Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مجتبی زینی وند روز سه شنبه در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش زنجان افزود: با نگاهی به عملکرد آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته می توان به این مهم دست یافت که همه بخش های اجرایی و نخبگان با آموزش و پرورش دلبستگی عمیقی داشته و در این میان شوراهای آموزش و پرورش ترکیبی از مدیران ارشد متشکل از نخبگان اجرایی و نخبگان فکری و با مسؤولیت بالاترین مقام اجرایی هر استان ( استاندار) تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شوراهای آموزش و پرورش فرصت ارزشمندی برای توسعه آموزش و پرورش بوده و در واقع بستر و نهاد اثرگذاری است که با همکاری های بین بخشی و مردم امکان رشد و پویایی تعلیم و تربیت را در جامعه بیش از گذشته فراهم می کنند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه کارآیی، اثربخشی و عملکرد موفق شوراهای آموزش و پرورش با جلب همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها می تواند زمینه رشد مطلوب آموزش و پرورش را مهیا کند، ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال گذشته با حساسیت های ایجاد شده و ژرف اندیشی و اشراف عمیق مدیران اجرایی استان ها، مناطق آموزش و پرورش با استفاده از سرمایه و منابع ملی و محلی توانستند مشکلات را بررسی و راهکارهای عملیاتی برای رفع آنها اتخاذ کنند.

وی، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش عمومی در قرن نوزدهم شکل گرفت، افزود: همه اندیشمندان در این دوره بر شکل گیری و تاثیرگذاری مثبت این آموزش ها تاکید داشتند که این روند نیمه اول قرن بیستم با توجه به نتایج خوب و به عنوان یک ضرورت مطرح شد.

زینی وند اظهار داشت: بر این اساس اندیمشندان در نیمه قرن بیستم عنوان کردند که برای توسعه جامعه، تربیت فرزندان، توسعه و تعالی جامعه وجود آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و در این میان توسعه یافتگی جامعه به تحقق این مهم بستگی دارد چراکه هیج جامعه توسعه یافته ای بدون آموزش و پرورش به پیشرفت نمی رسد.

این مسؤول ادامه داد: تنها مسیر توسعه کشور، توسعه منابع انسانی است و در این میان جامعه ای بدون آموزش و پرورش کارآمد، پویا و پاسخگو  نمی تواند موفق بوده و الگو ایجاد کند و در خدمت اهداف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی توسعه باشد و بر این مبنا اندیشمندان و صاحب نظران معتقدند که دولتمردان و کارگزاران زمانی که می خواستند جامعه را در پروسه توسعه قرار دهند در وهله نخست این نهاد مهم را مورد توجه قرار دادند.

وی اظهار داشت: اندیشمندان مدرسه را محل کانون تحول، معلم را به عنوان محور دانش و دانایی و دانش آموز را به عنوان سرمایه انسانی خود و نسل آینده جزء وظایف اساسی خود تلقی کردند و همه دلمشغولی ها و دل نگرانی ها را برای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت جامعه محدود کردند. 

زینی وند با بیان اینکه جامعه توسعه یافته و دارای قدرت اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و علمی بالا مستلزم تربیت نیروی انسانی خلاق کار آمد و متعهد، پاسخگو و مسؤولیت پذیر است، افزود: این رسالت سنگین جزء تربیت انسان های شایسته در آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و متولی این مهم بر عهده این نهاد گذاشه شده که از اهمیت مهم آن حکایت دارد.

وی اضافه کرد: همگان به این مهم اذعان دارند که آموزش و پرورش در تربیت انسان های توسعه یافته و در توسعه سرمایه انسانی نیازمند مشارکت همگانی همه آحاد مردم، دستگاههای دولتی و نهادهای غیردولتی است که بدون آن این نهاد نمی تواند به تنهایی از عهده مسؤولیت های گذشه شده خود برآید.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش استان زنجان در همه شاخص ها رشد بسیار خوبی داشته و در بحث توسعه مدارس غیردولتی نیز به لحاظ کیفیت آموزشی رتبه بسیار خوبی را کسب کرده که با توجه به پیچیدگی و گستردگی نظام تعلیم و تربیت همه دولت ها می خواهند از رهگذر تمرکز زدایی زمینه جذب مشارکت همگانی را فراهم کنند. 

وی یادآوری کرد: مدارس غیردولتی نماد مشارکت همگانی مردم بوده، چرا که افراد جامعه با سرمایه های خود در اداره مدارس سهیم هستند و بخشی از وظایف نهاد تعلیم و تربیت را به دوش می کشند که خوشبختانه در این راستا موفقیت های خوبی نیز کسب شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان جامعه شاخص قانون قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد

رئیس جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی» را که در جلسه علنی 21 اسفند ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23 اسفند 1402 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران به گزارش تسنیم، طرح مذکور در راستای تاسیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی» وابسته به وزارت آموزش و پرورش، برای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور با تأکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به‌منظور بهره‌گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش و تأسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و بهره‌گیری از ظرفیت قوانین بالادستی و مستند به سیاست‌های کلی ابلاغی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همچنین سند نقشه جامع علمی کشور طراحی و تدویل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • ابداع و نوآوری در داده‌ها از الزامات برای پیشرفت هر کشور است
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد