Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی امروز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان خرم آباد در سخنانی با اشاره به مطالبات کتابخانه ها از شهرداری و قول شهرداری مبنی بر پرداخت مبلغی از آن تا پایان سال، اظهار داشت: تا به حال متناسب با توان شهرداری این مطالبات پرداخت شده اما اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی و مباحث فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهم شهرداری و شورای شهر نیز توجه به مباحث فرهنگی است و در این راستا نیاز به مساعدت و همکاری بیشتر از سوی شهرداری خرم آباد است، عنوان کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی و کار بزرگی که باید در سطح جامعه برای ارتقای سرانه مطالعه انجام گیرد تنها از عهده اداره کتابخانه بر نمی‌آید و نیازمند مشارکت همگانی است.

فرماندار مرکز لرستان، تاکید کرد: در این زمینه یک عزم جدی نیاز است و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و حتی از ظرفیت بخش خصوصی هم باید در این رابطه استفاده کرد.

طولابی با تاکید بر اینکه بستر توسعه هر جامعه بحث فرهنگ است و یکی از مؤلفه‌های فرهنگ نیز بحث کتاب و کتابخوانی است، تصریح کرد: همه وظیفه داریم در راستای توسعه شهرستان کمک کنیم و یکی از مؤلفه‌ها نیز همین موضوع است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از سوی شهرداری، عنوان کرد: همچنین اداره کل ورزش و جوانان در بحث واگذاری مکان‌های برای ایجاد کتابخانه باید همکاری لازم را داشته باشد.

فرماندار مرکز لرستان با تاکید بر لزوم تأمین کتاب‌های مورد نیاز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کتابخانه ها، افزود: این موارد جز وظایف ذاتی دستگاه‌ها است و حتماً باید کمک کنند و پای کار باشند.

طولابی با تاکید بر جذب کمک خیرین و بخش خصوصی در این حوزه، عنوان کرد: برای جلسات بعدی بخشداران نیز دعوت شوند چرا که یک سری ظرفیت‌ها در این حوزه وجود دارد و مکان‌هایی در روستاهای پرجمعیت وجود دارد که می‌توان تبدیل به کتابخانه شوند.

وی با اشاره به ارتقای نهاد کتابخانه های عمومی لرستان، افزود: انتظار هست که نگاه ویژه ای به شهرستان خرم آباد در این حوزه وجود داشته باشد.

فرماندار مرکز لرستان، تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش باید در حوزه کتاب و کتابخوانی و تشویق به فرهنگ مطالعه اقدامات مؤثر تری داشته باشند.

کد خبر 4825215

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار خرم آباد قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهرکرد بوشهر شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه مهدیان پور صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تأکید بر اهمّیت ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: وجود این تفاهم‌نامه به‌همراه ظرفیّت‌های مختلف دو اداره‌کل، موجب هم‌افزایی و همکاری مضاعف و در نتیجه سبب اجرای بهتر و بیشتر برنامه‌های باکیفیت و تأثیرگذار خواهد شد. این اتفاق منشأ خیر و برکات فرهنگی است، به طوریکه نفع آن به اهالی استان خواهد رسید.

مهدیان‌پور ادامه داد: جشنواره «روستای دوستدار کتاب»، یکی از بندهای این تفاهم‌نامه است که نیاز به حمایت ویژه و برگزاری جلسات مشترک با همکاران وزارتخانه‌ای دارد. احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز ضمن تقدیر از تلاش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برای ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری اذعان داشت: امضای تفاهم‌نامه، اقدام بسیار بسزایی است که موجب همیاری و هماهنگی مؤثر برای تحقق اهداف مشترک دو دستگاه فرهنگی است. وی افزود: ما اولین جلسه مشترک را با اداره‌کل کتابخانه‌های استان داشتیم و این جریان را با سایر دستگاه‌ها نیز خواهیم داشت چراکه اگر قرار است در فضای پیچیده امروز، فعّالیت درست و اصولی داشته باشیم و کارمان به نتیجه‌ی خوبی برسد، می‌بایست همراه و کنار هم باشیم و به‌تنهایی، اعمالمان تأثیرگذار نخواهند بود. آهنگر بر لزوم تعامل و همکاری متقابل دستگاه‌های مختلف فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: در جلسات متعدّدی با استاندار گفتیم که طی ۴۵ سال انقلاب اسلامی، هماهنگی و تفاهم دستگاه‌ها گسترش یافته است و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم و فرصت‌ها را دریابیم. این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ما دامنه و گستره‌ی برنامه‌های مشترک مختلفی هستیم و می‌بایست باهَم برای توسعه‌ی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، تلاش مؤثری داشته باشیم. کد خبر 6078575

دیگر خبرها

  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد