Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از صادرات بیش از 2میلیون و 645هزار دلار محصولات صنایع‌دستی از مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» اظهار کرد: در میان محصولات صنایع دستی صادر شده از طریق مرز بین المللی مهران گلیم، جاجیم، حصیر و نمد بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته پذیرفته شده است باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با اشاره به تسهیلات و خدمات ارائه شده به بافندگان گلیم تاکید کرد: تسهیلات کم درصد، بیمه کردن کارگاه داران و گلیم بافان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله خدمات ارائه شده به بافندگان در راستای توسعه صنایع دستی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، شنبه زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 9700 صنعتگر در قالب  ۱۲۰ کارگاه  با ۳۳رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم وغیر مستقیم در این حوزه فعالیت می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف اشیا تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اظهار کرد: ۳۳ قلم شیء تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان اشیای عتیقه کشف و توقیف شد.

ولی جهانی امروز، ۲۶ فرودین ماه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: با همت کلانتری ۱۱ شهر رودبار ۳۳ قلم شیء تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان اشیای عتیقه کشف و توقیف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با قدردانی از کوشش‌های بی‌دریغ مجموعه فراجا به منظور صیانت و حراست از مواریث ارزشمند فرهنگی افزود: انواع مهره، سنگ، ظرف سفالی با قدمت هزاره اول، مهر و جامهری، سکه مفرغی فلوس ضرب شهر رشت از جمله اشیای مکشوفه توقیفی بوده است.

جهانی با بیان اینکه حراست و مراقبت از آثار تاریخی وظیفه‌ی فرد فرد آحاد جامعه است از تمام مردم و علاقه‌مندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه قاچاق اشیای عتیقه مراتب را به نزدیکترین واحدهای میراث فرهنگی در سطح استان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • صنایع دستی خراسان جنوبی را بشناسیم
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • کشف و توقیف اشیا تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان در گیلان
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه