Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:20:04 GMT

مشکلات منطقه ۱۹ تهران روی میز اعضای شورای تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۰۱۱۳

مشکلات منطقه ۱۹ تهران روی میز اعضای شورای تهران

«مرتضی آقامحمدی» دبیر شورایاری محله نعمت آباد در یکصد و نودمین جلسه شورا، گزارشی از منطقه ۱۹ تهران ارائه کرد و  گفت: آلودگی صوتی مشکل بزرگ منطقه از نگاه شهروندان است.

وی گفت: آلودگی صوتی را جدی بگیریم زیرا آسیب‌ها و مخاطرات آن کمتر از آلودگی‌ هوا نیست. 

آقامحمدی، نبود دیوار صوتی در اتوبان تندگویان را موجب مشکلات زیادی برای ساکنان  ناحیه یک این منطقه عنوان کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که در بعضی از نقاط فاصله ساختمان‌های مسکونی تا اتوبان به کمتر از یک متر می‌رسد.

دبیر شورایاری محله نعمت آباد تاکید کرد: ایستگاه خط ۸ مترو تهران، در وسط بوستان ولایت قرار گرفته که جانمایی مناسبی ندارد .

وی گفت: چنانچه  این ایستگاه کمی به جنوب متمایل شود و دور رینگ بوستان ولایت را طی کند به گونه‌ای که در جنوب بوستان قرار گیرد، اهالی محلات خانی آباد شمالی،خانی آباد جنوبی،خانی آباد نو، شریعتی جنوبی، بهمنیار و شهرک وصال از منطقه ۱۹ و  محلات یاخچی آباد و نازی آباد از منطقه ۱۶ از آن بهره خواهند برد.

وی در ادامه گزارش خود، گفت که تملک املاک داخل طرح پاساژ توحید که در بلوار شکوفه واقع شده و مشکلات ترافیکی بسیاری را در آن محدوده ایجاد کرده و همچنین به معبر عبور و مرور برای بیشتر شهروندان تبدیل شده است، خواهشمندیم  اعضا محترم شورای شهر به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه مساعدت ویژه‌ای جهت رفع این معضل داشته باشند.

 به گفته دبیر شورایاری منطقه ۱۹،  با توجه به رشد جمعیتی محله شریعتی شمالی در یک دهه گذشته و عدم وجود امکانات لازم در شرایط بحران، ضرورت احداث سوله مدیریت بحران در این محله به شدت احساس می‌شود.

آقامحمدی همچنین نبود بیمارستان را معضل مهم این منطقه عنوان کرد.

او تاکید کرد که با وجود حجم جمعیت منطقه ۱۹ متاسفانه شهروندان زحمتکش  و قشر کارگرنشین این منطقه از داشتن حداقل ترین امکانات پزشکی (بیمارستان دولتی و خصوصی )محروم هستند.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف بازار ضایعات خلازیر، تملک زمین پارک مرجان، ساخت یا مشارکت پارکینگ طبقاتی در بازار مبل نعمت آباد، تعیین تکلیف پارک ۱۸۰ هکتاری ایرانیان شد .

مهمترین مطالبه مردم منطقه ۱۹ «مجید فراهانی»رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نیز پس از سخنان دبیر شورایاری منطقه ۱۹ ساخت بیمارستان و رفع ترافیک را مهم‌ترین مطالبه این منطقه عنوان کرد.

وی افزود که محله نعمت آباد بزرگترین محله منطقه ۱۹ بوده که دارای مشکلات عدیده ای است.

فراهانی گفت: در حوزه  خدمات شهری، نارضایتی ساکنان از کیفیت بهداشت و نظافت معابر یکی از این موارد است که باید از نظارت شورایاران استفاده و به تخلفات پیمانکار رسیدگی کرد.

وی همچنین افزود: مناسب سازی و اصلاح جوی های معابر مابین محله طالقانی و محله نور ضروری است.

این عضو شورای تهران، پایین بودن سطح امنیت در محله و ضرورت حضور پلیس، ناپایداری ابنیه به دلیل ساخت و ساز غیر مجاز، موقوفه بودن زمین های زیادی در منطقه را از جمله مشکلات منطقه عنوان کرد .

وی تسریع نوسازی،تعامل با سازمان اوقاف برای تعیین تکلیف بهره برداری از اراضی موقوفه و نظارت بر ساخت و ساز را راهکار رفع مشکلات دانست .

فراهانی درباره وجود ترافیک در این منطقه هم گفت: هر ساعتی از شبانه روز به این محل وارد شوید وجود ترافیک آزاردهنده است که باید راهکار حدس برای آن اندیشیده شود .

وی، وجود آسیب های اجتماعی را از دیگر موارد و مشکلات منطقه دانست .

به گفته فراهانی، مشارکت دادن شهروندان در ارائه و بهبود خدمات و ارائه خدمات پیشگیری با استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد را ضروری دانست.

کمبود سرانه ورزشی در منطقه ۱۹

«حجت نظری» رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر  تهران، نیز به کمبود سرانه ورزشی در این منطقه اشاره کرد.

او گفت: کمبود سرانه ورزشی ممکن است آسیب زا باشد.

نظری ادامه داد: واقعیت این است که ما در بودجه سال گذشته برای ترمیم دستگاه‌های ورزشی ردیف بودجه در نظر گرفتیم و باید ببینم  که چرا بودجه‌ای تخصیص داده نشده است.

عضو شورای تهران این را هم گفت که متاسفانه منطقه ۱۹ به ویژه محله نعمت آباد در حال تجاری شدن است به گونه‌ای که کم کم محله خالی از سکنه می‌شود و خانه‌ها تبدیل به انباری شده است که باید فکری به حال آن کرد.

کوره‌های آجر پزی سرمایه تاریخی 

«احمد مسجد جامعی» عضو دیگر شورای شهر تهران هم گفت: کوره‌های آجر پزی در منطقه مشهور به کوره های «هافمن»(کوره هافمن مورد استفاده در صنایع سرامیک، در سال ۱۸۵۶ توسط فردی به همین نام ابداع شد) است و میراث تاریخی است .

وی گفت: این کوره ها سرمایه منطقه است و شنیده شده که برخی از آنها در حال تخریب است که اگر تخریب شود یک سرمایه را از دست می دهیم .

مسجدجامعی همچنین گفت که نخستین آشیانه چوبی هواپیما هم در این منطقه است که باید حفظ شود .

به گفته وی، سال ۸۸ گزارشی از معضلات ۵۶۰ خانوار منطقه ۱۹ در شورا ارایه شد که باید  مشخص شود اکنون چه تغییری در وضعیت آنان ایجاد شده است .

این عضو شورا همچنین خواستار تعیین تکلیف بوستان ولایت شد و افزود: طرح های تصویب شده برای این بوستان، رها شده است .

غفلت از ظرفیت بوستان ولایت
«محمد سالاری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هم پس از سخنان دبیر شورایاری منطقه ۱۹، گفت که بوستان ولایت یک عرصه آماده است که مقام معظم رهبری چندین سال است به شهر هدیه کرده اند.

وی گفت: اما نمیدانم چرا در دوره گذشته و در این دوسال، اقدامی برای آن نشده و اکنون بخشی از آن در حال بازپس گیری توسط نهادهای مختلف است.

سالاری گفت: می توان با مجموعه اقدامات و اجرای یک طرح جامع آنجا را به یک مرکز تفرجگاهی تبدیل کرد.

سهم شهرداری از موقوفات منطقه ۱۹ پرداخت شود

سالاری همچنین گفت: بخش قابل توجهی از فضای باز منطقه، موقوفه است که متاسفانه طی سال های گذشته سهم شهرداری تهران از این اراضی موقوفه گرفته نشده است.

سالاری عنوان کرد که اخیرا شهرداری به این موضوع ورود کرده که من درخواست دارم همکاران در شورا از این موضوع حمایت کنند.

منطقه ۱۹ تهران از  شمال به بزرگراه آیت‌الله سعیدی و بلوار چراغی، ازغرب به بزرگراه آزادگان، از شرق به اتوبان نواب و تندگویان، از جنوب به بزرگراه آزادگان منتهی می‌شود. 

این منطقه ۳۸۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ بزرگ‌ترین محله منطقه (محله نعمت آباد) ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیشترین جمعیت منطقه را تشکیل داده و کوچک‌ترین محله منطقه (اسماعیل آباد) ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران تهران انتخابات شورایاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران تهران انتخابات شورایاری شورای اسلامی شهر تهران تهران انتخابات شورایاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر

حداقل عرض گذر کوچه و خیابان هر شهر طبق ضوابط شهرداری و راه سازی تعیین می‌شود، اما حداقل عرض گذر کوچه و خیابان کمتر از حداقل ۶ متر نباید باشد تا هنگام وقوع حوادث به طور مثال خودرو‌های آتش نشانی و دیگر خودرو‌های امدادرسانی بتوانند از گذر عبور کنند.

این نکته ساکنان کوچه شریف واقع در محله تاریخی قاضی شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان را دغدغه‌مند کرده است. در این کوچه که عقب نشینی ساختمان باید انجام شود به گفته شهروند خبرنگار برخی انجام نشده و گذر باریکی را به ارمغان آوردند.

از سوی دیگر دالان و حوضخانه خانه تاریخی کرباسی‌ها که یکی از اماکن تاریخی این محله و شهر محسوب می‌شود بدون احیا و مرمت به حال خود رها شده و به فراموشی سپرده شده است.

شهروند خبرنگار ما از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وقتی شهروند خبرنگار ما راوی مشکلات گلپایگان شد

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • بازداشت شهردار منتخب و یکی از اعضای شورای شهر نسیم شهر تهران
  • ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود
  • ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود