Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نوکار روز سه شنبه در نشستی با اعضای شرکت های تعاونی باغداران، تعاون روستایی و جمعی از تولیدکنندگان به برگزاری جشنواره انار چندی قبل در تفت اشاره کرد و افزود: برپایی چنین جشنواره هایی می تواند به فروش بیشتر این محصول کمک کند.

وی اظهارداشت: برگزاری جشنواره برداشت انار در کوچه باغ های احمدآباد تفت به خوبی برگزار شد ، امیدواریم سال های آینده نمونه جشنواره گلاب قمصر کاشان هم در تفت برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوکار تصریح کرد: با فروش و عرضه خوب محصول می توان آن را اقتصادی تر کرد و چنانچه انار تفت صرفه اقتصادی داشته باشد خرده مالکان باغ ها هم فعال و بهتر به باغ های خود رسیدگی می کنند.

فرماندار تفت در ادامه با بیان اینکه برخی شهرهای شمالی کشور محصول کلوچه خود را به صورت گسترده در رسانه ها تبلیغ و عرضه می کنند، افزود: انار تفت را با این الگو می توان در ۱۰ شهرستان استان و مناطق همجوار بیشتر معرفی کرد.

وی به ظرفیت گردشگری این منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: این ظرفیت صرفاً مربوط به یک فصل نیست و در زمستان هم به واسطه بارش برف شهرستان تفت میزبان تعداد زیادی گردشگر است.

نوکار از مسوولان شرکت تعاونی باغداران شهرستان خواست مکان هایی را برای عرضه مستقیم محصولات انار پیش بینی کند.

وی در ادامه به نزدیکی زمان پیوند درختان و کاشت نهال اشاره کرد و گفت: باید در مورد اصلاح ارقام انار و کاشت یا پیوند زنی درختان مرغوب تلاش شود.

همچنین رییس اداره تعاون روستایی تفت گفت: باغداران سربازان جبهه تولید هستند که نیاز به فرماندهی واحد دارند تا آنها را راهبری کنیم .

جلیل یزدانی تصریح کرد: تعاون روستایی شهرستان برای خرید نه ولی برای تنظیم بازار می تواند ورود پیدا کند و انار باغداران را بالاتر از نرخ بازار خریداری کنند.

 کارشناس اداره جهاد کشاورزی تفت هم گفت: آفت مگس مدیترانه ای در سال ۹۵ حدود ۲۵ میلیارد تومان خسارت به باغداران وارد کرد و از سال ۹۶ حرکت های خوبی انجام شد و این آفت در سال جاری کنترل شد.

کاوه صالحی برگزاری کلاس ها و سخنرانی های توجیهی را یکی از عوامل موفقیت مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای عنوان کرد و افزود: افزون بر ۶ هزار تله و ۳۶ هزار طعمه مسموم بین باغداران برای نابودی این حشره توزیع شد.

وی قیمت تمام شده انار تفت برای باغداران را حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: این قیمت با توجه به بیل زنی، هرس، لایروبی، آب بها، هزینه آبیاری، کودپاشی، علف کشی، سم پاشی، چیدن، جمع آوری و بسته بندی است.

شماری از باغداران و تولیدکنندگان در این نشست نظرها و مشکلات خود را طرح کردند و مقرر شد کمیته ای از اعضای حاضر تشکیل شود تا به صورت مرتب تشکیل جلسه دهد و مسائل را بررسی کند.

یکهزار و ۲۵۰ هکتار سطح زیرکشت انار شهرستان تفت است و متوسط برداشت آن ۱۰ تا ۱۵ تن در هر هکتار است؛ معمولاً نصف انار در بازار عرضه و نیم دیگر در انبارها ذخیره‎‎سازی می‎‎شود.

عمده گونه‌های انار شهرستان  « گِل »تفت، شیرین شهوار، ملس یزدی و ملس پوست قرمز است می توان نام برد که انار گِل، رقم غالب است.

این رقم اخیر  ترش مزه است ولی طعم و خاصیت منحصر به‌ فردی دارد و به همین دلیل طرفداران بسیاری داشته و دارد این نوع انار، به علت داشتن پوست ضخیم خاصیت ماندگاری حتی تا عید نوروز را دارد که به مرور ترشی مزه آن نیز کاسته و خوشمزه‌تر می‌شود.

انار گِل تفت به دلیل ترش و غیرقابل خوردن در هنگام برداشت، معمولاً برای تغییر مزه و قابل استفاده شدن برای مدتی در انبار نگهداری و غالباً برای شب یلدا و عید نوروز به بازار عرضه می‎‎شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 بارش برف جهاد کشاورزی زمستان شب یلدا عید نوروز قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عمده محصول پیاز تولید شده در شهرستان اقلید از نوع زرد و سفید است که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، عملکرد مناسبی دارد.
پارسال بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اقلید به کاشت پیاز اختصاص یافت و پیاز سومین محصول عمده سبزی صیفی در این شهرستان محسوب می‌شود.
بهره وری بیشتر از منابع آبی و خاکی، عملکرد بالا و استفاده بهینه از مواد مورد نیاز در تولید این محصول از مزایای کشت پیاز در شهرستان اقلید است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • کشف محموله قاچاق سوخت در انار