Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نمایندگان احزاب ملی و استانی طی نامه ای درخواست جلسه ای را با حضور کدخدایی مطرح کردند.

نمایندگان احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده 10 قانون چگونگی فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی طی نامه ای به عباسعلی کدخدایی قائم مقام شورای نگهبان درخواست جلسه ای با حضور احزاب و تشکل ها برای بررسی و شفاف سازی در مورد رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس با کدخدایی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن نامه قدرتعلی حشمتیان و محمد علی تبرائی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر کدخدایی

قائم مقام محترم شورای نگهبان

موضوع:

تقاضای نشست مشترک احزاب و تشکل‌های سیاسی قانونی کشور و اعضای خانه احزاب ایران

احترامآ برابر گزارشات رسیده ازسراسرکشور، ردصلاحیت‌ها درهیات مرکزی نظارت شورای محترم نگهبان، از فعالین سیاسی و اجتمایی از جریانات سیاسی اعم از مستقل و اصلاح طلب و اصول گرای کشورگسترده میباشد، لذا اعتراضات بسیار زیادی ازدبیران کل احزاب مستقل واعتدالگرا و اصلاح طلبان و اصول گرایان درسطح کشوربگوش میرسد وعلی رغم اینکه اینجابان خودکاندیدای مجلس شورای اسلامی نیستم (حشمتیان)، ولی بعنوان نمایندگان احزاب کشوردرکمیسیون ماده ده احزاب، بایستی مدافع حقوق احزاب باشیم..
لذا درهمین راستا خواهشمنداست وقتی را مشخص فرمایید تانشستی را بصورت مشترک بین نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی کشور در خانه احزاب ایران با انجناب داشته باشیم وازچگونگی گستردگی ردصلاحیت ایران آگاه ودرنتیجه برای حضور پرشورمردم عزیزمان درانتخابات پیشرو همچون گذشته کوشا باشیم.

بااحترام مجدد.
۱-قدرتعلی حشمتیان.
نماینده احزاب ملی.

۲-محمد علی تبرائی
نماینده حزب استانی
درکمیسیون ماده ۱۰، احزاب.

دوشنبه۲۳دی‌ماه ۱۳۹۸

برچسب ها: شورای نگهبان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران

معصومه رضایی، در حاشیه نخستین جلسه تبیین و تفسیر قانون نحوه تشکیل تشکل‌های صنفی تخصصی استان تهران که به ریاست محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و مدیران کل استان برگزار شد، در گفتگو با واحد خبر استانداری، با اشاره به اهمیت این جلسه اظهار کرد: قانون نحوه تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی تخصصی در اواخر سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

رضایی با اشاره به تأثیرگذاری مهم وزارت کشور در تدوین آئین نامه این قانون گفت: این مهم، پس از طی مراحل قانونی در اواخر سال ۱۴۰۲ به استانداری‌های کشور ابلاغ و به موجب این آئین نامه، بسته جدیدی به حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کشور محول شد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران عنوان کرد: با توجه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجرای امور داوطلبانه می‌توان این قانون را این گونه تعریف کرد که رشد فرآیند‌ها و مراودات اجتماعی پررنگ‌تر شده به شرط آنکه در باب و بستر خودشان اجرایی شوند.

وی در ادامه با تاکید بر چهار ویژگی غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی و داوطلبانه تشکل‌های صنفی تخصصی بیان کرد: این تشکل‌ها می‌توانند در قالب کانون‌ها، انجمن‌ها و جمعیت‌ها شکل گرفته و با ارکانی همچون مجمع عمومی دارای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین کار خود را آغاز و در راستای کارگروه استانداری تهران رسمیت بگیرند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: کار گروه استانداری تهران با ۱۲ عضو دارای حق رأی مثل مدیران کل جهاد، صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و همچنین دادگستری، اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی به عنوان اعضای غیر حق رأی کار خود را آغاز کرده که اعضای غیرحق رأی نقش مهم استعلامات را به عهده دارند و می‌توان گفت که تولد یک تشکل در ابتدا بسته به استعلامات اعضای غیرحق رأی است.

رضایی با بیان اینکه استانداری تهران یکی از اولین استان‌های کشور است که کارگروه اقتصادی را تشکیل داده است، گفت: اهداف این کارگروه با جدیت دنبال می‌شود، چنانکه در نخستین جلسه شش درخواست احصا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • رئیسی: ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه نیمه‌راکد و راکد در سراسر کشور احیا شدند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • گل‌آقا می‌گفت وظایفی داریم و باید نگهبان حرمت‌ها باشیم
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور