Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تئاتر در هفته جاری با اخبار و حواشی متعددی روبرو بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اجرای یک اثر نمایشی با نام «خرس» به نویسندگی «آنتون چخوف» و کارگردانی کیوان ظهرابی اشاره کرد. تاریخ انتشار: 10:47 - 24 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۶۳۹۵

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، تئاتر در هفته جاری با اخبار و حواشی متعددی روبرو بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اجرای یک اثر نمایشی با نام «خرس» به نویسندگی «آنتون چخوف» و کارگردانی کیوان ظهرابی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار فراخوان همایش ملی تئاتر خیابانی «سردار آسمانی»، اجرای نمایشی «سوگلی» تا ۳۰ دی‌ماه، انتشار فراخوان دومین جشنواره تئاتر بانو و اجرای آثار نماشی در تماشاخانه های مختلف شهر تهران از دیگر اخبار تئاتر در هفته جاری است. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

فراخوان همایش ملی تئاترخیابانی «سردار آسمانی» منتشر شد

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس همایش ملی تئاتر خیابانی «سردار آسمانی» را با حضور هنرمندان تئاتر کشور برگزار خواهد کرد.

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس با همکاری و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی و مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار کننده اصلی این رخداد فرهنگی خواهد بود.

فراخوان این همایش به شرح زیر می باشد:

بسم الله القاصم الجبارین

فراخوان همایش ملی تئاتر خیابانی «سردار آسمانی»

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با هدف تکریم شخصیت، ایثار و سالها مجاهدت سردار سرافراز سپاه اسلام، مجاهد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و نیز ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری با همکاری و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد همایش ملی تئاتر خیابانی «سردار آسمانی» را برگزار می کند:

الف) موضوعات همایش:

۱-سردار آسمانی و دفاع مقدس
۲-سردار آسمانی و امنیت ملی
۳-سردار آسمانی و نسل جوان
۴-سردار آسمانی و جبهه مقاومت اسلامی
۵-سردار آسمانی و استکبار ستیزی
۶-سردار آسمانی و ولایت مداری
۷-سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم
۸-سردار آسمانی و فرهنگ عاشورا
۹-سردار آسمانی، وحدت ملی و انسجام اسلامی
۱۰-سردار آسمانی و مردمداری

«سوگلی» تا ۳۰ دی‌ماه به صحنه می‌رود

نمایش «سوگلی» به کارگردانی نگار چگنی تا ۳۰ دی‌ماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.

تئاتر «سوگلی» به نویسندگی پوریا آژند، کارگردانی نگار چگنی و تهیه‌کنندگی بهراد خرازی از ۶ دی‌ماه ساعت ۲۲: ۴۵ اجرایش شروع‌شده و تا ۳۰ دی‌ماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.

نگار چگنی کارگردان «سوگلی» درباره اجرای این اثر گفت: این نمایش قرار بود سه سال پیش اجرا شود که به دلیل مشکلات مالی به تعویق افتاد و با یک تیم جدید موفق به اجرای آن شدیم. البته فرصت چندانی برای تمرین و اجرا نداشتیم به دلیل آنکه بازیگران در پروژه‌های دیگر مشغول بودند ظرف مدت یک ماه تمرین نمایش را به اجرا رساندیم.

کارگردان سوگلی افزود: هدف ما این است که این نمایش را در شهرها و سالن‌های دیگر اجرا ببریم. در این اثر نمایشی، بهراد خرازی، کسری ذوالفقاری، فرشته ترابی، مرتضی یعقوب پور، مژگان اخلاقی، حمید دلسوزی، صدف صفری، سمیرا سعادت، سید روح اله عقدائی، نگار چگنی به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به دستیار و برنامه‌ریز: داود بخشی خانی، منشی صحنه: سحر یوسفی، طراحان صحنه و لباس: منصور بستانی، هدی منصور فلاخ، طراح گریم: هانی گلشاهی، طراح نور: سجاد سبحانی، مجید طرقی، گروه موسیقی: آراس رجبی، طراح پوستر و لوگو: محمد موحدنیا، عکاس و روابط عمومی: محسن بیده، مدیر رسانه: سید محمد صادق سیادت، ساخت تیزر: امین امانی، گرافیک: علی شیرازی، محسن بیده، موشن گرافی: علی تاجیک و حامی مالی برند بین‌المللی سیاح با مدیریت مانی اسدیان اشاره کرد.

در خلاصه داستان نمایش «سوگلی» آمده است که: روایتی متفاوت از زندگی احمدشاه و سوگلی هایش در دربار. علاقه مندان جهت تهیه بلیط این نمایش میتوانند به سایت تیوال و یا گیشه تماشاخانه دیوار چهارم مراجعه کنند.

فراخوان دومین جشنواره تئاتر بانو منتشر شد

کمپانی هنرهای نمایشی و سینمایی اردیبهشت، دومین جشنواره تئاتر بانو را، باهدف گرامیداشت فرخنده روز زن، در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ با حمایت و مشارکت دانشگاهیان و هنرمندان و پژوهشگران عرصه‌ی هنرهای نمایشی و اجرایی از سراسر کشور خواهد بود. بر این اساس، فراخوان حاضر دربرگیرنده‌ی اطلاعات اصلی برای تمامی متقاضیان حضور در جشنواره حامیان مادی و معنوی آن بوده که به شرح زیر اعلام می‌گردد:

برگزارکننده: کمپانی هنرهای نمایشی و سینمایی اردیبهشت(نخستین واحد فناور کشور در حوزه‌ی هنرهای نمایشی و سینمایی) حمایت و مشارکت: مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

زمان برگزاری: ۲۶ تا ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸
مکان برگزاری: مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران

موضوعات و محورهای اصلی جشنواره: زنان، آرزوها و آرمان‌ها، حقوق زنان در زندگی شهری، زنان و امنیت اجتماعی، زنان و اقتصاد(کارآفرینی، زنان سرپرست خانواده، مسئولیت‌ها و مشکلات اجتماعی و رفاهی) و دیگر موضوعات مرتبط

بخش‌های جشنواره:

الف) تولید:
۱- نمایشنامه (تألیف و ترجمه
۲- اجرا(ویژه شهر تهران)
۳-فیلم تئاتر (ویژه تمام شهرهای ایران)

ب) پژوهش : سمینار زنان و تئاتر
پ) آموزش: کارگاه‌های آموزشی

لازم به ذکر است، چگونگی نام‌نویسی و شرایط حضور در بخش آموزش جشنواره، در هفته نخست دی‌ماه از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر بانو و صفحات مجازی آن اعلام می‌گردد،همچنین شیوه نگارش مقالات هم‌زمان با اعلام چکیده‌های برگزیده بخش پژوهش اعلام می‌شود. شرکت در جشنواره تئاتر بانو، مختص بانوان نبوده و تمامی هنرمندان بدون محدودیت سنی و جنسی، با رعایت قوانین و مفاد ارائه‌شده در فراخوان، امکان نام‌نویسی و حضور در آن را دارا می‌باشند.

اجرای «خرس» در مهرگان

نمایش «خرس» اثری از آنتوان چخوف و به کارگردانی کیوان ظهرابی در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می رود. 

در تعریف این نمایش آمده است: نمایشنامه «خرس» مانند سایر آثار چخوف نگاهی عمیق به روابط انسانی و نقد مناسبات اجتماعی دارد و دید طنازانه به زن و مرد به عنوان دو رکن و قطب اساسی بشریت و رویکرد آنان در مواجهه با تمامیت و اصالت وجودی شان از این متن شاهکاری ادبی ساخته است و متن روان و بدون تکلف ادبی، چهارچوب محکم و قابل فهم و تمپو و ضرب آهنگ مناسب از شاخصه‌های مهم این اثر نمایشی است که لحظات دلنشینی برای مخاطب می‌سازد.

چالش ارزش ها، هنجارها، باید‌ها و نباید‌ها در نوع روابط حاکم میان زن و مرد در میان تمامی اقوام بشر موضوعی اساسی بوده که بعضا اساطیر درافسانه ها، ادبیات و فرهنگ عامه هر ملیتی را متاثر کرده و موجبات خلق آثاری بی بدیل را به وجود آورده است.

کارگردان اثر کوشیده است با نهایت وفاداری به اصل متن نمایشی، با محوررقراردادن تساوی حقوق بین زن و مرد لحظات شادی را پیش روی تماشاگران قرار دهد.

نیما قربانزاده، فرید گلریز، لاله حشمت پسند، نیما نیکمنش، عرفان سیف الهی، الیکا تصدیقی، لیلی صبری و محمد سعوه به نقش آفرینی می‌پردازند.

همچنین یحیی ایل بیگی مشاور کارگردان، بهاره سعوه مدیر تولید، کیوان ظهرابی طراح نور، میلاد الهی اجرای نور، سمیرا شکیبا طراحی و اجرای گریم، کیوان ظهرابی انتخاب لباس، حمید محمدی پور راکورد نور وصدا، ارسلان مهری مدیر صحنه، مهدی سربازی مدیر روابط عمومی و تبلیغات، محسن نظیف و مهیار دستیاران صحنه، شاهین کریمی انتخاب موسیقی، کیوان ظهرابی طراحی دکور، نیما قربانزاده طراحی پوستر، بدرالدین سعادتی اساسا حقانی طراحی و ساخت تیزر و رامین زمین پیما عکاسی این نمایش را برعهده دارد.

نمایش اثری از آنتوان چخوف با همت گروه نمایشی اک از ۲۰ دی تا اول بهمن ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن شماره یک تماشاخانه مهرگان روی صحنه می ۲۰ دی تا ۰۱ بهمن روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نقد تئاتر اخبار تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، پردیس تئاتر شهرزاد در ماه اردیبهشت میزبان سه نمایش متفاوت است. نمایش‌های «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»، نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» و نمایش«آنها دروغ می‌گویند» در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

نخستین دیجیتال تئاتر موزیکال ایران در پردیس شهرزاد

نمایش«آنها دروغ می‌گویند» نخستین تئاتر دیجیتال موزیکال است که به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی در تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. هومن برق‌نورد، سارا رسول‌زاده و سهیل مستجابیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و ارکستر موسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کنند.

«آن‌ها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار فجایعی پیش می‌آید.

این نمایش از اواخر اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

ابراهیم حقیقی پوستر «بیژن و منیژه» را طراحی کرد

همزمان با شروع اجرای نمایش «بیژن و منیژه» از پوستر این نمایش که توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده‌است، رونمایی شد.

نمایش «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی از دوم اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۱ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. پوستر این اثر نمایشی توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده است.

قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی محسن بهرامی سحر یافتیان، علیرضا عابدی، زهره کدخدازاده، پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی سیاوش خادم حسینی، اسد پورحمزه، آیسان نوریان و شکرخدا گودرزیدر این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش که به صورت تمام موزیکال اجرا می شود برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی است و با اجرای زنده یلدا یزدانی و مهدی سبحان پور هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.

بهرام افشاری ۶ میلیاردی شد

بهرام افشاری با نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» در هفته پیش رو بازهم رکورد شکنی کرد و با فروش بیش از ۱۵ هزار بلیت به فروشی معادل ۶ میلیارد رسید.

این نمایش به تهیه‌کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی هم یکی از نمایش‌های بسیار پرفروش بود و با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شده بود.

تئاتر«چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر روز در ۲ سانس در ساعت‌های ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به مدیر تولید: علی ‌اکباتانی، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، گرافیست: پیمان امدادی و مدیر تبلیغات: آریان امیرخان اشاره کرد.

کد خبر 6084440 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی