Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول راشکی، مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفتگو با جام جم آنلاین بیان کرد: 222روستا نیز امداد رسانی شده است اما تعدادی ازمردم روستاها بخصوص در مناطق اطراف چابهار و کنارک و دلگان فنوچ همچنان درگیر سیلاب هستند.

مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان همچنین خاطر نشان کرد: از دیروز با مساعد شدن هوا برای پرواز تعداد 2 فروند بالگرد هلال احمر با توان بیشتری درحال امداد رسانی هوایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تعدادی از بالگردهای نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران نیز برای پشتیبانی اعزام شده و در حال انجام خدمات امداد هوایی در مناطقی مختلف مانند زرآباد و چابهار و کنارک هستند.

راشکی ادامه داد: برخی مسیرهای زمینی باز شده و در حال تلاش برای بازگشایی سایر مسیرها هستیم. با بازشدن مسیرهای کمک های امدادی سرعت میگیرد و زودتر می توان شرایط را تثبیت کرد.

وی همچنین در مورد اقلام امدادی مورد نیاز گفت : در حال حاضر یک فروند هواپیمای ترابری سنگین ارتش از تهران با حدود 40 تن از اقلام امدادی در حال عزیمت به سمت چابهار است و اقلام خوراکی نیز دریافت شده است اما همچنان نیازبه اقلامی مانند پتو، موکت ،چراغ والور و بسته های غذایی کنسرو شده برای تثبیت شرایط مردم آسیب دیده می باشد.مردم محترم میتوانند این نوع کمک های غیر نقدی را تحویل مراکز هلال احمر دهند.

مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: شماره حساب اختصاصی 5363636353 بانک ملت شعبه امام علی زاهدان برای کمک های نقدی مردم به آسیب دیدگان سیل استان سیستان و بلوچستان تعریف شده است. همچنین کد دستوری #54*112* نیز برای کمک رسانی به هموطنانمان در حادثه سیل در دسترس است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیل سیلاب سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد

سیدمحمد مهدی سجادی  گفت: از ۲۸ فروردین ماه، ۱۳ شهرستان و ۲۴۲ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر سیستان و بلوچستان به ۴۰هزار و ۹۳۴ نفر در قالب ۹ هزار و ۱۷۰ خانوار متأثر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر ۲ هزار و ۷۴۵ نفر از متاثرین را اسکان اضطراری دادند.

وی بیان کرد: در این مدت سه هزار و ۶۴۶ کیلوگرم نایلون پوششی، چهار هزار و ۵۸۹ تخته پتو، ۲ هزار و ۷۵۳ تخته موکت، بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی و در مجموع هفت هزار و ۲۸۹ بسته غذایی توسط امداد هوایی و زمینی با حضور تیم‌های عملیاتی هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

سجادی از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • پیکر دو فرد غرق‌شده در سیلاب بلوچستان پیدا شد
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد