Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@21:02:09 GMT

رسوب قطعات خودرو تا غذای سگ در گمرکات

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۹۱۱۷

رسوب قطعات خودرو تا غذای سگ در گمرکات

رویداد۲۴  در بین کالاهای رسوب کرده در گمرک، بخشی را کالاهای گروه (۴) تشکیل می‌دهند که از مدت‌ها قبل ترخیص آن با مشکلاتی مواجه شد تا این که در سال جاری و با دستور رئیس جمهور با ورود دستگاه‌های ذیربط مصوباتی برای ترخیص کالاها از گمرک صادر شد، ولی کالاهای گروه (۴) تعیین تکلیف نشدند.

چندی پیش وزیر اقتصاد برای بازدید از گمرکات به جنوب سفر کرده بود که در ادامه پیشنهادی را برای تعیین تکلیف کالاهای گروه (۴) به هیات وزیران ارائه کرد که البته هنوز در رابطه با آن تصمیم‌گیری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از وضعیت کالاهای گروه (۴) از این حکایت دارد که این کالاها در ۱۷ گمرک کشور دپو شده‌اند که در مجموع ارزش آن به حدود ۷۰ میلیون دلار می‌رسد.

جزئیات این کالاها در گمرک‌ها نشان می‌دهد که در گمرک آبادان حدود ۱۴ میلیون دلار از اجزا و قطعات موتور سیکلت و خودرو تا لوازم خانگی مانند چرخ گوشت، جاروبرقی، چایساز، شال و روسری یا ابزارآلات وجود دارد.

همچنین در گمرک بوشهر، ژل و کرم‌های دارویی و بهداشتی، وسایل آشپزخانه، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، تقویت کننده‌های مو و یا رینگ چرخ برای سواری و وانت و همچنین کمپوت آناناس دیده می‌شود.

در گمرک‌های دیگر مانند گمرک تهران، شکلات‌های قنادی، صابون، شامپو، لوازم آرایشی و بهداشتی، کمپوت آناناس، غذای سگ و گربه یا دستگاه لیفتراک وجود دارد.

بندر خرمشهر نیز یکی دیگر از گمرکاتی است که در آن از ویولن و پیانو تا اشیاء سرامیکی دکوری، اسباب بازی، کالسکه، چراغ مطالعه دپو شده است.

اما گمرک شهید رجایی بندر عباس که حجم زیادی کالا در آن قرار دارد قطعات آناناس، سنگ طبیعی، فندک و کاغذ سیگار، لوازخ خانگی، لوازم حمام و دستشویی، لوازم دندانپزشکی، دیده می‌شود.

در گمرک سهلان تبریز روغن ذرت تصفیه شده یا در فرودگاه امام(ره) ژل‌های تزریقی زیر پوستی، عینک آفتابی، کلیپس مو وارد شده و باقی مانده است.

در  کیش نیز لوازم آرایشی و در ماکو یراق‌آلات مبلمان از جمله وسایلی هستند که در قالب گروه (۴) وجود دارد.

در حالی احتمالا تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای گروه(۴) با توجه به پیشنهاد وزیر اقتصاد به هیات دولت وجود دارد که گره‌های ارزی یکی از موانع ترخیص این کالاهاست.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qI9 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گمرک رسوب کالا ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛، محمود خرمی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ایرانی از فروش مایع پولیش نانویی این شرکت به یکی از شرکت‌های تامین کننده قطعات خودرو خبر داد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته  این شرکت، تولیدکننده قطعات سپر خودرو، از مایع پولیش نانویی در فرآیند تولید خودرو استفاده کرد.

به گفته وی، در حال حاضر به دنبال افزایش دامنه کاربرد این محصول در بخش‌های مختلف خودروسازی هستیم.

همچنین با چند شرکت حوزه رنگ نیز مذاکره داشته‌ایم تا این مایع پولیش در سبد محصولات شرکت‌های تولیدکننده رنگ قرار گیرد و از طریق آنها وارد بازار شود.»

به گفته خرمی، «ظرفیت فعلی ما صد کیلوگرم در روز است که فعلا براساس سفارش‌های دریافتی کار می‌کنیم، امیدواریم که با بازاریابی‌های انجام شده بتوانیم تمام ظرفیت را برای تولید به کار بگیریم.

وی گفت: یکی از هدف‌های ما این است که مایع پولیش را در بسته‌های صدگرمی برای مصرف‌کنندگان خُرد به بازار عرضه کنیم به طوری که هر فردی که خودرویی دارد یک بطری از این محصول را در دسترس داشته باشد تا بتواند بدنه خودرو را به سادگی پولیش دهد.»

این محصول یک ماده ترکیبی شامل آمولسیون آب و روغن به همراه نانوذرات ساینده آلومینا است که برای ایجاد براقیت مناسب برای بدنه خودرو به این فرمولاسیون اضافه می‌شود.

کنترل توزیع اندازه ذرات و اندازه بلور‌ها در مقیاس نانویی و مشخصات شیمیایی امولسیون اهمیت زیادی در نتیجه نهایی دارد.

این شرکت دانش بنیان موفق به توسعه این فناوری شده و در حال حاضر این محصول به تولید انبوه رسیده است.

به گفته خرمی نانوذرات مورد استفاده در این محصول توسط این شرکت ایرانی تولید می‌شود هر چند که طراحی فرآیند تولید نانوذرات توسط این شرکت انجام می‌شود.

همچنین، علاوه بر خودروسازان، در حوزه‌هایی نظیر یخچال‌سازی و تولید لوازم خانگی و همچنین مشاغلی نظیر صافکاری از این مایع پولیش می‌توان استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • بیش از ۶۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • نزدیک به ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • هدف‌گذاری بهبود ۴۰ درصدی کیفیت قطعات خودرو در زنجیره تامین
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی
  • کشف لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو