Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار موافقت کردند. ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در دستورکار امروز (سه‌شنبه 24 دی) نمایندگان در جلسه علنی پارلمان قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی 11 نماینده‌ای که با تأخیر به جلسه علنی آمدندبا مصوبه مجلس:2 بندر به منطقه آزاد چابهار الحاق می‌شود

پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان ، نمایندگان کلیات لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار را بررسی کرده و با 168 رأی موافق و 19 رأی مخالف و چهار ممتنع آن را به تصویب رساندند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان در ادامه جلسه ماده واحده این لایحه را بررسی کرده و با 155 رای موافق، 18 رای مخالف و چهار رای ممتنع به تصویب رساندند.

براساس این ماده، محدوده‌ای به مساحت 67 هزار و 871 هکتار به شرح نقشه پیوست به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار الحاق می‌شود.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و ۲ این طرح موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و ۲ این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس ماده یک این طرح را با ۱۴۷ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

بر اساس ماده یک این طرح؛ به منظور دستیابی به فناوری های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی و توسعه آن ها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری غافلگیری فناورانه کشور با تاکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری های بدیل، نوظهور، شالوده شکن، پر مخاطره و برتر ساز در حوزه تهدیدات نوین و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تامین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می شود با هدف تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید محسن فخری زاده، تشکیل می گردد.

همچنین نمایندگان با ماده ۲ این طرح با ۱۴۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع موافقت کردند.

در ماده ۲ این طرح آمده است: سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل و با ماهیت موسسه دولتی و دارای استقلال مالی، معاملاتی و اداری بوده و در چارچوب مقررات نیروهای مسلح و اساسنامه مصوب بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می شود.

دیگر خبرها

  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • موافقت با دو فوریت لایحه تمدید مهلت اساسنامه شرکت پست
  • موافقت مجلس با ۲ فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد
  • موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل
  • تصویب کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل در مجلس نمایندگان