Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت نوسازی عباس‌آباد، پیش از این افتتاحیه کتابخانه نادر ابراهیمی مقرر بود جمعه(۱۳ دی) برگزار شود که به احترام شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش لغو و به جمعه (۲۷ دی) ساعت ۱۷:۳۰ موکول شد.
این آیین با حضور رئیس سازمان سینمایی، رئیس کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی، کارگردانان، نویسندگان، شاعران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در راستای معرفی مفاخر ادبی کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
کتابخانه زنده یاد نادر ابراهیمی شامل ۵ هزار جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی این نویسنده، مترجم و پژوهشگر است که توسط همسر و خانواده وی تحویل خانه شعر و ادبیات شده و تمامی لوازم شخصی شامل دست‌نوشته‌ها، لوازم کوهنوردی و جوایزهای متعدد کسب شده استاد در موزه خانه شعر و ادبیات در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
نادر ابراهیمی، نویسنده، داستان‌نویس، مترجم، فیلمساز و پژوهشگری است که آثار بزرگی همچون «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «آتش بدون دود»، «ابن مشغله»، «چهل نامه به همسرم» و... را از خود به یادگار گذاشته است.
وی در زمینه ادبیات کودک نیز فعالیت‌های برجسته‌ای داشته که از جمله آثار وی می‌توان به «دور از خانه»، «کلاغ‌ها»، «سنجاب‌ها»، «قصه گل‌های قالی» و... اشاره کرد. 
«آخرین عادل غرب» و «صدای صحرا» فیلمنامه‌های به جا مانده از این نویسنده بزرگ است. 
ابراهیمی همچنین تصویرگری شماری از کتاب‌های کودکان همچون «راه دور»، «گل هفت رنگ» و «ما بوته گل سرخ را از خواب بیدار کردیم» را با همکاری دیگر هنرمندان صورت داد.
وی سال ۱۳۸۷ در سن ۷۲ سالگی پس از چندین سال دست و پنجه نرم‌کردن با بیماری درگذشت.
خانه شعر و ادبیات از مراکز تحت پوشش منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است که پاتوق اساتید، نویسندگان، شاعران، ترانه‌سرایان و فعالان حوزه ادبی کشور بوده و برگزاری کلاس‌های آموزشی، برپایی شب شعر، بزرگداشت ادبی کشور، نکوداشت مفاخر برجسته را ماموریت خود قرار داده است. 

برچسب‌ها منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نادر ابراهیمی شهرداری تهران شعر ادبیات کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نادر ابراهیمی شهرداری تهران شعر ادبیات کتابخانه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نادر ابراهیمی شهرداری تهران شعر ادبیات کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر آموزش و پرورش که در قالب سفر هیأت دولت و سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان سفر کرده است در اولین مقصد خود وارد شهرستان مهدی‌شهر شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر آموزش و پرورش در شهمیرزاد به دیدار مزار زنده یاد خدیجه نجم‌الدین مادر معلم شهید مراد رفت. فردی که به احترام او مدرسه‌ای قرار است افتتاح شود.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه شش کلاسه زنده یاد خدیجه نجم‌الدین را افتتاح کرد که برای آن ۸۰ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مدرسه با زیربنای ۶۲۰ متر مربع با مشارکت حسن مرادی برادر معلم شهید و خیر مدرسه ساز شهمیرزادی و اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان افتتاح شد.

کد خبر 6081906

دیگر خبرها

  • مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد
  • بزرگداشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • ادیبان ستاره بر دوش
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد