Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@16:33:17 GMT

قتل عام ۵۰۰ پرنده به‌خاطر یک مشت عسل

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۸۶۸۷

سید رضا موسوی مشکینی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا گفت: یکی از کندوداران قمی در روستای علی آباد بخش جعفریه برای رهایی از پرنده های زنبورخوار، اقدام به سمپاشی و استفاده از سموم در محل کندوها کرده بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ قطعه زنبورخوار معمولی به همراه تعدادی از جانوران دیگر در محل سمپاشی تلف شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این متخلف زیست محیطی شناسایی و پرونده تخلفات وی در حال رسیدگی قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: راه های مجاز و کم خطر بسیاری برای رهایی از آفات و حیوانات زیانکار وجود دارد که برای جلوگیری از تلفات حیات وحش و تهدید سلامت عمومی جامعه، باید مورد توجه قرار بگیرد.

زنبورخوار معمولی پرنده‌ای از خانواده زنبورخواران است که در جنوب اروپا و بخش‌هایی از شمال آفریقا و غرب آسیا زاد و ولد کرده، دارای قامتی بلند و باریک با پرهایی رنگارنگ است و از حشرات به ویژه زنبور تغذیه می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوساینتیست، یک اصلاح در طراحی توربین‌ها با الهام از بال‌های کرکس آند می‌تواند انرژی تولیدشده توسط توربین‌های بادی را افزایش دهد.

تاکنون ویژگی‌های بال پرندگان که معمولا در بال‌های هواپیما استفاده می‌شوند، روی پره‌های توربین غول‌پیکر مورد استفاده در تولید برق، آزمایش نشده بودند.

خشایار رهنمای بهمبری در این‌باره گفت: جمع‌آوری داده‌های تجربی روی توربین‌های بادی مجهز به بال به‌دلیل اندازه آنها بسیار دشوار است. گروه تحقیقاتی بهمبری بال‌هایی را با الهام از سنگین‌ترین پرنده جهان، طراحی کردند. این پرنده می‌تواند مسافت‌های بسیار زیادی را با وجود وزنی بالغ بر ۱۵ کیلوگرم طی کند.

بیشتر بخوانید:

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از جریان هوا از طریق یک توربین نشان داد که این بال‌ها به‌طور متوسط ۱۰درصد نیروی کشش را کاهش و بازده را افزایش می‌دهند. به گفته بهمبری،‌ این بال‌ها باعث می وشند توربین‌ها با به حداقل رساندن مقاومت، انرژی بیشتری جذب کنند.

یکی از محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به نام پیتر ماژوسکی نیز معتقد است یافته‌های این محقق ایرانی از لحاظ مهندسی و آیرودینامیکی منطقی است، اما مقاوم‌سازی توربین ها ممکن است چندان عملی نباشد هرچند برای توربین های جدید افزودن این مدل بال‌ها باعث بهبود عملکرد می شود.

کد خبر 846736 برچسب‌ها آب برق تکنولوژی (فناوری) انرژی نو

دیگر خبرها

  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر