اخیر نمونه‌ی روشنی بود. تجمعاتی که به نام از دست‌رفته‌های بوئینگ اوکرانی و به کام ملکه و رسانه‌هایش تمام شد. مردم البته همراهی نکردند. کمپین‌های متعددی در «فارس من» به ثبت رسید با ده‌ها هزار امضا؛ برای حمایت از مدافعان آسمان ایران و البته اخراج سفیر انگلستان. 

 

بعلاوه در هفته‌ی قبل، پیگیری شبانه‌روزی شدن متروی تهران، پشت‌پرده‌ی کسر 45درصد از حقوق دانشجومعلم‌ها هم روی میز همکارانم قرار داشت. با گزارش پیگیری‌های «فارس من» همراه باشید.

 

اول| پشت‌پرده‌های تخریب مدافعان آسمان وطن؛ همیشه پای یک انگلیسی در میان است!

مردم کُفری بودند؛ حق داشتند. نحوه‌ی اطلاع‌رسانی منابع رسمی در 48 ساعت بعد از حادثه، حتماً فاجعه بود. با این همه صداقت و مسؤلیت‌پذیری فرماندهان سپاه ستودنی است. اگرچه همین بهانه‌ای شد برای تخریب مدافعان آسمان وطن. سربازهای گمنامی که همه‌ روزهای گذشته را شبانه‌روز پاسدار آسایش و امنیت این سرزمین بودند. تجمعات پراکنده‌ای در تهران برگزار شد. بهانه، سوگواری برای جان‌باختگان بوئینگ هواپیمایی اوکراین بود. اگرچه خیلی زود تغییر ماهیت داد و مثل اعتراضات آبان‌ماه رنگ خشونت گرفت. باز هم تحرکات ساختارشکن؛ باز هم آسیب زدن به اموال عمومی.

 

 

تصاویر حرمت‌شکنی‌ها فضای مجازی را پُر کرد. مردم اگرچه از اطلاع‌رسانی عجیب‌وغریب مسؤلان در ماجرای از دست رفتن آن 176 نفر خشمگین بودند؛ ولی احساس نزدیکی چندانی هم با حرمت‌شکنان نمی‌کردند. دُم خروس ماجرا زود بیرون زد! دستگیری سفیر انگلستان وسط معرکه، آن هم در حالی که تلاش می‌کرد با فیلمبرداری آتش اعتراضات را گسترده کند. ماجرا لو رفت. مردم در «فارس من» با ایجاد دو کمپین، اولاً خواستار حمایت از زحمات مدافعان آسمان سرزمین آریا و در ثانی اخراج هرچه سریع‌تر سفیر فضول‌کار شدند. کمپین‌هایی که خیلی زود هزاران امضا جمع کرد.

 

 

اهالی بهارستان هم همراه مطالبات مردم شدند. ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان مثلاً معتقد است رفتار آقای سفیر تحریک‌کننده و برای جهت‌دهی به اعتراضات غیرقانونی بوده است. وی در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: «در کجای دنیا در کدام مقررات بین‌المللی آمده که یک سفیر می‌تواند اقدام به حضور در یک تجمع و سازماندهی و جهت‌دهی به اعتراضات و مستندسازی از طریق تهیه فیلم و عکس کند؟ ما از وزارت‌خارجه می‌خواهیم این فرد را مطابق ماده 23 کنوانسیون وین به‌عنوان «عنصر نامطلوب» از کشور اخراج کند.»

 

احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورا هم معتقد است حضرات سفارت‌خانه انگلیس تصور می‌کنند هنوز حکومت پهلوی است که هر کاری دلشان می‌خواهد، انجام دهند. وی در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: «سفارت انگلستان باید بداند که انقلاب شده و رضاشاه و محمدرضا به درک واصل شده‌اند؛ دوران کاپیتالاسیون گذشته است. از قوه قضائیه، وزارت امور خارجه، دادستانی تهران می‌خواهم که با سفارت و دولت انگلستان برخورد کنند تا جرأت چنین اقداماتی را در پایتخت جمهوری اسلامی نداشته باشند زیرا این اقدام خلاف شئون دیپلماتیک بود.»

 

ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد هم معتقد است وزارت‌خارجه در برابر تحرکات تحریک‌کننده‌ی سفیر انگلیس کوتاهی کرده است. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفته: «سفیر انگلیس اخلاق و قوانین را زیر پا گذاشته و در ناآرامی‌های کشور پذیرنده شرکت می‌کند. ما باید سطح روابطمان را با انگلیس در حد کنسولی کاهش دهیم و سفارتخانه‌ ما در حد کنسولگری باقی بماند. انگلیس هم در سطح یک کنسولگری در ایران داشته باشد.»

 

ساده فرض کردن مردم این سرزمین حتماً احمقانه است. سفارت‌خانه‌ی انگلستان در بهترین حالت احمق است. احمق‌ها خیال می‌کردند می‌توانند با پشتیبانی خارجی، صفوف متحده‌ی مردم را متفرق کنند! «فارس من» هم‌چنان پیگیر مطالبه‌ی شما است.

 

دوم| یک کمپین با هزاران امضا؛ پشت‌پرده کسر 45 درصد از حقوق دانشجومعلم‌ها چیست؟

حالا کمپین آن‌ها نزدیک به 10هزار امضا دارد. کمیپن آقا و خانم معلم‌های آینده؛ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. ماجرا چیست؟ ترمی هشتصدهزار تومان هزینه‌ای است که دانشگاه به بهانه اسکان و تغذیه از حقوق دانشجویان کسر می‌کند. هشتصدهزار تومانی که عملاً نزدیک به 45 درصد از حقوق این بچه‌ها را نیست و نابود کرد. آنها در کمپینی که برای ما ثبت کردند، نوشتند: «متأسفانه با وجود نامه‌های فراوان از طرف شورای صنفی به نمایندگان مجلس هیچ‌گونه پیگیری از انجام نشد و 65000 هزار دانشجو معلم همچنان ماهیانه نیمی از حقوقشان به جیب دولت باز می‌گردد.»

 

ماجرای مهمی است؛ هم حامیان فراوانی دارد، هم مستقیماً مرتبط با آینده‌ی فرزندان این سرزمین است. باید پیگیری می‌شد. همکاران من در گروه اجتماعی خیلی زود پیگیر ماجرا شدند. علی بلاغی مدیر پردیس‌های تهران دانشگاه فرهنگیان به خبرنگار ما می‌گوید: «بنده تحصیلکرده تربیت معلم در سال‌های ۶۱ـ۶۰ در مرکز تربیت معلم شهید مطهری شیراز هستم؛ آن موقع دولت ۷۰۰ تومان به تربیت معلم می‌داد که از این میزان ۳۵۰ تومان برای غذا و خوابگاه کسر و ۳۵۰ تومان به دانشجو پرداخت می‌شد.»

 

آقای بلاغی معتقد است هزینه‌ای که برای دانشجویان واریز می‌شود در حقیقت اعتباراتی است که دولت برای دانشگاه در نظر گرفته و اضافه می‌کند: «حقوق دانشجو معلمان یک‌ونیم میلیون تومان است. بر اساس قاعده باید ۵۰ درصد به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد. ولی برای اینکه کمک به دانشجویان شود و بتوانیم هزینه‌های خودمان را نیز پوشش دهیم، آن دسته از کسانی که از خوابگاه استفاده می‌کنند ۴۵ درصد و کسانی که از خوابگاه استفاده نمی‌کنند ۲۵ درصد از حقوقشان کسر می‌شود.»

 

 

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اما نظر متفاوتی دارد. وی به خبرنگار ما گفته: «زمانی که وزیر آموزش‌وپرورش بودم، در سفری به مشهد، دیدم دانشجویان معترض هستند. آنها می‌گفتند از این‌که ۴۵ درصد از حقوق ما را کم می‌کنند ناراحت هستیم. بنده همان‌جا دستور دادم که نباید این مقدار کم شود و پس از آن دیگر وجهی کم نشد. وقتی آقای فانی وزیر آموزش و پرورش شد، ۴۵ درصد را برگرداند و تا امروز هم این میزان متأسفانه گرفته می‌شود.»

 

وی تصریح کرد: «نکته مهم و کلیدی این است که در سال گذشته که ۴۵ درصد را از حقوق دانشجومعلمان را کم می‌کردند، حقوق آنها ۶۰۰ هزار تومان بود و بنده اعتراض کردم که ۶۰۰ هزار تومان حقوق دانشجومعلمان درست نیست و باید حقوقشان حداقل حقوق محاسبه شود. پیگیری کردیم؛ حقوق آنها به یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید. حالا از یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان نیز ۴۵ درصد را بر می‌دارند که عاقلانه و عادلانه نیست و حتماً این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنم.»

 

امیدواریم. پیگیری‌های «فارس من» درباره این سوژه هم‌چنان در عالی‌ترین سطوح ادامه خواهد داشت. منتظر اخبار تکمیلی باشید.

 

سوم| مطالبه برای شبانه‌روزی شدن متروی تهران؛ نوبخت: شدنی نیست

روشن است؛ اگر متروی تهران شبانه‌روزی بود حتماً خیلی بهتر می‌شد. ترافیک تهران می‌توانست بهتر توزیع شود، از آلودگی‌ها کم می‌شد. خیلی از ساکنان تهران اصلاً شب‌ها گرفتارند. برای همین کمپین تشکیل دادند: «اگر مترو تهران شبانه‌روزی شود، بسیاری از مشکلات از جمله ترافیک، آلودگی، ازدحام جمعیت در مترو و موارد دیگر از این دست بر طرف و حل می‌شود. حتی اگر قیمت بلیط هم بالاتر باشد، خیلی حاضر هستند در ساعت شبانه از مترو استفاده کنند.»

 

سوژه صدها امضا جمع کرد. برای همین پیگیری کردیم. فرنوش نوبخت مدیرعامل متروی تهران است. پاسخگوی مطالبه‌ی مردم در «فارس من» شد. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «این موضوع امکان‌پذیر نیست چرا که همه اقدامات از جمله تعمیرات مترو، شست‌وشو و نظافت واگن‌ها در شب انجام می‌گیرد تا بتوانیم خدمات مناسبی را در طول روز برای شهروندان داشته باشیم. همچنین شب‌ها بازدید از خطوط انجام می‌گیرد تا اگر نیاز به تعمیرات باشد اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین شب‌ها همه ریل‌ها بازدید می‌شوند و روشنایی قطارها مورد کنترل قرار می‌گیرند.»

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران یادآور شد: «البته ممکن است استثنائاتی داشته باشیم. به‌طور مثال در لیالی قدر مترو شب‌ها خدمات ارائه می‌دهد و در زمان بارندگی‌های شدید به طور مثال خط 5 مترو تمام‌وقت فعال بوده تا شهروندان در اتوبان معطل نمانند. اما همه این موارد دائمی نیست.»

 

«فارس من» در خدمت شما است؛ افتخار ما پیگیری دردها و مشکلات مردم است. باور کنید همین دعای خیر همین لبخند رضایت شما برای ما کافی است. معطل نکنید؛ برای پیگیری مطالبه یا مشکل خود در بزرگ‌ترین خبرگزاری ایران، به این آدرس تشریف ببرید: FARS.me فراموش نکنید؛ شما سردبیر فارس هستید!

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اهتمام مضاعف در اجرای قانون رعایت حجاب اظهار داشت: مردم نجیب ایران همواره در رعایت عفت و حیا و حفظ محیط خانواده از گزند بیگانه زبان‌زد و الگو بوده‌اند و همیشه برای مردان و زنان ایرانی حفظ حریم خانواده و حجاب مساله جدی و حتمی بوده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی با اشاره به درخواست و مطالبه عمومی هموطنان و به خصوص شهروندان تهرانی در رعایت حجاب اسلامی و اجرای قوانین و ضوابط پوشش مناسب در محیط‌های عمومی افزود: این خواست عمومی در قوانین کشور هم مورد تاکید جدی قرار گرفته و از همگان در سطوح مختلف و بنا به وظایف آنها خواسته است که بسترهای انجام این مهم را فراهم کرده و مانع از تلاش دشمنان برای گسترش فساد و انحطاط جامعه بشوند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: امروز دشمن سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده تا شاید با نمایش فساد و بی‌عفتی، بسترهای انحطاط خانواده‌ها و به خصوص جوانان را فراهم‌کند تا از این طریق راهی برای ضربه زدن به سرمایه دینی و اجتماعی بویژه در میان جوانان به دست آورد. به همین دلیل طی سال‌های اخیر با صرف هزینه هنگفت، راه‌اندازی رسانه‌ها، تقویت شبکه‌های اجتماعی بدون کنترل و استفاده از مزدوران خود کوشیده با تحمیل چالش حجاب و بی‌حجابی اباحه‌گری را افزایش دهد.

حسن‌زاده با تاکید بر تلاش دشمنان در وانمود کردن فراگیری بی‌حجابی در جامعه گفت: متأسفانه قلیلی از مردم نیز فریب جنجال‌ها و لفاظی‌های دروغین رسانه‌های غربی را خورده و به نام آزادی یا امثال آن در دام گسترده آنها گرفتار شده‌اند اما ما معتقدیم می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری فرهنگی، تقویت نهادهای دینی، افزایش ارتباط با جوانان و آگاه کردن آنها از اهداف پشت پرده سرویس‌های امنیتی غربی تا حد زیادی بر مشکلات مطرح در این حوزه فائق آمد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: در این راستا متولیان امر و گروه‌های آموزش دیده با عنوان "سفیران مهر"، موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب در اماکن عمومی و تذکر و روشنگری قاعده‌مند را به صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل و نقل عمومی تهران پی‌گیری خواهند کرد.

وی با اشاره به آموزش‌های انجام شده برای گروه‌های مردمی بر آمادگی بسیج در همکاری با تمام دستگاه‌های متولی و مجری بیان کرد: فعالیت‌های مرتبط با این حوزه را تقویت شده است و همه می‌دانیم که قاطبه مردم عزیزمان بر رعایت پوشش مناسب ملی و اسلامی تاکید جدی دارند و مطالبه آنها بر کاهش معضلات مربوط به این حوزه نیز یک‌خواست عمومی است، لذا بر این باوریم که اهتمام به اجرا و نظارت بر قوانین و ضوابط پوشش در محیط‌های عمومی ضمن شکست‌پروژه دشمنان در ایجاد چالش حجاب، سلامت و صیانت از خانواده‌ها و جامعه را تضمین خواهد کرد. البته در این خصوص باید گروه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غرب که در ازای دریافت پول یا وعده‌های دیگر تظاهر به بی‌حجابی و بی‌بندوباری می‌کنند را از مردم عادی یا ناآگاه جدا کرد و با اقدامات اطلاعاتی و رصد ارتباطات آنان نسبت به شناسایی و برخورد با ایشان اقدام کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897828

دیگر خبرها

  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • مطالبه ۱۳۶ مشهدی در دیدار مردمی رسیدگی شد
  • پشت‌پرده انتشار یک مصاحبه قدیمی علیه هادی چوپان؛ چه کسی می‌خواهد هادی چوپان را تخریب کند؟
  • مطالبات مردم را تا نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم
  • وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر
  • فرمانده سپاه تهران: گروه‌های «سفیران مهر»، تذکر رعایت حجاب را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان