Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه سازندگی نوشته:مدال تو برای مردم بود نه حکومت. تیم ملی متعلق به مردم است نه حکومت...آیا باید همه در اعتراض، کشور را خالی کنیم و بماند برای انحصارطلبان؟...این میهن نیمه جان را باید احیا کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

**حق با کیمیا علیزاده است، در ایران ماندن یعنی رنج و تحقیر

روزنامه سازندگی در یادداشتی با عنوان «کیمیا با ایران بمان» به قلم «مریم باقی» - همسر «محمد قوچانی» (سردبیر و از دستگیرشدگان فتنه 88) و دختر «عمادالدین باقی» (فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه حمایت از گروهک های تروریستی در جنوب شرق و جنوب غرب کشور را در کارنامه خود دارد) - نوشت: «کیمیا جان، من یک شهروند ایرانی هستم...درس حقوق خوانده ام تا دکتری و دیده ام که چقدر...قوانین مان معیوب است...سال ها روزنامه نگاری کرده ام کوچ به کوچ از یک نشریه به نشریه دیگر. تعطیل و توقیف شدیم و باز هم آغاز کردیم از صفر...طعم تلخ تحقیر را در وطن خودم چشیده ام.خواهر عزیزم، میدانم خیلی چیزها به تو هم مثل همه تحمیل شده، اما باور کن من و ما هم به عنوان یک شهروند ایرانی بیشتر آنچه در این سالها دیده ایم رنج بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «ما سالهای سال زیر سایه تهدید و تحدید زیسته ایم...کیمیا جان حس عصبانیت تو را درک می کنم و به همین دلیل دست مردمی که می مانند و از وضع موجود انتقاد و اعتراض می کنند، می بوسم...عزیزم، ما هر چه بیشتر رنج کشیده ایم، مصمم تر شده ایم که در ایران بمانیم...مانده ایم تا ایران مساوی با تنگ نظران نباشد...مدال تو برای مردم بود نه حکومت. تیم ملی متعلق به مردم است نه حکومت...آیا باید همه در اعتراض، کشور را خالی کنیم و بماند برای انحصارطلبان؟...این میهن نیمه جان را باید احیا کرد».

نویسنده در ادامه نوشت: «کیمیا جان، هر جای دنیا که هستی پرچم مان را افراشته نگه دار. حتی از دور. این وطن زخم خورده را دریاب. آنقدر تلخی هست که شاید من حتی نتوانم خواهران خودم را به ماندن در این آب و خاک ترغیب کنم. کیمیا جان از تو به عنوان یک قهرمان ملی انتظار دارم که اگر در ایران نمی مانی، با ایران همچنان بمانی، در سویی که مردم ایستاده اند».

درباره یادداشت این روزنامه اصلاح طلب گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

اول اینکه، نویسنده یادداشت مذکور گفته است «سال ها روزنامه نگاری کرده ام کوچ به کوچ از یک نشریه به نشریه دیگر. تعطیل و توقیف شدیم و باز هم آغاز کردیم از صفر». لازم به ذکر است که تیم رسانه ای روزنامه سازندگی-متعلق به حزب کارگزاران به مدیرمسئولی «غلامحسین کرباسچی» - همان تیم روزنامه «مردم امروز» است. این روزنامه- دی ماه 93- همزمان با توهین و هتاکی نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه پیامبراعظم(ص)، تیتر اول خود را به یک کارگردان غربی اختصاص داد و در تیتری درشت نوشت «من هم شارلی هستم»! .این روزنامه به همین دلیل لغو امتیاز شد.

تیم رسانه ای روزنامه سازندگی، مدتی هم با تابلوی نشریه «آسمان» فعالیت می کرد. این نشریه نیز به خاطر توهین به حکم  قرآنی قصاص توقیف شد. رویکردهای قانون‌شکنانه و معارضه با ارزش‌های اسلامی بارها در کارنامه این تیم رسانه ای ثبت شده است.

دوم اینکه، نویسنده یادداشت مذکور تلاش کرده است تا این پیام را به مخاطب برساند که حساب نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران از هم جداست و اساسا مردم ایران پشتیبان حکومت جمهوری اسلامی نیستند. این در حالی است که در آخرین نمونه، تشییع میلیونی و باشکوه و تماشایی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همراهی مردم نجیب با نظام جمهوری اسلامی ایران و به عبارتی «پشتوانه مردمی نظام» را به جهان نشان داد. گویا طیف تندروی اصلاح طلب همچنان از این همبستگی و شکوه، عصبانی و خشمگین هستند.

سوم اینکه، این روزنامه اصلاح طلب، ایران را کشوری زخم خورده و مردم ایران را مردمی تحقیرشده و رنج دیده و به عبارتی بدبخت و بیچاره معرفی کرده است. این در حالی است که اولا شرایط فعلی کشور به هیچ عنوان از تحقیر مردم توسط حاکمیت و بدبختی و بیچارگی مردم حکایت نمی کند، ثانیا وضع موجود اقتصادی در کشور نتیجه اقدامات دولتی است که اکثریت مطلق آن در اختیار اصلاح طلبان است. وضعیت مسکن، خودرو، گرانی، بیکاری، رکود در تولید و انفعال در سیاست خارجی نتیجه عملکرد دولت اصلاح طلبان است. پس بانی وضع موجود نمی تواند ژست شاکی و منتقد به خود بگیرد.

چهارم اینکه، کیمیا علیزاده به عنوان یک ورزشکار زن در تمام طول فعالیت ورزشی خود مورد حمایت ویژه(مادی و معنوی) جامعه ورزش، مسئولان فدراسیون تکواندو و مقامات ایران بوده و این هیچ جای شک و تردیدی باقی نمی گذارد که وی به مردم کشور خود پشت کرده و با سوءاستفاده از شهرت، از محبت مردم و حاکمیت، پله ای برای منفعت طلبی خود ایجاد کرده و به عبارتی نمک خورده و نمکدان را شکسته است.

پنجم اینکه، روزنامه سازندگی متعلق به حزب کارگزاران به دبیر کلی «غلامحسین کرباسچی» است. کرباسچی در دهه 70 – بیست سال پیش- متهم به مشارکت در اختلاس 14 میلیارد و 530 میلیون تومانی شد.

**جواد امام: مردم با دولت روحانی احساس غریبگی می‌کنند

«جواد امام» مدیرعامل بنیاد باران و رییس کمیته استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «به نظر می‌رسد نه تیم رسانه‌ای و نه حتی دولتمردان نمی‌توانند دیالوگی با جامعه برقرار کنند».

امام در ادامه گفت: «شخص رییس‌جمهوری سال‌ها دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و شخصیت حقوقی‌اش در فضایی امنیتی شکل گرفته است. اغلب کسانی هم که می‌شناخته در همین فضا حضور داشته‌اند. در واقع دوستان و حلقه بسته اطراف روحانی نیز اغلب سابقه حضور در پست‌های امنیتی داشته‌اند. همین موضوع باعث می‌شود که نگاه رسانه‌ای نداشته ‌باشند و در نتیجه عملکرد رسانه‌ای آنها نیز تحت تاثیر عقبه سیاسی‌شان قرار می‌گیرد...مردم با دولت احساس غریبگی می‌کنند».

گفتنی است کابینه آقای روحانی یکی از امنیتی ترین کابینه‌های تمام ادوار جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی، ارتباط بسیار ضعیف با مردم است. متاسفانه میزان حضور دولتمردان در میان مردم به هیچ عنوان قابل دفاع نیست.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در مطلبی نوشته بود: «آقای روحانی دچار سه عارضه در ارتباط‌گیری با جامعه شده‌ است. شیخ حسن روحانی این روزها کم حرف می‌زند، دیر حرف می‌زند و بد حرف می‌زند. ایشان در این ایام بایستی بیش از گذشته با مردم سخن بگوید اما سوگمندانه چنین نیست. رئیس‌جمهور فی‌المثل در مورد گرانی بنزین به‌ جای آنکه سربزنگاه با جامعه صحبت کند روزها بعد سر و کله‌شان پیدا می‌شود. رئیس دولت وقتی هم که بعد از مدت‌ها سخن می‌گوید "بد" حرف می‌زند به‌طوری ‌که در جامعه القا می‌شود رئیس‌جمهور جامعه را در مورد بنزین سرکار گذاشته و به استهزاء گرفته است».

**چون برخی اصلاح طلبان ردصلاحیت شدند، مجلس آینده بی دست است

«سیدمحمود میرلوحی» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ما فکر می‌کردیم که شرایط فعلی کشور منجر به این شود که شورای نگهبان مقداری در رویکردها و رفتارهای خود تغییر بدهد. حال که در بر همان پاشنه می‌چرخد و با این گستردگی رد صلاحیت‌ها کاندیداهای یک جریانی قلع و قمع می‌شوند، چه فرقی می‌کند که چند نفر دیگر هم تایید شوند؟»

میرلوحی در ادامه در پاسخ به این سوال که «تحلیل شما از رد صلاحیت‌های گسترده چگونه است؛ اساسا باید منتظر مجلسی یکدست باشیم یا رویه به سمت و سوی دیگری خواهد رفت؟» گفت: «اتفاقا من نه‌تنها یکدستی نمی‌بینم بلکه معتقدم مجلس آینده بی‌دست است. این مسیری است که مجلس را به بی‌دستی می‌کشاند و فرصت را از کشور می‌گیرد».

حمله به شورای نگهبان، یکی از کارویژه های اصلی فعالین و رسانه های اصلاح طلب است. این در حالی است که اولا شورای نگهبان، قانون را اجرا می کند. ثانیا پروسه نظارت استصوابی در بسیاری از کشورهای دنیا امری طبیعی و بدیهی است.

چندی پیش «اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور گفته بود: «تعدادی از نماینده‌ها هستند که در دوره‌های پیشین مجلس کارنامه خوبی از خود ارائه ندادند به ‌طوری که دائما مشغول داد و ستدهای تجاری و دلالی بودند. من از همین جا از شورای نگهبان خواهش می‌کنم، نمایندگانی که حتی سهواً در روابط تجاری و دلالی لغزیدند تایید صلاحیت نشوند و راه ورود دوباره آنها را به مجلس ببندد. هر کسی که لغزیده باید برود و کوچک و بزرگ و جناح و گروه نمی‌شناسد».

لازم به ذکر است که حتی اشخاص مشهور منتسب به جبهه اصولگرایی نیز توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده اند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی ویژه های مشرق شورای نگهبان غلامحسین کرباسچی عمادالدین باقی روحانی ویژه های مشرق حزب کارگزاران شورایعالی امنیت ملی دولت تیم ملی محمد قوچانی روزنامه سازندگی اکبر ترکان جواد امام روزنامه اصلاح طلب بنیاد باران مجلس فدراسیون تکواندو سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کیمیا علیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به تحلیل سیاست های خارجی ایران پرداخت.

ا‌ین روزنامه نوشت: نمی‌خواهیم بگوئیم وضعیت به وجود آمده فقط نتیجه اشتباهات جمهوری اسلامی ایران است. در طرف مقابل، توطئه‌های زیادی وجود داشت که تحمیل جنگ بر ایران توسط صدام با دستور آمریکا و حمایت سران چند کشور عربی یکی از آن‌ها بود. با اینحال، مسئولان نظام جمهوری اسلامی اگر با درایت بیشتر عمل می‌کردند می‌توانستند توطئه‌ها را خنثی کنند و روابط ایران با دولت‌های عربی را به نقطه‌ای از همزیستی دوستانه برسانند که معادلات سیاسی منطقه بطور کلی به گونه‌ای دیگر و کاملاً به نفع ملت‌های مسلمان باشد و آمریکا و صهیونیست‌ها امکان تحقق اهدافشان را نداشته باشند.

ایران، به تنهائی به اندازه اکثر کشور‌های عربی امکانات مادی، ثروت‌های زیرزمینی، سرزمین متنوع، جمعیت مستعد و جاذبه‌های منحصر به فرد دارد. انقلاب اسلامی با آرمان‌های اعلام شده‌اش می‌توانست این جاذبه‌ها را چند برابر کند و راه را برای وحدت توصیه شده در قرآن میان مسلمین هموار نماید. این همبستگی با توجه به نگاه باز و عمیقی که اسلام دارد می‌توانست فراتر از مسلمین باشد و پیروان تمام ادیان را در منطقه و سپس در سایر نقاط شامل شود و اهداف بسیار بلندی را محقق سازد.

در اواخر دهه ۷۰ و اوائل دهه ۸۰ حرکت موفق و تاثیرگذاری در این زمینه توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت. او با اینکه در آن زمان رئیس جمهور نبود، با نفوذی که به خاطر شخصیت بین‌المللی و دوراندیشی ستودنی داشت توانست بسیاری از زنگار‌های به وجود آمده تا آن زمان را بزداید و گام‌های بلندی برای نزدیک ساختن دولت‌های منطقه با ایران بردارد که در راس آن‌ها عربستان سعودی بود.

این حرکت بلافاصله به افزایش قیمت نفت که با توطئه غرب به زیر ۵ دلار رسیده بود منجر شد. عربستان که قرار بود میزبانی سران سازمان کنفرانس اسلامی را عهده‌دار باشد به نفع ایران کنار رفت، پادشاه این کشور و بسیاری از روسای جمهور و سران کشور‌های عربی و اسلامی برای شرکت در این کنفرانس به تهران آمدند و فصل جدیدی در روابط جمهوری اسلامی با این کشور‌ها آغاز شد.

همین سیاست اگر ادامه پیدا می‌کرد، امروز رژیم صهیونیستی اینهمه نفوذ در کشور‌های عربی نداشت، دولت‌های عربی در برابر جنایات بی‌سابقه این رژیم در غزه منفعل و تماشاچی نبودند و ایران می‌توانست به عنوان محور تصمیم‌ساز در منطقه اقدام به جریان سازی‌های سرنوشت‌ساز کند.

متاسفانه افراطیون داخلی که همواره مصالح مردم و منافع ملی کشور را قربانی قدرت‌طلبی‌های خود می‌کنند، با توسل به انواع ترفند‌ها ازجمله به آتش کشیدن سفارت عربستان و جریان‌سازی‌های تبلیغاتی و سیاسی مانع استمرار سیاست تحکیم روابط میان ایران و دولت‌های عربی شدند و زمینه را برای گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه فراهم ساختند.

این وضعیت نزدیک به یک دهه ادامه پیدا کرد و در این مدت طولانی آمریکا و صهیونیست‌ها به هرچه خواستند دست یافتند و ضرر‌های هنگفتی متوجه ایران و جریان‌های همسو با ایران شد. قطعاً اگر سیاست ابتکاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه می‌یافت، امروز رژیم صهیونیستی جرات ارتکاب اینهمه جنایت در غزه را نداشت.

صهیونیست‌ها در ۶ ماه و نیم اخیر با جنایاتی که در غزه مرتکب شدند نشان دادند که شایستگی حاکمیت در هیچ قالب و قواره‌ای را ندارند و چیزی بیش از یک مشت جنایتکار دوره‌گرد نیستند. این غده سرطانی که خاورمیانه را به جنگ و ناآرامی مبتلا کرده نمی‌تواند سرنوشتی غیر از زوال داشته باشد. زوال رژیم صهیونیستی به دو طریق می‌تواند اتفاق بیفتد، نظامی و دیپلماسی. تردیدی نیست که طریق دیپلماسی، هم امکان‌پذیر است و هم کم‌هزینه. برای نجات یافتن منطقه از شر صهیونیست‌ها عاقلانه‌ترین راه اینست که دولت‌های عربی و اسلامی در یک جبهه متحد و مستحکم به صورت جدی فعال شوند و با تلاش‌های مضاعف و برنامه‌ریزی دقیق و متکی به تفکر جمعی به سوی این هدف مقدس به پیش بروند.

برای رسیدن به این مقصود قطعاً به قدرت دفاعی و پشتوانه مردمی نیاز است. خوشبختانه ملت‌های مسلمان همگی در نهایت آمادگی برای حمایت از چنین طرحی هستند و قدرت دفاعی نیز در عین حال که تقویت می‌شود باید تحت امر دیپلماسی باشد و در این عرصه، دیپلماسی باید حرف اول را بزند.

شکل‌گیری چنین جبهه متحدی با دشواری‌ها و کارشکنی‌های زیادی مواجه خواهد شد، ولی قطعاً امکان‌پذیر است. جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با تکیه بر دیپلماسی فعال در این زمینه پیشقدم شود. پیشتازی در این عرصه یک جهاد بزرگ است که، چون ملت‌ها را به همراه دارد می‌تواند به نتیجه برسد.

دیگر خبرها

  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • رییسی: همه بخش‌ه ملزم به اجرای قانون حجاب هستند
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود