Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:26:03 GMT

پسماند محیط زیست خلیج فارس را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۰۴۶۱

پسماند محیط زیست خلیج فارس را تهدید می‌کند

فرهاد قلی نژاد روز سه‎شنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: پوسیدگی خطوط انتقال نفت و  نبود برنامه‌های مدیریت پسماند دریایی در سال‌های اخیر باعث شده سواحل استان با حجم عظیمی از آلودگی پسماندها مواجه شود.

وی بیان کرد: از قبل براین باور بودیم که آلودگی از درون سواحل به دریا وارد می‌شود اما پس از برگزاری برنامه‌های پاک‌سازی متعدد سواحل استان، متوجه می‌شدیم که به طور مجدد آلودگی و پسماند از سطح دریا به سواحل استان ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی نژاد ادامه داد: در این ارتباط حرکت خوبی به سمت طراحی و تصویب برنامه مدیریت زیست بومی در سطح اسکله‌ها و بنادر و همچنین در سطح منابع نفتی استان بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در این رابطه در سطح استان بوشهر برنامه‎های آموزشی برای صیادان، لنجداران، بهره برداران از دریاها و سواحل  و فعالان و ذینفعان اسکله ها در سال 98 برگزار شده است.

قلی نژاد بیان کرد: سمن‌های محیط زیستی استان در این برنامه آموزشی حضور یافته به صورت جدی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همکاری میکنند.

وی گفت: در این حوزه مشارکت مردم و جوامع محلی بسیار مهم هست و می‎تواند نقش بسیار مهمی را در مدیریت سواحل و دریاها داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: طرح مطالعاتی مدیریت یکپارچه سواحل در استان بوشهر با مشارکت ادارات مرتبط تنظیم شده و از همه ارگانهای مرتبط با این حوزه درخواست داریم که در کنار محیط زیست استان  این اقدام را اجرایی کنند.

قلی نژاد ادامه داد: همچنین برنامه مقابله با استحصال از دریا نیز در سواحل استان پیگیری جدی شده و با تشکیل کارگروه حفاظت از دریا و سواحل استان توجه به محیط زیست دریایی و سواحل همواره گوشزد می‏‌شود.
 

برچسب‌ها محیط زیست بوشهر نفت خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست بوشهر نفت خلیج فارس محیط زیست بوشهر نفت خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: میر مهنای بندر ریگی شخصیت مهمی است که در ۲ جبهه مبارزه با استعمار هلند و همچنین افراد داخلی که هم پیمان استکبار بوده و معاهدات تجاری با هلند داشتند و در راستای تخریب ایشان کار می‌کردند، مبارزه می‌کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: میر مهنا در دو جبهه‌ی دفاع از ملیت کشور در مقابل استعمارگران هلند و حراست از مستضعفین و حفظ اموال مردم که مورد تاراج بود به فعالیت می‌پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ابتدای این مراسم گفت: آنچه که اهمیت آبراه راهبردی خلیج فارس را دوچندان می‌کند زیست گفتمانی در اطراف آن است که پررنگ‌ترین کلیدواژه این گفتمان مقاومت است.

حجت‌الاسلام محمد قادری ابراز داشت: در پنج قرن مقاومت استان بوشهر چهره‌هایی به عنوان طلایه‌دار شکوه خلیج فارس هستند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده و امسال توسط هیئت راهبر فرهنگی استان سردار میر مهنای بندر ریگی به عنوان پیوست فرهنگی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر انتخاب شد و بناست تمام اقدامات فرهنگی با محوریت شخصیت‌پردازی و هویت‌سازی با ابعاد شخصیتی ایشان رقم بخورد.

وی با اشاره به کنش‌های ملی انجام گرفته در مورد شخصیت میر مهنای بندر ریگی افزود: کنش‌های ملی هم برای ایشان وجود دارد و شخصیت‌هایی که قلم قوی دارند مثل نادر ابراهیمی اثر «بر کرانه‌های آبی سرخ» را برای ایشان می‌نویسد.

گفتنی است، هلندی‌ها در سده هجدهم میلادی ۱۶ سال در جزیره خارگ مستقر بودند و در نهایت در سال ۱۷۶۶ میلادی درگیری‌های طولانی شکل می‌گیرد و در نهایت هلندی‌ها تسلیم و مغلوب میر مهنای بندر ریگی شدند و میر مهنا پس از ۱۶ سال به حضور هلندی‌ها در خلیج‌فارس پایان می‌دهد.

کد خبر 6085618

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • پاکسازی سواحل بندرترکمن به مناسبت روز زمین پاک
  • خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد