Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مدرس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع سیل بی سابقه در شهرستان جاسک، خسارت‌های زیادی به تأسیسات و شبکه‌های زیربنایی آب، برق و جاده‌ها وارد شده است.

وی گفت: شبکه آب شرب برخی روستاها صدمات گسترده‌ای دیده و آب آنها قطع می‌باشد که همین موضوع خطر بیماری واگیر داری از جمله وبا و اسهال خونی را افزایش می‌دهد و به همین منظور آب شرب بسته بندی شده در بین مردم منطقه توزیع می‌گردد تا شرایط به وضعیت عادی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس ادامه داد: میزان حجم سیلاب حوزه شهرستان جاسک در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده است به طوری که ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در ۲۴ ساعت گذشته از سد جگین وارد آبراه‌های شهرستان جاست شده است.

معاون استاندار هرمزگان افزود: این حجم عظیمی از سیلاب همراه با خروجی سد جگین باعث شده حجم زیادی از روان آب به سوی روستاهایی که تحت تأثیر این سیلاب قرار داشتند گسیل شود.

مدرس با بیان اینکه خیلی از روستاها نیز به جهت خشکسالی ۲۰ سال گذشته در حریم و جوار رودخانه‌ها و مسیرها قرار گرفته بودند که دچار سیل زدگی شدند، گفت: پنج پل اصلی مسیر جاسک تا لیردف آسیب دیده است و برخی مسیرها دچار شستگی شده به صورتی که پل وجود دارد اما فشار آب جاده را برده است در برخی مکان‌ها حجم آب در ۱۲ الی ۲۴ ساعت گذشته به شکلی بوده که شستگی به عرض ۸۰ متر و به عمق ۸ متر در جاده‌ها به وجود آمده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: تعداد زیادی از راههای روستایی که در مسیر آب بودند دچار آب شستگی شدند و تردد در آنها به درستی صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: اما مهمترین نکته که وجود دارد مسیر اصلی محور جاسک به کنارک است که مبنای اصلی و اولویت ما در بازگشایی قرار دارد تاکنون ۵ روستا تخلیه کامل شده و در محل امن اسکان داده شده‌اند.

مدرس گفت: امداد هوایی از طرف هلال احمر نیروی دریایی سپاه و ارتش در روزهای گذشته صورت گرفته است برخی روستاها هنوز در محاصره آب قرار دارند به جهتی که جریان آب وجود دارد و سرریز آب جگین نیز ادامه دارد.

این مسئول ابراز کرد: برق محور سدیج تا لیردف بر اساس این گزارش شرکت توزیع امشب به مرحله روشنایی می‌رسد در حوزه قبل از پاسگاه سدیج تا محل آبشستگی با توجه به شرایط موجود امکان دارد تا فردا شب بعد از بازگشایی راه اکثر مناطق برق دار شوند

کد خبر 4825193

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا مدرس استانداری هرمزگان خسارات سیلاب قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهرکرد بوشهر شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است

نابودی زیرساخت‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱ روزی که از جنگ می‌گذرد و در عین حال، آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه، در کنار نبود کمترین امکانات بهداشتی سبب شده است بیماری‌های مختلف عفونی در میان مردم شیوع پیدا کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اکنون هپاتیت و مننژیت در میان فلسطینیان شیوع پیدا کرده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیماری‌های عفونی شدید به سرعت در حال گسترش در غزه است، زیرا شرایط غیربهداشتی از جمله آنها سرریز فاضلاب‌های انسانی به داخل خیابان‌ها و کوچه ها، و نیز نبود آب آشامیدنی کافی اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به گسترش عفونت می‌شود.

این وزارتخانه به ویژه بر افزایش هشدار دهنده موارد هپاتیت و مننژیت تاکید کرده و خواستار حمایت فوری از همه نهاد‌های ملی، بین المللی، و بشردوستانه مرتبط با این موضوع شده است. 

پزشکان و امدادگران با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در غزه و نیز وضعیت وخیم انسانی به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، نسبت به همه گیری‌های بیماری‌های عفونی هشدار می‌دهند. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت