Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه شهرستان‌ها ــ امام جمعه شهر ریوش گفت: همه مسئول هستیم جامعه را برای حرکت به سمت خوبی‎ها کمک کنیم و برای ازبین بردن و خشکاندن فساد، ناهنجاری‌های فرهنگی، قاطعیت در اجرا، شفافیت درقوانین، قانونمندی در مصوبات و زبان دلسوزی برای حل معضلات فرهنگی تاکید کنیم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام محمود رضایی، امام جمعه شهر ریوش شامگاه گذشته 24 دی‌ماه در نخستین جلسه ستاد احیاء امربه معروف ونهی از منکر بخش کوهسرخ که با بررسی موضوعات فرهنگ عمومی(عفاف وحجاب)، بررسی ناهنجاری‌های فرهنگی، رصد مراکز گردشگری و تفریحی، ساماندهی مراسم‎های عروسی و بررسی مزاحمت‎ها تشکیل شد، اظهار کرد: همه مسئول هستیم جامعه را برای حرکت به سمت خوبی‎ها کمک کنیم و برای ازبین بردن و خشکاندن فساد، ناهنجاری‌های فرهنگی، قاطعیت در اجرا، شفافیت درقوانین، قانونمندی درمصوبات و زبان دلسوزی برای حل معضلات فرهنگی تاکید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت امر و به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‎فرمایند: «امربه معروف، یعنی همه مؤمنان در هر نقطه‎ای که ازعالم هستند، موظفند جامعه را به سمت نیکی، معروف‌ها و همه کارهای نیک حرکت دهند و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها و پستی‌ها دور بدارند.»

امام جمعه شهر ریوش با اشاره به مراجعات مکرر مردم ولایتمدار بخش کوهسرخ در برگزاری مجالس عروسی درکل منطقه کوهسرخ با رعایت حرمت اذان، نماز و شعائر دینی در 6 ماهه اول سال حداکثر تا ساعت 12 شب و در 6 ماهه دوم سال حداکثر تا ساعت11 شب باشد.

وی عنوان کرد: قبل ازبرگزاری مراسم عروسی متولیان مراسم جهت دادن تعهد و تضامین مکتوب به همراه چک و امضاء به ضابطین ستاد که با معرفی از طرف ستاد مرکزی احیاء امربه معروف و نهی ازمنکر کوهسرخ و با حکم کمیته امنیت فرهنگی منصوب شده‌اند؛ متعهد به رعایت عدم اختلاط زن و مرد در برگزاری مجالس عروسی، عدم توزیع هرگونه مشروبات الکی، موادمخدر و روانگردان وانواع صدمات ضرب وجرحی، عدم استفاده از خواننده و مجری بانو و عدم مزاحمت باصدا و صوت غیرمتعارف مراسم به خارج از مجلس عروسی هستند، در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

رضایی بیان کرد: درصورت عدم رعایت هرگونه از موارد فوق ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر به خواست کمیته امنیت فرهنگی، مکلف به برخورد قاطع وپیگرد قانونی خواهند بود.

وی گفت: در همین راستا با هماهنگی و همکاری ستاد مرکزی احیاء امر به معروف ونهی از منکر بخش کوهسرخ کمیته احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر در روستاها تشکیل می‌شود تا بر روند موضوعات فرهنگی نظارت کرده و گزارشات به ستاد مرکزی احیاء امربه معروف ونهی ازمنکر بخش منعکس شود.

امام جمعه شهر ریوش افز.د: کمیته احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر در روستاها مورد حمایت جدی و زیرنظر ستاد مرکزی احیاء امر به معروف و نهی از منکر و به خصوص کمیته امنیت فرهنگی بخش کوهسرخ فعالیت خواهند کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: اعضاء ستاد مرکزی احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر بخش کوهسرخ باید در نشر معروفات در موارد اجتماعی و فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی و اطلاع‌رسانی مفاد و مصوبات جلسات ازطریق رسانه‎ها، تریبون‌ها و منابر روحانیون، کمیته احیاء امربه معروف ونهی از منکر روستاها اقدامات لازم را انجام دهند تا از منکرات بعدی جلوگیری شود.

رضایی بیان کرد: صاحبان تربیون، نخبگان، خواص و مبلغین در راستای تحقق و تشویق مردم به سمت رونق تولید درخصوص استفاده ازظرفیت‌های منطقه در جهت گسترش صنعت گردشگری سالم و ایجاد اشتغال و فروش محصولات محلی و صنایع‌دستی در کنار مهمان‌نوازی اسلامی تاکیدات لازم را متذکر شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی ستاد امر به معروف بخش کوهسرخ عروسی نهی از منکر امام جمعه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی

تین نیوز

سرپرست راه آهن جنوب شرق گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی و توصیه های ستاد مدیریت بحران استان، با تمهیدات پیش بینی شده در ستاد بحران اداره کل راه آهن جنوب شرق، تا کنون هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری در محورهای ریلی نداشتیم و با توجه به فعال بودن سامانه بارشی در منطقه، به صورت مستمر، تردد قطارها را رصد می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، حمید بهادری افزود: پس از بازدید اعضای کمیسیون پیشگیری از سوانح راه آهن جنوبشرق از خطوط ریلی منطقه، یک دستگاه درزین به منظور پیشرو قطارهای باری و مسافری در ایستگاه راه آهن خاش مستقر شده که در صورت وقوع مشکل احتمالی، اعزام قطارها لغو شده و یا با کُندی سیر اعزام شوند.

وی گفت: در زمان بارش باران، منطقه کوهستانی حدفاصل ایستگاه شورو تا رودماهی و کلات، نقطه حساس منطقه جنوب شرق است که علاوه بر اعزام درزین های پیشرو برای بررسی فنی مسیر ریلی، اکیپ های کارگری و راهبانان به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند.

بهادری بیان کرد: برای بررسی مسیر ریلی زاهدان به میرجاوه با توجه به نحوه احداث این خط که به صورت آب نما طراحی شده، درزین خط عریض آماده شده که پیش از اعزام ناوگان باری پاکستانی به عنوان پیشرو اعزام می شود.

سرپرست راه آهن جنوب شرق ادامه داد: در مرکز کنترل قطارهای راه آهن جنوب شرق ستاد بحران تشکیل شده و اعضای ستاد بحران به صورت شبانه روزی در محل ستاد حضور دارند و برای مواجهه با هر گونه خلل احتمالی، تصمیمات لازم اتخاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان قطار نجات با تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز رفع نقص مسیر و جمع آوری سوانح در ایستگاه راه آهن جیگولی مستقر است.

بهادری خاطرنشان کرد: یک دستگاه جرثقیل ریلی نیز برای واکنش سریع در زمان سوانح احتمالی در ایستگاه راه آهن فهرج مستقر شده که در صورت بروز مشکل، در کوتاه ترین بازه زمانی رفع ایراد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود