Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج استادان استان خوزستان با بیان اینکه برای هموطنان عزیزمان که در حادثه سانحه هوایی جان باختند، سوگواریم و این ناراحتی حق همه ماست، گفت: فراموش نکنیم که ترامپ همان کسی است که سردار سلیمانی را به شهادت رساند و مراقب شناخت دوست و دشمن خود باشیم.

سیدعلی مرعشی، رئیس بسیج استادان استان خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای تهران ـ کی‌یف اظهار کرد: برای هموطنان عزیزمان که در این حادثه جان باختند، سوگواریم و این ناراحتی حق همه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار نیست در مصیبت‌ها شادی کنیم. در روان‌شناسی موضوعی وجود دارد به نام واکنش سوگ. انسان‌ها وقتی عزیزشان را از دست می‌دهند سوگوار می‌شوند و به طور طبیعی این فرآیند حداقل شش هفته یعنی حدود 40 روز به طول می‌انجامد. در روانشناسی معتقد هستیم که نباید در این چهل روز مداخله کرد و باید اجازه دهیم انسان‌ها سوگواریشان را انجام دهند. قرار نیست کاری کنیم که آنها را شاد کنیم. چون اگر آنها نتوانند سوگواری کنند بعدها خودشان را سرزنش می‌کنند.

مرعشی گفت: سوگواری امری طبیعی است و نباید درمان شود. اگر مسئله طبیعی دستکاری شد غیرطبیعی می‌شود. بنابراین باید بگذاریم سوگواری مردم پیرو این اتفاق سیر طبیعی خود را طی کند.

رئیس بسیج استادان استان خوزستان بیان کرد: وقایع وحدت‌آفرینی همچون تشییع شهید سردار سلیمانی در عین اینکه وحدت‌آفرین و مبارک هستند، آسیب هم دارند. یعنی اینکه برخی فرصت‌طلبان در این میان شروع به موج‌سواری می‌کنند. این اتفاق در سال 57 هم رخ داد. در آن زمان کسانی به صف مردم پیوستند که در دل با مردم دشمنی داشتند. آنها چاره‌ای جز همراهی با مردم نداشتند. بنابراین ریاکارانه و موافقانه با حرکت مردم همراهی کردند. تغییر ظاهر دادند و بعضاً بسیاری از مناصب را گرفتند.

وی ادامه داد: این افراد در هر دوره شکلی به خود می‌گیرند. اینها در آن دوران تندترین افراد بودند و اکنون لیبرال و طرفدار آزادی بیان شدند. بعضاً هم موفق شدند عده‌ای قلیلی از مردم را نسبت به مبانی نظام در مدت کوتاهی بدبین کنند که البته تاکنون آن توطئه‌ها اثر نکرده است.

مرعشی بیان کرد: برخی از این افراد همان‌ها بودند که با رویکرد و عملکرد شهید سلیمانی مخالف بودند. اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی داغی بر داغ قبلی بود اما در نتیجه آن برخی که فکر می‌کردند می‌توانند به مواضع خودشان بازگردند برای مردم مشخص شد. وقتی قضیه هواپیما رخ داد انتقاداتی تندی علیه نظام و سپاه بیان کرده و خود واقعی‌شان را نشان دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: مطمئنم بعد از این موضوع نگرانی در مردم عمومیت پیدا نکرده و معترضان عده اندکی هستند. چرا که مردم فهیم هستند و قدرشناس و دوست و دشمن را به خوبی می‌شناسند. البته این اتفاقات نتیجه خوبی دارد و آن خالص کردن ماست. چون تا زمانی که منافقین و خیانت‌کاران در میان ما هستند و کارشکنی می‌کنند در صورت عدم شناخت ما نسبت به آن‌ها بی‌اطلاع هستیم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آبرو و تلاش خود را در جهت ثبات و آرامش مردم کشور هزینه می‌کند، گفت: حوادث تلخ بسیاری همچون آسیب‌های وسایل نقلیه زمینی و هوایی، نارسایی‌های سیل و زلزله در کشور به وجود آمده و نهادهایی که واقعاً وظایفشان را به درستی انجام ندادند مسئول این کار بودند، هیچ‌گاه از مردم عذرخواهی نکردند. در این قضیه سپاه در حال جنگ بود و طبیعی است که حساسیت سیستم‌های پدافندی افزایش پیدا کرده است.

مرعشی گفت: در چنین وقایعی هیجانات روی تحلیل‌های عقلانی و محاسباتی تسلط پیدا می‌کند و به همین دلیل ممکن است آدم‌ها تحت تأثیر اشتباهات خودشان تصمیم‌گیری‌های اشتباه کنند اما بعد از چند روز که هیجانات فروکش پیدا کرد موج شناختی اجازه ورود پیدا می‌کند.

رئیس بسیج استادان استان خوزستان بیان کرد: فراموش نکنیم که ترامپ همان کسی است که سردار سلیمانی را به شهادت رساند و مراقب شناخت دوست و دشمن خود باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان سانحه هوایی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی، فردا در لنگرود

مراسم سی و ششمین سالگرد شهادت سردار شهید حسین املاکی ساعت ۱۵ پنجشنبه ۹ فروردین ماه در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

سردار رشید اسلام شهید حسین املاکی متولد ۳ بهمن ماه ۱۳۴۰ در روستای کولاک محله شهرستان لنگرود، از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که ۹ فروردین ماه ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ بر روی ارتفاعات بانی بنوک عراق به درجه رفیع شهادت رسید.

مقام معظم رهبری در جمع مردم گیلان در ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ درباره شهید حسین املاکی فرمود: "شهید املاکی شما؛ جانشین لشکر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود. بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به‌صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این! 

البته هر دو شهید شدند. هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد، اما این قهرمانی ماند اینها که از بین نمی‌روند. زنده اند، هم پیش خدا زنده اند، هم در دل ما زنده‌اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده اند".

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • درباره‌ی تجربه سوگ
  • ملت‌ها با مطالبه از دولتمردان خود سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند
  • درخواست ویژه سردار شکارچی درباره سفارتخانه های رژیم اسرائیل
  • بعضی از ملت‌های مسلمان لکه ننگ حمایت از صهیونیست‌ها را از کشورشان پاک کنند
  • برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی، فردا در لنگرود
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • مطهری: همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم