Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «دنیش جانادواردن» همتای سریلانکایی خود اعلام کرد که عناصر افراطی از سوریه به لیبی منتقل می‌شوند. 

لاوروف گفت که حدود ۹۰ درصد اراضی سوریه تحت سیطره دولت قانونی این کشور است و ۱۰ درصد باقیمانده لانه‌ای برای فعالیت‌های تروریستی است که در وهله نخست، ادلب قرار دارد و تروریست‌ها کم کم مواضع خود را در آنجا از دست می‌دهند اما از بدشانسی، دوباره از ارتباط بین سوریه و لیبی صحبت می‌کنند، آنها به لیبی می‌روند تا در این کشور مشکل‌آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لاوروف در ادامه افزود: «ناتو، لیبی را ویران کرده و هیچ دولتی در حال حاضر در لیبی وجود ندارد». 

وزیر خارجه روسیه امروز- سه‌شنبه- وارد سریلانکا شد و پس از آن از کشورهای هند و ازبکستان بازدید خواهد کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که غرب به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است که مملو از عواقب فاجعه‌بار است.

براساس گزارش المیادین، لاوروف در پیامی ضبط شده به شرکت کنندگان در کنفرانس مسکو درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت: تروئیکای هسته‌ای غرب (انگلیس، فرانسه و آلمان) از حامیان اصلی کی‌یف هستند و مسکو خطرات استراتژیک جدی که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود را به خوبی می‌بینید.

لاوروف خاطرنشان کرد که جهان اکنون شاهد بحران در سیستم کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای است. این نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه در حوزه امنیت بین المللی است.

لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه آماده بازگشت به موضوع تصویب معاهده جامع منع آزمایش هسته ای، به محض تصویب این توافق از سوی آمریکاست. این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که خروج روسیه از تصویب این معاهده پاسخی منطقی به اقدامات مخرب آمریکا و دیگر کشور‌های غربی بود.

او با بیان اینکه مسکو همچنان به عضویت کامل پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای باقی می‌ماند، اعلام کرد: مسکو اخیراً تأسیس بخشی از سیستم نظارتی بین المللی خود را تکمیل کرده است.

در فوریه ۲۰۲۳، روسیه مشارکت خود در معاهده خلع سلاح هسته‌ای استارت نو را که در سال ۲۰۱۰ بین روسیه و آمریکا امضا شد، که آخرین توافق دوجانبه بین مسکو و واشنگتن است، به حالت تعلیق درآورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • وزارت دفاع روسیه از برنامه تولید پهپاد خبر داد