Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: دانشمند‌ان ایرانی ‌تمامی کاتالیست‌ها را بومی‌سازی کردندو ‌دیگر نیازی به خارج نیست. ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از بندرماهشهر، سورنا ستاری در آیین افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید با اشاره به اینکه تلاش بخش خصوصی در این منطقه بسیار مهم است، اظهار داشت: تفاوت‌هایی بین کارخانه و صنعت وجود دارد؛ اگر که یک خط تولید به طور کامل از خارج وارد و احداث شود به آن کارخانه می‌گویند که در مقابل یک کارخانه نیازی به دانشگاه و دانشجو نیست؛ البته با ایجاد دانشگاه‌ها و هیئت‌های علمی قرار نیست در کشور ما کارخانه‌داری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خودمان می‌توانیم لایسنس تولید می‌کنیم، افزود: صنعت جایی است که در آن طراحی، ایجاد، احداث و نصب توسط نیروهای داخلی انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور در اهواز: عده‌ای در کشور تحریم را بهانه‌ای برای کم‌کاری خود کردندمعاون رئیس جمهور: مزیت‌های سرزمینی باید در اقتصاد دانش‌بنیان غنیمت شمرده شودمعاون رئیس جمهور اعلام کرد: برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی

معاون‌ رئیس جمهور در تشریح اقتصاد نفتی گفت: اقتصاد نفتی به گونه‌ای است که همه چیز با پول حل می‌شود که این موصوع در کشورهای حاشیه به صورت زیادی نمایان است.

وی با بیان اینکه تکنولوژی خریدنی نیست بلکه یادگرفتی است و مانند درس است، گفت: ما باید برای تولید تکنولوژی وقت و انرژی گذاشته و کار کنیم تا آن را به دست بیاوریم.

ستاری یادآور شد: ایران چهارمین تولید کننده مهندس در دنیا‌ست، این شایسته نیست که تکنولوژی از خارج وارد شده و ما به خارج وابسته باشیم؛ اگر می‌خواهیم به اعداد بالا برسیم باید ببینیم چه دانشی در آن می نشیند ما در کمیت و کیفیت آن است.

وی با بیان اینکه نباید در صنعت پتروشیمی خام‌فروشی داشته باشیم عنوان کرد: نگاه جدیدی باید در صنعت ایجاد شود و باید همانند امروز یک واحد ایجاد کنیم که تماما توسط دانش و تکنولوژی داخلی ایجاد شده باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید از ترس‌ها عبور کنیم و به دانش و تکونولوژی جوانان و مهندسین داخلی تکیه کنیم افزود: کاتالیست جز اقلامی است که تحریم نمی‌شود؛ تقریبا تمامی کاتالیست‌ها بومی‌سازی شده و دیگر نیازی به خارج نیست.

وی با بیان اینکه از لحاظ شیمی در مقام جزء پنج کشوربرتر جهان هستیم، گفت: در بعضی شاخص‌های نیروی انسانی جزء 3 رتبه نخست جهان هستیم.

ستاری با بیان اینکه شرکت دانش بنیان باید به مرحله طراحی، پیاده سازی و اجرا برسد، گفت: خواسته ما از صنعت پتروشیمی همین حرکات است.

وی در ادامه به هدف اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد گفت: هدف ما در اقتصاد دانش بنیان آدم‌ها محوریت هستند؛ باید از اقتصادپایه نفتی عبور کرده و ساختار نفتی را کنار گذاشته و به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم.

ستاری نوآوری را بزرگترین موهبت الهی دانست و گفت: باید آن را رشد و پرورش داد تا صنعتی شکوفا ایجاد کنیم و جوانان ما با اعتماد صنعت از نوآوری وتغییرات استقبال کنیم.

انتهای پیام‌/333/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: برای تحول در صنعت ساختمان یک تور تجاری گرجستان از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ طراحی شده تا با هلدینگ‌های برتر ساختمانی گرجستان دیدار و گفتگو داشته باشیم. با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی ظرفیت‌های کشور گرجستان و نشست‌های تخصصی با فعالین حوزه اقتصادی گرجستان برآن شدیم تا با طراحی تور‌های تجاری به صورت موضوعی بستر همکاری‌های اقتصادی با کشور گرجستان را با تجار و علاقه‌مندان به امر صادرات فراهم آوریم.

وی افزود: بدین منظور برای ایجاد این ظرفیت تمام دوستانی که برای حضور در این تور تجاری تمایل دارند می‌توانند با ثبت نام در این تور تجاری گرجستان از پروژه‌های ساختمانی برجسته تفلیس و مدیران این پروژه‌ها که از بزرگان این صنعت در گرجستان هستند بازدید نموده و راه‌های ارتباطی با پیشگامان این صنعت را برای خود فراهم سازند.

قربانی دبیرکل کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در ادامه گفت: این تور تجاری با هدف آشنایی با تکنولوژی‌های صنعت ساختمان در گرجستان و ایجاد شبکه سازی با فعالان و متخصصین صنعت ساختمانی طرح ریزی شده است و فرصتی استثنایی برای شناخت عمیق‌تر بازار و برقراری ارتباطات مستقیم با سرمایه‌گذاران و متخصصین برجسته صنعت ساختمان است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر سمینار تخصصی برگزار خواهیم کرد که تمامی همسفران از دانش و تجربه متخصصین برتر گرجی بهره‌مند شوند و مسیر توسعه کسب و کار خود را هموارتر کنند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط حاکم در منطقه و پس از بیان شدن طرح پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، کشور گرجستان در مسیر توسعه زیرساخت شهری قرار گرفته و بستر مناسبی برای صادرات مجدد به حوزه کشور‌های منطقه اعم از روسیه و حوزه اروپا خواهد بود که این موارد با توجه به دسترسی بازار و راه‌های ارتباطی و هزینه‌های مقرون به صرفه برای ذینفعانی که علاقه‌مند به حوزه صادرات می‌باشند مورد توجه خواهد بود و در امر مدیریت صادرات و گسترش دیدگاه‌های تجاری شما، گروه آریاداناک همراه شما خواهد بود.ما در این سفر علاقه مندیم ضمن فراهم سازی شرایط مبادلات تجاری بین دو کشور درآمد‌های ارزی نیز برای ذینفعان داشته باشیم و در وضعیت فعلی و با توجه به شرایط حاکم بر ارز بهترین مسیر برای توسعه امر صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم/ انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان