Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی الله رنجبر روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید تعدادی از مسوولان شهرستان از نانوایی‌های سطح شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  این آموزش‌ها شامل نگهداری آرد، بهداشت فردی و محیطی، بهداشت تجهیزات، عمل آوری و نگهداری خمیر است که مقدمات برگزاری آن با همکاری مرکز مهارت‌های فنی و حرفه ای شهرستان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۳۷ واحد نانوایی دولتی و ۱۰ واحد نیمه یارانه‌ای در شهرستان بافق آرد دریافت می‌کنند.

رنجبر مجموع توزیع آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای ماهانه را  ۴۰۰ تن اعلام کرد و افزود: نسبتا مردم از کیفیت نان تولیدی در این شهرستان راضی هستند، اما در تلاش هستیم برای ارتقای کیفیت این محصول، دوره‌های آموزشی نانوایان را برگزار کنیم که این امر با همکار مرکز مهارت آموزی فنی و حرفه ای و مشارکت ۱۳۰ نانوا و کارگر نانوایی برنامه ریزی شده است.

همچنین رییس اتحادیه نانوایان بافق اظهارداشت: از ابتدای دی ماه جاری به طور متوسط حدود ۳۳ درصد نرخ هر قرص نان افزایش یافت که این موضوع سبب نارضایتی مردم شده است.

حسین طالعی، افزایش خمیرمایه، دستمزد کارگر، پلاستیک و بالا رفتن حق بیمه کارکنان نانوایی و پایین بودن قیمت کرایه حمل آرد را باعث افزایش بهای نان دانست.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ ، ۹ درصد قیمت هر قرص نان افزایش یافت، افزود: اتحادیه نانوایان استان یزد از یک سال قبل پیگیر افزایش نرخ نان در نانوایی‌های یارانه‌ای پز و آزاد پز بود که عاقبت پس از گذشت پنج سال اوایل دیماه ۹۸ دولت مجوز تغییر قیمت نان را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

این مسوول کم شدن وزن چانه خمیر را تایید کرد و یادآور شد: چنانچه وزن چانه کم نشود باید ۴۰ تا ۴۵ درصد قیمت نان که نقش موثری در سبدخانوار و سفره خانواده ها دارد باید افزایش می یافت .

همچنین فرماندار بافق  در این بازدید از برخورد با نانوایی‌های متخلف خبر داد و گفت: در همین راستا  سه واحد نانوایی به خاطر کاهش وزن چانه خمیر به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

محمد زاده رحمانی افزود: رصد وضعیت نانوایی ها و رضایت مردم از متصدیان هر نانوایی، یکی از وظایف کمیسیون آرد و نان است و در این بازدید مهمترین موضوع، وزن چانه خمیر بود که بیشتر نانوایی‌ها ۱۰ الی ۲۰ گرم طبق وزن استاندارد افزایش داشته اند و مسوولان سه واحد متخلف که وزن چانه خمیر کاهش داشت به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش کیفیت نان و جلب رضایت مردم یکسری اهرم‌های تنبیهی و تشویقی در نظر گرفته شد، افزود: سال گذشته تسهیلات بهسازی برای نانوایی‌هایی که رضایت مردم را جلب کرده بودند، تخصیص داده شد.

این مسوول سیاسی شهرستان خاطرنشان کرد: سال گذشته برای ۱۵ نانوایی که باعث جلب بیشتر رضایت مردم  شده بودند و کیفیت پخت آن‌ها بالا بود و همچنین برنامه زمانی تعطیلی را رعایت کرده بودند، تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به آنها پرداخت شد.

زاده رحمانی افزود: در سال جاری نیز این برنامه در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن افزایش یا کاهش سهمیه آرد نیز مد نظر است.

فرماندار بافق تصریح کرد: بحث‌های کیفیت، بهداشت و محیط کار در این بازدیدها بررسی شد و با توجه به شاخص‌های استاندارد، برخوردی تنبیهی یا تشویقی با نانوایان صورت می‌گیرد.

ماهانه از ۴۰۰ تن آرد توزیع شده در شهرستان بافق ۱۲۵ تن آن یارانه‌ای و بقیه نیمه یارانه‌ای است.

تافتون، بربری، لواش، سنگک، «کرنو»، سه واحد نان فانتزی و هفت واحد آزادپز از جمله نانوایی‌های فعال شهرستان است که ۱۳۰ نفر در این واحدها به کار اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق  در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان قرار دارد.

برچسب‌ها خمیر تعزیرات حکومتی قیمت کالا بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خمیر تعزیرات حکومتی قیمت کالا بافق خمیر تعزیرات حکومتی قیمت کالا بافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان زارچ: دوره آموزشی مدیریت آفات پسته با حضور عسگری به عنوان مدرس و جمعی از بهره برداران در چرخاب کهنه شهرستان زارچ برگزار شد.

 

 باتوجه به نصب تله فرمونی چوبخوار جهت ردیابی و پایش تله‌ها به صورت هفتگی و تشخیص زمان پیک آفت و بازدید‌های میدانی توسط کارشناسان تولیدات گیاهی و مشاهده آفات پسته در این راستا دوره آموزشی مدیریت آفات پسته برگزار شد.

 

در این کلاس که با استقبال باغداران همراه بود، راهکار‌های تشخیص، پایش و مدیریت آفات مهم پسته از جمله چوبخوار، سنک، گوموزو... ارائه شد، همچنین، توصیه‌های کاربردی برای اعمال مدیریت یکپارچه آفات با استفاده از روش‌های زراعی و شیمیایی و نکاتی در مورد تغذیه به باغداران ارائه گردید.

 

هادی کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ اظهار کرد: این اقدامات در راستای حمایت از باغداران و افزایش تولید پایدار محصول پسته در این منطقه صورت گرفته است، امیدواریم با همکاری باغداران و اجرای به‌موقع اقدامات مدیریتی، بتوانیم از خسارات ناشی از آفات پسته جلوگیری کنیم.

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته